Analityk Mark Gorman, autor skoncentrowanego na Apple biuletynu Power On dla Bloomberga, powiedział w maju w artykule, że nowy system operacyjny – o nazwie kodowej Sydney – Będzie „dominować” zmian.
Obejmuje to aktualizacje aplikacji Wiadomości, powiadomienia i wielozadaniowość na iPadzie. I miał prawie rację, wraz ze stwierdzeniem, że ekran blokady otrzyma „duże ulepszenia”, w tym nowe tapety i widżety.
Ale jego oczekiwanie, że zawsze włączony ekran blokady będzie prawdopodobnie reklamowany, nie było do końca trafne – ale to nie znaczy, że tak się nie stanie.
Według raportu na 9to5MacIstnieje wiele odniesień do funkcjonalności w wersji beta dla programistów iOS 16, która została wydana wkrótce po prezentacji.
„W iOS 16 dodano trzy nowe frameworki związane z zarządzaniem podświetleniem ekranu iPhone’a. Zarządzanie podświetleniem jest kluczowym aspektem włączania zawsze włączonej funkcji” – powiedział serwis.
„Wszystkie okna wykryte przez 9to5Mac są używane przez różne komponenty systemu operacyjnego iOS, w tym ekran blokady”
„Ponadto, co najważniejsze, istnieje wiele odniesień do zawsze aktywnego wyświetlacza w Springboard – który zarządza ekranem blokady iPhone’a (i ekranem głównym).
Ta zmiana zbliży Apple do Samsunga, który wprowadził zawsze włączony wyświetlacz w 2016 roku. Inni producenci telefonów z Androidem również mają zawsze włączone wyświetlacze.
Nowy widżet i funkcje dostosowywania ogłaszane podczas słowa kluczowego prawdopodobnie znacznie zwiększą użyteczność zawsze na wyświetlaczu, z pogodą, wynikami sportowymi na żywo i innymi dostępnymi na pierwszy rzut oka.
W związku ze zbliżającym się WWDC ważne było, aby zmniejszyć emocje związane z wbudowanymi zestawami słuchawkowymi wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR) firmy Apple.
Było wiele osób, które miały nadzieję na spojrzenie w przyszłość, ale nie było żadnych odniesień do VR, AR ani realityOS, oczekiwanego oprogramowania zasilającego zestaw słuchawkowy podczas prawie dwugodzinnej prezentacji.
Gorman podniósł oczekiwaniaZauważając, że plotka o urządzeniu została pokazana na tablicy, Bloomberg powiedział, że ogłoszenie może nastąpić już podczas WWDC.
Jednak w ostatnich dniach zmniejszyło się to, ponieważ wielu krytyków twierdzi, że stało się to mało prawdopodobne – i udowodniono, że są one trafne.
Teraz analityk Ming-Chi Kuo mówi, że spodziewana premiera zestawu słuchawkowego w 2022 r. ponownie się poślizgnie.
Kuo, który ma dobre wyniki w zakresie raportowania dokładnych informacji na temat firm technologicznych, powiedział, że nie zostanie wysłany do drugiego kwartału 2023 r. z powodu zamknięcia COVID-19 wpływającego na rozwój.
Analityk twierdzi, że teraz spodziewa się ogłoszenia wydarzenia medialnego w styczniu 2023 r., a zestawy rozwojowe będą dostępne wkrótce potem.
Zamówienia w przedsprzedaży prawdopodobnie rozpoczną się w drugim kwartale przyszłego roku i trafią na sklepowe półki na krótko przed WWDC w przyszłym roku.