Marion Van Dyck/Personel
Niektóre supermarkety na Wyspie Północnej używają technologii rozpoznawania twarzy.
Nie tylko skanuj swoje artykuły spożywcze, gdy robisz zakupy w niektórych supermarketach Foodstuffs North Island — sklep może również skanować twoją twarz, mówi Consumer NZ.
Organizacja twierdzi, że Foodstuffs North Island był jedynym dużym sprzedawcą detalicznym w Nowej Zelandii, który stosował technologię rozpoznawania twarzy na swoich klientach.
Food Stuffs, który jest właścicielem Pack and Save, New World i Four Square, powiedział, że korzystało z niego 29 sklepów na North Island. Technologia rozpoznawania twarzy (FRT). Powiedział, że jest to uzasadnione jako środek zapobiegania przestępczości, aby pomóc zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i klientom.
Test FRT polega na identyfikacji osoby na podstawie analizy jej rysów twarzy. Oprogramowanie sztucznej inteligencji identyfikuje i mapuje rysy twarzy w celu utworzenia odcisku twarzy, który jest porównywany z tymi w bazie danych w celu znalezienia dopasowania.
Czytaj więcej:
* Dokumenty łączą Huawei z chińskim oprogramowaniem do nadzoru
* „Nadchodzi przyszłość”: na lotnisku w Dubaju oczy podróżnych stają się ich paszportami
* Rządowa umowa dotycząca technologii rozpoznawania twarzy zapewnia szeroki zasięg
Duffy powiedział, że konsument był „bardzo zaniepokojony” tym, że zbierano i analizowano dane biometryczne kupujących w Nowej Zelandii.
RNZ
Technologia rozpoznawania twarzy staje się coraz bardziej rozpowszechniona w Nowej Zelandii.
„Ci kupujący mogą nie wiedzieć, że tak się dzieje, lub nie rozumieć potencjalnych konsekwencji gromadzenia ich danych w ten sposób”.
Po 31% wzroście wskaźników kradzieży, włamań, rabunków, napadów i innych agresywnych, brutalnych i groźnych zachowań w sklepach, rzecznik Foodstuffs North Island powiedział, że Foodstuffs North Island testuje technologię rozpoznawania twarzy w niektórych sklepach, aby pomóc zatrzymać pracowników i klienci bezpieczni.
„Prywatność naszych klientów jest kluczowym priorytetem, a Foodstuffs North Island konsultuje się bezpośrednio z Biurem Komisarza ds. Prywatności w sprawie odpowiedniego wykorzystania technologii i naszego doświadczenia” – powiedziała.
Brała udział w konsultacjach z Office of the Privacy Commissioner w sprawie regulacji biometrii, w tym rozpoznawania twarzy, w Nowej Zelandii.
Każdy sklep używający lub eksperymentujący z technologią rozpoznawania twarzy będzie miał ten znak przy wejściu do sklepu.
„Żadne poufne informacje nie są udostępniane ani przechowywane” – powiedziała.
„Informacje FRT nie są wykorzystywane do celów innych niż zapobieganie przestępczości iz pewnością nie są powiązane z marketingiem”.
Duffy powiedział, opierając się na zapytaniach konsumentów, że żaden inny detalista nie korzysta obecnie z FRT.
„Zastanawiamy się, czy gromadzenie danych biologicznych klientów jest współmierne do zagrożeń, którym próbuje przeciwdziałać żywność” – powiedział Duffy.
w 2018 roku Otago Daily Times Okazało się, że technologia została wprowadzona po cichu. W sierpniu 2020 r. New World Papakura trafił na pierwsze strony gazet, gdy klienci zostali poproszeni o zdjęcie masek, aby umożliwić FRT uchwycenie ich twarzy.
Obecnie jedynym sposobem, aby konsument mógł dowiedzieć się, czy jego dane biometryczne zostały zebrane przez Foodstuffs, było złożenie wniosku o te dane na podstawie ustawy o ochronie prywatności.
Jeśli konsumenci są zaniepokojeni tymi praktykami, powiedział Duffy, powinni poprosić o wszelkie informacje, które Foodstuffs North Island przechowuje bezpośrednio od firmy.
Obawy dotyczące nieetycznego korzystania z FRT odbiły się ostatnio echem w siostrzanym kanale Consumer Choice, organizacji Choice. Dochodzenie Choice w sprawie korzystania z FRT przez sprzedawców detalicznych doprowadziło Kmart, Bunnings i The Good Guys do zaprzestania używania tej technologii w sklepach.
zapytany wcześniej rzeczy W czerwcu zarówno Kmart, jak i Bunnings NZ poinformowały, że FRT nie był używany w ich sklepach w Nowej Zelandii.
Choice wykazało, że w Australii trzy na cztery osoby opowiedziały się za regulacjami chroniącymi konsumentów przed szkodami powodowanymi przez używanie FRT w sklepach detalicznych, podczas gdy w Nowej Zelandii ostatnie badania przeprowadzone przez Office of the Privacy Commissioner wykazały, że 49% dorosłych w Nowej Zelandii, których liczba wzrosła do 51% dorosłych Maorysów, była zaniepokojona używaniem FRT w miejscach publicznych.
„Kupujący zasługują na to, aby wiedzieć, czy zostali sfotografowani podczas zakupów” – powiedział Duffy.
„Wiemy, że konsumenci mają ograniczony wybór w miejscach, w których robią zakupy. Konsument z Nowej Zelandii kwestionuje opłacalność korzystania z tej technologii w zwykłym sklepie, takim jak supermarket”.