Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji (ASIC) poinformowała, że przeprowadza przegląd „wybranych” wpływowych osób finansowych na TikTok i innych platformach społecznościowych w związku z boomem treści finansowych online.
Dzieje się tak po czerwcowych oświadczeniach korporacyjnych organów nadzoru, które określały działalność influencerów finansowych jako „obszar zainteresowań”.
MAEA rozważa również aktualizację swojego przewodnika regulacyjnego w internetowych witrynach dyskusyjnych, aby wyjaśnić zasady zaangażowania „premium influencerów” w mediach społecznościowych.
ASIC potwierdził, że dokonuje przeglądu działalności niektórych „influencerów finansowych” w odpowiedzi na pytanie zadane podczas niedawnego przesłuchania w sprawie nadzoru ASIC, w którym kwestionowano, czy regulator przeprowadza przegląd finansowych wpływowych osób na TikTok lub podejmuje działania w zakresie zgodności.
ASIC odpowiedział: „Obecnie przeprowadzamy przegląd wybranych wpływowych osób finansowych („Influencers”), aby zrozumieć ich modele biznesowe i sposób, w jaki ustawa o usługach finansowych ma zastosowanie do tej działalności.
„Nasz wybór ostatecznych influencerów nie jest skierowany konkretnie do TikTok, chociaż został on uwzględniony w przeglądzie, w którym zauważyliśmy, że niektórzy końcowi wpływowi są obecni w TikTok”.
Platformy mediów społecznościowych i fora dyskusyjne są coraz częściej wykorzystywane przez influencerów do tworzenia szeregu treści finansowych, od ogólnych porad dotyczących oszczędności po publikowanie tokenów kryptograficznych.
Zamknięte aplikacje, takie jak platforma do przesyłania wiadomości Telegram, są również wykorzystywane do promowania schematów pompowania i rozładowywania mających na celu zachęcanie do zbiorowego inwestowania w określone akcje.
Podczas przesłuchania ASIC powiedział również, że jest jasne, że „niektórzy końcowi posiadacze finansowania wydają się doradzać i otrzymywać płatności od innych dostawców produktów finansowych w celu promowania swoich produktów” i powtórzył, że większość z nich nie posiada australijskiego koncesja na usługi, która wymaga od nich uczciwego i uczciwego działania oraz odkładania rezerw.Kapitał na wypadek straty inwestora.
„Obawiamy się, że niedoświadczeni inwestorzy mogą coraz częściej korzystać z porad finansowych od nielicencjonowanych dostawców” – powiedział ASIC.
„Może to skutkować sprzecznymi lub złymi poradami udzielanymi użytkownikom, którzy mogą ponieść straty finansowe”.
Wyostrza się analiza „ostatecznych wpływowych osób”
Oświadczenia pojawiają się wśród Pęd nowicjuszy na rynek tradycyjny i kryptowalutowy, co pozostawiło regulatorów w słabej pozycji, próbując narzucić zasady uznanym wpływowym podmiotom finansowym, nie mając ich na uwadze.
Dane z Findera Oferuje Ogólnie rzecz biorąc, około 2,5 miliona Australijczyków po raz pierwszy zaczęło inwestować podczas pandemii, a wielu z nich zwróciło się w stronę kryptowalut.
Według raportu Australijskiej Giełdy Papierów Wartościowych 2020 Investor Study, w ciągu ostatnich dwóch lat na rynku pojawiło się stado młodych inwestorów, a jedna czwarta nowych inwestorów w wieku od 18 do 24 lat.
w czerwcu, Prezydent ASIC Joe Longo powiedział: „Influencerzy w mediach społecznościowych udzielający porad finansowych” to „ważny temat” i „istotny obszar zainteresowań” agencji.
Komisarz ASIC Danielle Press powiedziała wówczas, że regulator przyglądał się „bardzo uważnie i rozważał” nieautoryzowane porady w mediach społecznościowych.
W tym roku kilka spraw ujawniło luki w regulacji doradztwa finansowego dla osób fizycznych w mediach społecznościowych.
W czerwcu influencer na TikTok wezwany Za wykorzystanie swojej platformy do promowania tokena kryptowaluty, Hushcoina, wśród swoich zwolenników za pośrednictwem TikTok, Instagram i OnlyFans, co może stanowić naruszenie zasad ASIC.
A w sierpniu Australijski Dziennik Finansowy donosił Inwestor kryptograficzny pozwał wpływowego kryptowalutę z Nowej Zelandii o pół miliona dolarów, twierdząc, że został wprowadzony w błąd w celu zainwestowania w spekulacyjne przedsięwzięcie kryptograficzne.
Na całym świecie raporty ujawniły, że angażują się w to twórcy treści z dużą liczbą obserwujących na platformach takich jak YouTube Schematy „pompowania i rozładunku”.
Ostatnio notowany na ASX groszowy zapas Róża Po tym, jak członkowie dwóch pomp ASX i grup próżniowych skupili się na magazynie w grupach na Telegramie.
Perspektywa „fińska”
Queenie Tan i Alex Nikolic, dwie kobiety, które prowadzą popularne platformy społecznościowe dotyczące inwestowania i znajomości finansów, Dla niejawnych informacji biznesowych w Australii W lipcu zgodzili się, że potrzebny jest większy nadzór w kosmosie.
Tan powiedziała, że wierzy, że zwiększona regulacja poprawiłaby uczciwość dobrych aktorów.
„W tej przestrzeni jest wielu pozytywnych ludzi” – powiedziała i uważa, że istnieje wyraźna różnica między spruikers a tymi, którzy zapewniają narzędzia do znajomości finansów.
Nikolic podzielała to przekonanie, ale powiedziała, że obawia się, że przepisy mogą zniechęcić osoby nieprofesjonalne do dzielenia się przydatnymi treściami edukacyjnymi i edukacyjnymi na platformie.
„Tam, gdzie widzę linię, jest to, że nie chcę, aby młode kobiety, które są przejrzyste w kwestii pieniędzy, zniknęły z obawy przed regulacjami” – powiedziała.
„ASIC ma naprawdę trudną pracę regulując naprawdę rażące wykroczenia z jednej strony i wyjaśniając przepisy. Ale z drugiej strony uznając, że musi to być podejście oparte na wartościach. „