Audi ujawniło kolejną fajną koncepcję, kontynuuj Do Skysphere kilka tygodni temu. Nazywa się Grandsphere i wygląda naprawdę fajnie.
Koncepcja obejmuje całkowicie elektryczny układ napędowy o łącznej mocy 530 kW, 960 Nm i czasie 0-100 km/h w nieco ponad cztery sekundy, ale nie jest przeznaczony do pełnej prędkości.
Jest to luksusowa limuzyna, która przewyższa wszystko, co ma do zaoferowania Audi, mierząc 5350 mm długości, 2000 mm szerokości i 1390 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 3190 mm. To więcej niż tylko Wersja Audi A8 z długim rozstawem osi, chociaż nie ślizga się jak Skysphere.
Co dziwne, szef marki Audi AG, Henrik Wenders, powiedział mediom podczas wydarzenia w Niemczech podczas pierwszego pojawienia się Skysphere, że Grandsphere jest przeznaczony do „intensywnych obszarów miejskich”. Nie jestem do końca pewien, jak wpadli na ten pomysł…
Czytaj więcej:
* Audi prezentuje oszałamiającą koncepcję Skysphere
* Lexus prezentuje nowy elektryczny SUV
* Jedź lub jedź futurystycznym, wyczynowym samochodem BMW M
* Dwadzieścia nowych pojazdów elektrycznych Audi w drodze do Nowej Zelandii
Projektanci Audi nadali Grandsphere ostry wygląd dzięki dużej osłonie chłodnicy typu singleframe uzupełnionej dwoma wąskimi reflektorami. Obniżona linia dachu opada stopniowo w tył w kształcie fastback i ma smukłe tylne światła. Wygląda absolutnie oszałamiająco, co pasuje, biorąc pod uwagę to, co potrafi samochód.
Audi nazywa tę koncepcję „prywatnym samolotem na drogę”, wspieraną przez autonomię poziomu 4 i coś, co wydaje się być dwuosobową sofą zamiast tylnych siedzeń, do której można dostać się przez luksusowe, wolne drzwi.
Nadal istnieją tradycyjne elementy sterujące prowadzeniem pojazdu, ale nigdy ich nie użyjesz, to dla twojego kierowcy.
Zwróć jednak uwagę na oczywisty brak ekranów. Wyświetlacze są wyświetlane na samej tablicy rozdzielczej, albo rozmieszczone na całej szerokości wnętrza, albo podzielone na kierowcę i pasażera z przodu, w zależności od tego, czy samochód jest w trybie sterowania autonomicznego, czy ręcznego.
Wysokiej jakości materiały, takie jak drewno, wełna i szkło przenikają do wnętrza, a fotele kierowcy i pasażera automatycznie dostosowują się po otwarciu drzwi, a także temperaturę w kabinie.
W trybie autonomicznym projekcje mogą być wykorzystywane do rozrywki, takiej jak filmy lub jako monitory do wideokonferencji. Kierownica i pedały również chowają się w podwoziu, zapewniając całkowicie bez kierowcy wrażenia z jazdy.
Oczekuje się, że zasięg na jednym ładowaniu wyniesie około 750 km, podczas gdy ładowanie 270 kW dla sieci o zasięgu 300 km odbywa się w ciągu dziesięciu minut. Ładowanie od pięciu do 80 procent zajmuje 25 minut.
Kierowanie tylnymi kołami i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne są standardem, a jak można się spodziewać, to drugie współpracuje z przednią kamerą, która automatycznie dostosowuje się do nadchodzących zmian na drodze.
Podobnie jak Skysphere, Grandsphere nie otrzymał zgody na produkcję, chociaż niektóre z opisanych funkcji prawdopodobnie znajdą zastosowanie w przyszłych modelach Audi.
Kolejnym konceptem Audi, którego możemy się spodziewać, jest Urbansphere, który według Wendersa „przenosi go na najbardziej intensywny poziom”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”