Spółka-matka popularnej marki sportowej The Oodie została ukarana grzywną w wysokości 101 280 dolarów prawie rok po wycofaniu z rynku marki Kids Beach Oodie w związku z obawami, że może powodować ryzyko pożaru.
Davie Group Trading (Australia) Pty Ltd, działająca pod nazwą The Oodie, wycofała sześć modeli produktów, które nie zawierały etykiet ostrzegających o skrajnym niebezpieczeństwie pożarowym.
Zapotrzebowano na awokado, niebieski barwnik, węgiel drzewny, owocowe twarze, wesołe kwiaty i wzory w paski.
Sprawdzaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: pobierz już dziś
Firma otrzymała obecnie sześć zawiadomień o naruszeniu przepisów od Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC).
„Duffy Clothing dostarczyła sześć projektów Audi bez etykiety przeciwpożarowej umieszczonej na odzieży lub umieszczonej na swojej stronie internetowej, zgodnie z wymogami norm bezpieczeństwa” – podała Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów.
Między 29 września 2022 r. a 14 lipca 2023 r. Australijczykom sprzedano łącznie 2460 egzemplarzy Kids Beach Oodies, których dotyczył problem.
„Etykiety ostrzegające o ryzyku pożaru mają kluczowe znaczenie, aby ostrzec konsumentów o wysokim ryzyku pożaru w produktach i pomóc zapewnić dzieciom bezpieczeństwo” – powiedziała Catriona Lowe, wiceprzewodnicząca Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów.
„Dzieci mogą doznać poważnych oparzeń, jeśli ich ubranie się zapali, dlatego wzywamy konsumentów, aby zachowali szczególną czujność, gdy dzieci częściej znajdują się w pobliżu sztucznego ogrzewania lub otwartego płomienia.
„Jest to ważne przypomnienie dla dostawców odzieży dziecięcej, aby upewnili się, że wszystkie ich produkty spełniają normy bezpieczeństwa, szczególnie w odniesieniu do stosowania etykiet ostrzegających o zagrożeniu pożarowym.
„Niepodjęcie niezbędnych kroków w celu zapewnienia zgodności może skutkować nieświadomością konsumentów o podwyższonym ryzyku pożaru, co jest niedopuszczalne.
„Jest to szczególnie niepokojące, jeśli chodzi o odzież dziecięcą”.