Australia pozywa firmę Westpac za zaniedbanie w związku z zawiadomieniami o trudnościach finansowych

Australia pozywa firmę Westpac za zaniedbanie w związku z zawiadomieniami o trudnościach finansowych
Kobieta wychodzi z parteru biurowca z logo Westpac w Sydney

Kobieta wychodzi z parteru biurowca z logo Westpac w związku ze łagodzeniem ograniczeń związanych z chorobą koronawirusową (COVID-19) w centralnej dzielnicy biznesowej Sydney, Australia, 3 czerwca 2020 r. REUTERS/Lauren Elliott Uzyskaj prawa licencyjne

5 września (Reuters) – Australijski organ nadzoru korporacyjnego oznajmił we wtorek, że podejmie kroki prawne przeciwko Westpac Banking Corp (WBC.AX) w związku z rzekomym brakiem odpowiedzi na zawiadomienia klientów o trudnościach finansowych w latach 2015–2022 w wymaganych terminach administracyjnych.

pod Sekcja 72 australijskiej ustawy o kredycie narodowymOsoba zalegająca ze spłatami może zażądać zmiany warunków umowy kredytowej ze względu na trudności finansowe, a kredytodawcy powinni udzielić pisemnej odpowiedzi w ciągu 21 dni od otrzymania powiadomienia.

Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji (ASIC) stwierdziła w oświadczeniu, że wszczęła postępowanie w sprawie kary cywilnej w sądzie federalnym przeciwko Westpac, zauważając, że braki w procesie powiadamiania internetowego pożyczkodawcy o trudnościach spowodowały, że 229 klientów Westpac nie otrzymało odpowiedzi w odpowiednim czasie .

Firma stwierdziła, że ​​postępowanie prawne było związane z „awarią technologiczną”, a Westpac skontaktował się z klientami, których to dotyczyło, i zakończył program naprawczy obejmujący odzyskanie opłat i odsetek, umorzenie długów oraz spłatę strat niefinansowych w wysokości około 900 000 dolarów australijskich (581 310,00 dolarów). W odpowiedzi przesłanej e-mailem do agencji Reuters.

Organ regulacyjny stwierdził, że Westpac mógł zrobić więcej, aby zbadać i naprawić problemy systemowe mające wpływ na proces powiadamiania o trudnościach online.

„Ten błąd oznacza, że ​​nie zapewniamy niektórym naszym klientom potrzebnej pomocy. Bardzo tego żałujemy” – powiedział Scott Colari, dyrektor ds. informatyki Grupy Westpac.

ASIC stwierdziło, że wielu klientów ujawniło Westpac swoją niebezpieczną sytuację, w tym niezdolność do pracy i skutki poważnych schorzeń, przy czym niektórzy klienci musieli zmagać się z działaniami windykacyjnymi, czekając, aż bank odpowie na ich zawiadomienia o trudnościach.

„ASIC domaga się od sądu nakazów reklamowych, kar finansowych i negatywnych nakazów reklamowych przeciwko Westpac”.

W okresie domniemanego naruszenia firma Westpac otrzymała około 630 000 wniosków o pomoc w trudnej sytuacji, powiedziała Reutersowi, dodając, że po wyjściu na światło dzienne incydentu zdecydowała się samodzielnie zgłosić to do ASIC.

(1 dolar = 1,5482 dolara australijskiego)

(Reportaż Roshni Nair z Bengaluru; reportaż Mahometa dla The Arabic Bulletin) Redakcja: Sandra Mahler

Nasze standardy: Zasady zaufania dla Thomson Reuters.

Uzyskaj prawa licencyjneotwiera nową kartę

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *