Australijski Instytut Polityki Strategicznej ostrzega, że ​​AUKUS może „zmiażdżyć” jego przemysł obronny

Australijski Instytut Polityki Strategicznej ostrzega, że ​​AUKUS może „zmiażdżyć” jego przemysł obronny
Myśliwiec odrzutowy F-35A Lightning Królewskich Australijskich Sił Powietrznych wykonuje pokaz lotniczy podczas Australijskiej Międzynarodowej Wystawy Powietrznej, Kosmicznej i Obronnej na lotnisku Avalon w Geelong, 3 marca 2023 r. (Zdjęcie: Paul Crook/AFP)

Myśliwiec odrzutowy F-35A Lightning Królewskich Australijskich Sił Powietrznych wykonuje pokaz lotniczy podczas wystawy obronnej w 2023 r.
zdjęcie: AFP/Paul Crook

Z raportu australijskiego zespołu doradców na temat filaru drugiego AUKUS wynika, że ​​porozumienie wojskowe może „zmiażdżyć” przemysł obronny trans-Tasmana ze względu na korzyści, jakie cieszą się USA.

Drugi filar to porozumienie w sprawie bezpieczeństwa, pod przewodnictwem USA, Australii i Wielkiej Brytanii, mające na celu dzielenie się zaawansowaną technologią wojskową.

Nowa Zelandia rozważa korzyści z przyłączenia się, chociaż rząd stwierdził, że to dopiero początek, i choć strony oficjalnych dokumentów sprzed ponad roku, w których omawiano filar drugi, zostały w większości usunięte.

the Drugi filar mógłby podnieść australijski przemysł obronny do najnowocześniejszych możliwości lub „może zmiażdżyć przemysł pod ciężarem największego gracza na świecie” – stwierdził w swoim raporcie Australijski Instytut Polityki Strategicznej..

W raporcie wychwalano „pokoleniowe” możliwości, jakie zapewnia UA w Australii, ale ostrzegano, że luka w finansowaniu była ogromna, gdy Stany Zjednoczone przeznaczały 240 miliardów dolarów nowozelandzkich rocznie na badania i rozwój w dziedzinie obronności.

POD AUKUSEM, Stany Zjednoczone dążą do obniżenia barier w handlu obronnościąDzięki temu firmy australijskie i brytyjskie mogą importować technologię wojskową bez konieczności posiadania licencji.

Instytut zastanawiał się, czy Australia będzie w stanie to wykorzystać.

„Publiczne finansowanie badań i rozwoju na wczesnym etapie jest prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem, który uczynił amerykański przemysł obronny tym, czym jest dzisiaj. Oprócz rozwijania najnowocześniejszych możliwości w sektorze komercyjnym, stanowi to najbardziej rażącą lukę w strategii australijskiego przemysłu obronnego. ”

Zapowiadało to „szybką poprawkę regulacyjną” mającą na celu wykorzystanie korzyści płynących z filaru 2.

Przemysł obronny miał słabe strony i „w związku z tym rząd musi odegrać dużą rolę w stymulowaniu wzrostu”.

Instytut zalecił przyjrzenie się temu, co robią Stany Zjednoczone i wyrażenie zgody na to.

„Konieczne są pilne inwestycje w powiązaną infrastrukturę współpracy, IT i cyberbezpieczeństwo.

„Obrona musi wspierać wspólne obiekty, w których firmy mogą pracować i współpracować w tajnym środowisku [though] „Australia nie powinna całkowicie przyjmować systemu amerykańskiego”.

Drugi filar skupiał się na ośmiu technologiach:

  • Możliwości bojowe podmorskie
  • Technologie kwantowe
  • sztuczna inteligencja
  • „Zaawansowany cyber”
  • Zdolności hipersoniczne i antyhipersoniczne
  • Elektroniczna wojna
  • „innowacja”
  • Dzielić informacje.

Oczekiwano, że wartość wschodzącego światowego rynku broni kwantowej wzrośnie w ciągu kilku lat z setek milionów dolarów do kilku miliardów dolarów.

AUKUS posiadał ranking ilościowy (AQuA), czyli A Odprawa rządu Nowej Zelandii rok temu Powiedział: „Początkowo skupi się na dostarczaniu technologii kwantowych do pozycjonowania, nawigacji i pomiaru czasu, a oczekuje się, że eksperymenty rozpoczną się w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat”.

Te eksperymenty już się rozpoczęły: Uniwersytet Technologiczny w Sydney był zaangażowany w wielomilionowe projekty Ocena algorytmów obliczeń kwantowych w programie prowadzonym przez Agencję Zaawansowanych Projektów Badawczych Departamentu Obrony USA (DARPA) oraz zaangażowanie ogromnego wykonawcy w dziedzinie obronności, Boeinga.

Szybkość komputerów kwantowych Został wprowadzony jako dobrodziejstwo dla strategii wojennej, kryptografii i gromadzenia danych wywiadowczych.

Na początku tego miesiąca sekretarz stanu Winston Peters powiedział, że nadal próbuje zrozumieć, o co chodzi w filarze drugim.

Korea Południowa była na czele i chciała się przyłączyć.

W oficjalnych dokumentach sprzed ponad roku pojawiło się wiele informacji na temat drugiego filaru. Niektóre z kilku pominiętych elementów omawiały filar drugi, który tworzy „potencjalne możliwości współpracy z nowozelandzkim przemysłem obronnym i sąsiadującymi firmami technologicznymi” oraz „obszary, w których Nowa Zelandia może posiadać odpowiednią specjalistyczną wiedzę”.

Jedna strona jednego dokumentu poświęcona jest omówieniu „implikacji relacyjnych” drugiego filaru.

W kolejnej części omówiono „związek” pomiędzy drugim filarem a AUKUS-em pierwszym filarem.

Ale te dwie dyskusje zostały całkowicie odwołane.

„W komentarzu ogólnym wskazano, że drugi filar obejmuje również niektóre obszary, w których nowozelandzkie agencje wywiadowcze już dobrze współpracują z trzema członkami AUKUS”.

Nowa Zelandia zaangażowała się już w program współpracy technicznej ze swoimi partnerami Five Eyes – Canada, a także AUKUS Pillar One Triumvirate.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *