Australijski Instytut Polityki Strategicznej ostrzega, że ​​AUKUS może „zmiażdżyć” jego przemysł obronny

Australijski Instytut Polityki Strategicznej ostrzega, że ​​AUKUS może „zmiażdżyć” jego przemysł obronny

Myśliwiec odrzutowy F-35A Lightning Królewskich Australijskich Sił Powietrznych wykonuje pokaz lotniczy podczas wystawy obronnej w 2023 r.
zdjęcie: AFP/Paul Crook

Z raportu australijskiego zespołu doradców na temat filaru drugiego AUKUS wynika, że ​​porozumienie wojskowe może „zmiażdżyć” przemysł obronny trans-Tasmana ze względu na korzyści, jakie cieszą się USA.

Drugi filar to porozumienie w sprawie bezpieczeństwa, pod przewodnictwem USA, Australii i Wielkiej Brytanii, mające na celu dzielenie się zaawansowaną technologią wojskową.

Nowa Zelandia rozważa korzyści z przyłączenia się, chociaż rząd stwierdził, że to dopiero początek, i choć strony oficjalnych dokumentów sprzed ponad roku, w których omawiano filar drugi, zostały w większości usunięte.

the Drugi filar mógłby podnieść australijski przemysł obronny do najnowocześniejszych możliwości lub „może zmiażdżyć przemysł pod ciężarem największego gracza na świecie” – stwierdził w swoim raporcie Australijski Instytut Polityki Strategicznej..

W raporcie wychwalano „pokoleniowe” możliwości, jakie zapewnia UA w Australii, ale ostrzegano, że luka w finansowaniu była ogromna, gdy Stany Zjednoczone przeznaczały 240 miliardów dolarów nowozelandzkich rocznie na badania i rozwój w dziedzinie obronności.

POD AUKUSEM, Stany Zjednoczone dążą do obniżenia barier w handlu obronnościąDzięki temu firmy australijskie i brytyjskie mogą importować technologię wojskową bez konieczności posiadania licencji.

Instytut zastanawiał się, czy Australia będzie w stanie to wykorzystać.

„Publiczne finansowanie badań i rozwoju na wczesnym etapie jest prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem, który uczynił amerykański przemysł obronny tym, czym jest dzisiaj. Oprócz rozwijania najnowocześniejszych możliwości w sektorze komercyjnym, stanowi to najbardziej rażącą lukę w strategii australijskiego przemysłu obronnego. ”

Zapowiadało to „szybką poprawkę regulacyjną” mającą na celu wykorzystanie korzyści płynących z filaru 2.

Przemysł obronny miał słabe strony i „w związku z tym rząd musi odegrać dużą rolę w stymulowaniu wzrostu”.

Instytut zalecił przyjrzenie się temu, co robią Stany Zjednoczone i wyrażenie zgody na to.

READ  Boris Johnson mianuje byłego rywala wysłannikiem handlowym Wielkiej Brytanii do Nowej Zelandii

„Konieczne są pilne inwestycje w powiązaną infrastrukturę współpracy, IT i cyberbezpieczeństwo.

„Obrona musi wspierać wspólne obiekty, w których firmy mogą pracować i współpracować w tajnym środowisku [though] „Australia nie powinna całkowicie przyjmować systemu amerykańskiego”.

Drugi filar skupiał się na ośmiu technologiach:

  • Możliwości bojowe podmorskie
  • Technologie kwantowe
  • sztuczna inteligencja
  • „Zaawansowany cyber”
  • Zdolności hipersoniczne i antyhipersoniczne
  • Elektroniczna wojna
  • „innowacja”
  • Dzielić informacje.

Oczekiwano, że wartość wschodzącego światowego rynku broni kwantowej wzrośnie w ciągu kilku lat z setek milionów dolarów do kilku miliardów dolarów.

AUKUS posiadał ranking ilościowy (AQuA), czyli A Odprawa rządu Nowej Zelandii rok temu Powiedział: „Początkowo skupi się na dostarczaniu technologii kwantowych do pozycjonowania, nawigacji i pomiaru czasu, a oczekuje się, że eksperymenty rozpoczną się w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat”.

Te eksperymenty już się rozpoczęły: Uniwersytet Technologiczny w Sydney był zaangażowany w wielomilionowe projekty Ocena algorytmów obliczeń kwantowych w programie prowadzonym przez Agencję Zaawansowanych Projektów Badawczych Departamentu Obrony USA (DARPA) oraz zaangażowanie ogromnego wykonawcy w dziedzinie obronności, Boeinga.

Szybkość komputerów kwantowych Został wprowadzony jako dobrodziejstwo dla strategii wojennej, kryptografii i gromadzenia danych wywiadowczych.

Na początku tego miesiąca sekretarz stanu Winston Peters powiedział, że nadal próbuje zrozumieć, o co chodzi w filarze drugim.

Korea Południowa była na czele i chciała się przyłączyć.

W oficjalnych dokumentach sprzed ponad roku pojawiło się wiele informacji na temat drugiego filaru. Niektóre z kilku pominiętych elementów omawiały filar drugi, który tworzy „potencjalne możliwości współpracy z nowozelandzkim przemysłem obronnym i sąsiadującymi firmami technologicznymi” oraz „obszary, w których Nowa Zelandia może posiadać odpowiednią specjalistyczną wiedzę”.

Jedna strona jednego dokumentu poświęcona jest omówieniu „implikacji relacyjnych” drugiego filaru.

W kolejnej części omówiono „związek” pomiędzy drugim filarem a AUKUS-em pierwszym filarem.

Ale te dwie dyskusje zostały całkowicie odwołane.

READ  Rząd jest pod presją przestrzegania unijnych standardów gromadzenia danych dla firm

„W komentarzu ogólnym wskazano, że drugi filar obejmuje również niektóre obszary, w których nowozelandzkie agencje wywiadowcze już dobrze współpracują z trzema członkami AUKUS”.

Nowa Zelandia zaangażowała się już w program współpracy technicznej ze swoimi partnerami Five Eyes – Canada, a także AUKUS Pillar One Triumvirate.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *