Austria oferuje młodym podróżnym bezpłatne przejazdy pociągiem, jeśli zrobią sobie tatuaż

Austria oferuje młodym podróżnym bezpłatne przejazdy pociągiem, jeśli zrobią sobie tatuaż

W ten weekend Austria zaoferowała bezpłatne przejazdy koleją uczestnikom festiwalu, którzy zrobią sobie tatuaże Klimatiket. Zdjęcie/Lucas Linzi, Unsplash

Kontrowersyjna inicjatywa klimatyczna oferująca młodym ludziom bezpłatne podróże koleją wpędziła austriackiego ministra klimatu w kłopoty, jeszcze zanim wysechł atrament.

W ten weekend KlimaTicket Austria – ogólnokrajowy program promujący podróże koleją – był obecny na festiwalach muzycznych, oferując uczestnikom bezpłatne przejazdy przez rok. Pod warunkiem, że zgodzą się na tatuaż.

W wyskakującym salonie tatuażu wisiał baner „Dzieło to jest dalekie od unter die Haut– (Praca, która wchodzi ci za skórę) Tego lata pojawił się na kilku wydarzeniach.

Świadomi klimatu widzowie festiwali mogą ubiegać się o przejazd koleją o wartości 2000 dolarów, pod warunkiem, że wybiorą jeden z zatwierdzonych projektów KlimaTicket.

Salzburg-Nachrichten Sześć osób zgłosiło, że w ten weekend skorzystało z promocji na Festiwalu Częstotliwości.

W zeszłym miesiącu około trzydziestu uczestników Electric Love Festival zgodziło się udostępnić darmowy atrament do darmowych torów kolejowych. Krytycy twierdzą jednak, że program wykorzystuje młodych ludzi.

Obecna na festiwalu w St. Polten austriacka minister klimatu Leonore Gevisler powiedziała, że ​​wszyscy, którzy zgodzili się na tatuaż, zrobili to chętnie.

„Zrobiono to z wielką starannością. Odbywa się to wyłącznie w ciągu dnia i jest oferowane wyłącznie osobom powyżej 18. roku życia” – powiedziała lokalnej stacji telewizyjnej.

Polityczka znalazła się jednak w ogniu krytyki, gdy w mediach społecznościowych udostępniła zdjęcie swojego tymczasowego tatuażu, na którym widniał napis: „Gewessler przejmuje inicjatywę”.

Redaktor naczelny wiedeńskiej gazety Walther Florian Klink zarzucił jej skrajny „cynizm”, polegający na wykorzystywaniu chłosty młodzieży w kampaniach wyborczych dla celów politycznych.

Organizacja broniła tego podstępu, twierdząc, że potrzebni są artyści tatuażu.

„Odbiór festiwali był bardzo pozytywny” – powiedział agencji prasowej APA Jacob Lambert, dyrektor One Mobility GmbH.

One Mobility jest operatorem inicjatywy KlimaTicket, ujednoliconego biletu na transport publiczny w cenie 1095 euro (2000 dolarów) rocznie. A więc dla bywalców festiwalu

„Żaden z nich nie zrobił swojego pierwszego tatuażu” – powiedział. „To było tak, jakby ludzie, którzy mieli kilka tatuaży, zgodzili się na kolejny”.

Piętnaście lat po pierwszej propozycji KlimaTicket trafi do sprzedaży w 2021 r. Program, który można przetłumaczyć jako „bilet klimatyczny”, miał zniechęcić Austriaków do korzystania z dróg i przesiąść się do transportu publicznego w celu zwalczania emisji i zmian klimatycznych.

Ćwiczą za około 6 dolarów dziennie za nieograniczone podróże, a obecnie w Austrii 245 000 osób posiada bilet KlimaTicket.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *