Firma poinformowała w środę, że półciężarówka pokonała 80-milową (130-kilometrową) trasę w Arizonie bez ludzi na pokładzie i bez interwencji człowieka podczas podróży, przy użyciu technologii opracowanej przez TuSimple.
Firma z San Diego twierdzi, że jest to pierwszy w pełni autonomiczny pojazd napędzany pojazdem klasy 8 lub naczepą, poruszającym się po otwartych drogach publicznych bez interwencji człowieka.
Nocna przejażdżka rozpoczęła się na początku tego miesiąca na stacji kolejowej w Tucson w Arizonie, a zakończyła w centrum dystrybucyjnym w Phoenix za zgodą i nadzorem Departamentu Transportu Arizony i organów ścigania.
Pojazd pilotowy przeszukał drogę w poszukiwaniu nieoczekiwanych przeszkód w promieniu około pięciu mil półautonomicznej jazdy, a pojazd z tyłu, jadący około pół mili za ciężarówką, był gotowy do interwencji w razie potrzeby, wraz z kilkoma nieoznakowanymi pojazdami policyjnymi.
Czytaj więcej:
* Pęd Doliny Krzemowej do samochodów testuje transformację technologiczną Optiv
* Czy w pełni autonomiczna wersja beta Tesli sprawia, że jazda jest bezpieczniejsza? A może to zagrożenie bezpieczeństwa?
* GM exec: Cruise rozpocznie niezależne usługi taksówkarskie w przyszłym roku
* Intel ogłasza plany dotyczące Mobileye Motors
TuSimple powiedział, że pas autostrady, którym poruszał się prawie z powodzeniem, zmienia sygnalizację świetlną, rampy i rampy podczas „normalnej interakcji z innymi kierowcami”.
„Ten test potwierdza to, co uważamy za naszą wyjątkową pozycję w czołówce autonomicznych samochodów ciężarowych, zapewniając zaawansowaną technologię jazdy na poziomie komercyjnym” – powiedział Cheng Lu, dyrektor generalny TuSimple.
TuSimple twierdzi, że kierowcy odpowiadają za około 40 procent wszystkich kosztów operacyjnych transportu ciężarowego i że jego hipotetyczny kierowca „może jeździć za znacznie mniej”. Szacuje również, że jego technologia pozwala zaoszczędzić około 10 procent kosztów związanych z paliwem w porównaniu z samochodami ciężarowymi napędzanymi przez człowieka.
Firma TuSimple, która została założona w 2015 r., twierdzi, że ma 70 autonomicznych ciężarówek na całym świecie i ukończono dwa miliony mil testów drogowych.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”