Azelis przejmuje Hortimex, aby wzmocnić swój zasięg w branży żywności i nutraceutyków w Polsce
Przejęcie poszerza zasięg grupy w Polsce, uzupełniając boczny łańcuch wartości Azelis w segmencie żywności i żywienia.
Azelis, wiodący dostawca usług innowacyjnych w branży chemii specjalistycznej i produktów spożywczych, informuje o podpisaniu umowy nabycia 100% udziałów w spółce Hortimex Sp. z oo (Hortimex), dystrybutora specjalistycznych środków chemicznych obsługującego rynek polski w branży spożywczej i nutraceutycznej.
Przejęcie poszerza zasięg grupy w Polsce, uzupełniając boczny łańcuch wartości Azelis w segmencie żywności i żywienia. Azelis posiada regionalne centrum kompetencyjne w zakresie mięsa i jego zamienników w Poznaniu, natomiast Hortimex jest uznanym dystrybutorem produktów spożywczych ze szczególnym uwzględnieniem żywienia człowieka, produktów funkcjonalnych, przekąsek i zastosowań niemięsnych. Piekarnia. Dzięki szerokiej gamie produktów, doświadczonym zespołom sprzedażowym i technicznym oraz długotrwałym relacjom biznesowym z klientami, to przejęcie stanowi wyjątkową okazję do lepszej obsługi lokalnych klientów i przyspieszenia rozwoju w Polsce.
Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w czwartym kwartale, pod warunkiem spełnienia zwyczajowych warunków transakcji.
Mateusz Kowalewski, dyrektor generalny Hortimex, komentuje: „Po 36 latach jesteśmy zachwyceni rozwojem naszego rodzinnego biznesu i otwarciem drzwi na nowe możliwości dołączając do Azelis. W pełni zgadzamy się z wizją Azelis dotyczącą „innowacji poprzez tworzenie” i cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze połączone możliwości w celu przyspieszenia naszego rozwoju na polskim rynku żywności i nutraceutyków.
Małgorzata Makówka, dyrektor zarządzająca Azelis Polska i Ukraina, dodaje: „Z przyjemnością witamy w zespole Azelis Hortimex, uznaną w branży firmę z dużym doświadczeniem w zakresie doskonałości i zadowolenia klientów. Portfolio i możliwości Hortimexu doskonale uzupełniają Azelis ślad lokalny, który obejmuje żywność i tworzy atrakcyjną propozycję zarówno dla klientów, jak i dyrektorów na rynku żywieniowym.
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”