Badania pokazują, że gry wideo mogą rzeczywiście poprawić mózgi dzieci

Badania pokazują, że gry wideo mogą rzeczywiście poprawić mózgi dzieci

Gry wideo z biegiem lat zyskały rozgłos z powodu ich rzekomego wpływu na dzieci, od problemów ze zdrowiem psychicznym i problemami społecznymi po utratę ćwiczeń. Jednak nowe, duże badanie amerykańskie opublikowane w JAMA Network Open sugeruje, że popularna rozrywka może również wiązać się z korzyściami poznawczymi.

Główny autor Bader Al-Shaarani, profesor nadzwyczajny psychiatrii na Uniwersytecie Vermont, powiedział AFP, że ten temat pociąga go naturalnie jako pasjonat z doświadczeniem w neuroobrazowaniu.

Wcześniejsze badania koncentrowały się na szkodliwych skutkach i łączyły gry z depresją i zwiększoną agresją.

Sharani powiedziała, że ​​badania te były ograniczone przez stosunkowo niewielką liczbę uczestników, szczególnie tych, które dotyczyły obrazowania mózgu.

W ramach nowych badań Charani i współpracownicy przeanalizowali dane z dużego, trwającego badania Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD), finansowanego przez National Institutes of Health.

Przeanalizowali odpowiedzi ankietowe, wyniki testów poznawczych i obrazy mózgu prawie 2000 dzieci w wieku od 9 do 10 lat, podzielonych na dwie grupy: te, które nigdy nie grały w gry, oraz te, które grały przez trzy lub więcej godzin dziennie.

Wybrano ten próg, ponieważ przekracza on wytyczne Amerykańskiej Akademii Pediatrii dotyczące czasu oglądania przez godzinę lub dwie w grach wideo dla starszych dzieci.

Impulsy i pamięć

Każda grupa była oceniana w dwóch zadaniach.

Pierwszym z nich jest zobaczenie strzałek skierowanych w lewo lub w prawo, a dzieci są proszone o naciśnięcie w lewo lub w prawo tak szybko, jak to możliwe.

Poproszono ich również, aby nie naciskali niczego, jeśli zobaczą sygnał „stop”, aby zmierzyć, jak dobrze mogą kontrolować swoje impulsy.

W drugim zadaniu pokazano im twarze ludzi, a następnie zapytano, czy w teście ich pamięci roboczej, powidok pokazany później pasuje.

Po zastosowaniu metod statystycznych do kontrolowania zmiennych, które mogą wypaczyć wyniki, takich jak dochód rodziców, IQ i objawy zdrowia psychicznego, zespół odkrył, że gracze w gry wideo lepiej radzą sobie z obydwoma zadaniami.

Podczas wykonywania zadań mózgi dzieci zostały zeskanowane za pomocą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI). Mózgi odtwarzaczy wideo wykazywały większą aktywność w obszarach związanych z uwagą i pamięcią.

W swoim artykule autorzy podsumowują: „Wyniki wskazują na intrygującą możliwość, że gry wideo mogą zapewnić doświadczenie treningu poznawczego z wymiernymi efektami neuropoznawczymi”.

W tej chwili nie można stwierdzić, czy lepsza wydajność poznawcza prowadzi do większej liczby gier, czy też wynika z tego, powiedział Shaarani.

Zespół ma nadzieję uzyskać jaśniejszą odpowiedź w miarę kontynuowania badań i ponownie przyjrzeć się tym samym dzieciom w starszym wieku.

Pomoże to również wykluczyć inne potencjalne czynniki w zabawie, takie jak środowisko domowe dzieci, ćwiczenia i jakość snu.

Przyszłe badania mogą również skorzystać z wiedzy, w jakie gry grają dzieci – chociaż 10-latkowie wolą gry akcji, takie jak Fortnite lub Assassin’s Creed.

„Oczywiście nadmierne korzystanie z czasu przed ekranem jest szkodliwe dla zdrowia psychicznego i ogólnej aktywności fizycznej” – powiedziała Charani.

Powiedział jednak, że wyniki pokazały, że gry wideo mogą być lepszym wykorzystaniem czasu na ekranie niż oglądanie filmów na YouTube, które nie mają zauważalnych efektów poznawczych.

Codzienny biuletyn Sabah

Bądź na bieżąco z tym, co dzieje się w Turcji, jej regionie i na świecie.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Rejestrując się, wyrażasz zgodę na nasze Warunki użytkowania i Politykę prywatności. Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązuje Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi Google.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *