Baidu prezentuje swój najnowszy samojezdny samochód elektryczny

Baidu prezentuje swój najnowszy samojezdny samochód elektryczny
Xu Baoqiang, dyrektor generalny Baidu Autonomous Driving Vehicle, informuje przedstawicieli mediów o Apollo RT6.

Ng Han Gwan / AFP

Xu Baoqiang, dyrektor generalny Baidu Autonomous Driving Vehicle, informuje przedstawicieli mediów o Apollo RT6.

Baidu, chińska wyszukiwarka i firma zajmująca się sztuczną inteligencją, zaprezentowała w tym tygodniu swój najnowszy samojezdny pojazd elektryczny.

Apollo RT6 wkrótce będzie częścią Flota Robotaksji Baidujak Chiny posuwają się do przodu Samodzielne ambicje. Jest to w pełni elektryczny pojazd z kierownicą, którą można w razie potrzeby zdemontować lub zamontować, i kosztuje 250 000 juanów (59 000 NZ $) za sztukę.

„Ta ogromna redukcja kosztów pozwoli nam wdrożyć dziesiątki tysięcy autonomicznych pojazdów w całych Chinach” – powiedział Robin Li, współzałożyciel i dyrektor generalny Baidu, na niedawnej konferencji Baidu World.

Apollo RT6 to w pełni elektryczny pojazd z "mój wybór" Kierownica, którą można zdjąć lub zamontować w razie potrzeby.

Ng Han Gwan / AFP

Apollo RT6 to w pełni elektryczny pojazd z „opcjonalną” kierownicą, którą można w razie potrzeby zdjąć lub zamontować.

„Zmierzamy w kierunku przyszłości, w której poruszające się roboty będą o połowę tańsze niż dzisiejsze taksówki”.

Czytaj więcej:
* Chiny przyznają pierwsze zezwolenia na taksówki bez kierowcy dla Baidu w Pune
* Samochodowa mania Big Tech polega na oderwaniu wzroku od drogi
* Chiński gigant technologiczny Baidu uruchomił płatną usługę taksówkową bez kierowcy w Pekinie
* Cruze z General Motors prezentuje swój pierwszy pojazd bez kierowcy

Baidu obsługuje już Apollo Go, samojezdną usługę transportu pasażerskiego, korzystającą z samojezdnych zautomatyzowanych taksówek z personelem bezpieczeństwa siedzącym na miejscu kierowcy lub pasażera. Apollo Go został uruchomiony w dużych miastach, takich jak Pekin, Szanghaj, Shenzhen i Kanton, chociaż usługa jest ograniczona do wybranych regionów.

Baidu twierdzi, że jego najnowsze samojezdne pojazdy elektryczne wkrótce staną się częścią jego floty robotów, ponieważ Chiny posuwają się naprzód ze swoimi ambicjami dotyczącymi autonomicznej jazdy.

Ng Han Gwan / AFP

Baidu twierdzi, że jego najnowsze samojezdne pojazdy elektryczne wkrótce staną się częścią jego floty robotów, ponieważ Chiny posuwają się naprzód ze swoimi ambicjami dotyczącymi autonomicznej jazdy.

RT6 osiągnął również poziom branżowy 4 Pięć możliwych poziomów niezależnej technologii. Oznacza to, że ich systemy mogą działać bez kierowcy, ale muszą być wstępnie załadowane szczegółową mapą, co ogranicza obszary, w których pojazdy mogą działać.

READ  Las Whanganui, który nigdy nie przestaje zwiększać możliwości

Niższe poziomy technologii obejmują zakres od tempomatu, funkcji dostępnej od dziesięcioleci, po poziom 3, który umożliwia jazdę autostradą bez użycia rąk. Wózki samojezdnych robotów są już szeroko stosowane w fabrykach, magazynach i innych ściśle kontrolowanych miejscach.

Apollo RT6 został specjalnie zaprojektowany z myślą o autonomicznej jeździe, w porównaniu z poprzednimi generacjami, w których technologia została zmodyfikowana w stosunku do tradycyjnych pojazdów, podała firma.

Konstrukcja bez kierownicy zapewnia więcej miejsca na zamontowanie dodatkowych siedzeń lub innych dodatków, nawet konsoli do gier lub automatu.

Baidu słynie z wyszukiwarek i usług reklamowych onlineJednak w ostatnich latach firma zainwestowała znaczne środki w technologię autonomicznej jazdy i sztuczną inteligencję, w tym zautomatyzowanych asystentów osobistych i chipy sztucznej inteligencji.

Chiny aspirują do światowego lidera w technologii autonomicznej jazdy, ale pod względem świadczenia takich usług pozostają w tyle za Stanami Zjednoczonymi. Firma Alphabet’s Waymo zaczęła oferować usługi taksówek bez kierowcy w Phoenix w Arizonie w 2020 roku.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *