Napisane przez Josha Yee
HONG KONG (Reuters) – Chiński Baidu nawiązał współpracę z Lenovo, aby zastosować technologię generatywnej sztucznej inteligencji (AI) w smartfonach Lenovo w ramach najnowszej współpracy z producentem telefonów poszukującym praktycznych zastosowań dla swojego modelu AI.
Rzecznik Baidu z siedzibą w Pekinie powiedział w tym tygodniu agencji Reuters, że partnerstwo obejmuje wykorzystanie przez Lenovo modelu dużego języka Ernie (LLM) i jest podobne do ogłoszonej w zeszłym miesiącu współpracy z firmami Samsung i Honor.
Lenovo sprzedaje telefony pod własną marką, a także jest właścicielem marki telefonów Motorola. Ernie jest już dostępny w aplikacjach przeglądarkowych i sklepie App Store dla komputerów i tabletów Lenovo.
Firma Lenovo nie odpowiedziała na prośbę o komentarz.
Sprzedaż smartfonów zapewniających ogólne funkcje sztucznej inteligencji dla usług takich jak chatboty i tłumaczenia w czasie rzeczywistym stała się nowym światowym trendem po tym, jak technologia ta stała się popularna pod koniec 2022 r. wraz z wprowadzeniem ChatGPT.
Google jest postrzegany jako pionier w dziedzinie smartfonów wyposażonych w sztuczną inteligencję dzięki telefonom Pixel i potężnej sztucznej inteligencji opartej na chmurze, podczas gdy Apple podobno pracuje nad wprowadzeniem modeli generatywnej sztucznej inteligencji na iPhone'a.
Firma badawcza Canalys przewiduje, że 5% smartfonów dostarczonych na całym świecie w 2024 r., czyli 60 milionów urządzeń, będzie smartfonami obsługującymi sztuczną inteligencję.
Jednak usługi AI obsługiwane przez amerykańskie firmy, takie jak OpenAI, które udostępnia ChatGPT, i Google nie są dostępne w Chinach, pozostawiając rynek chińskim firmom. Na chińskim rynku dostępnych jest obecnie ponad 200 modeli AI, w tym od głównych rywali Baidu, Alibaba i Tencent.
Dyrektor generalny Baidu, Robin Li, powiedział w listopadzie zeszłego roku, że firmy muszą teraz skupić się na opracowywaniu praktycznych zastosowań. Najlepsze marki telefonów w Chinach, w tym Vivo, Xiaomi i Huawei, również pracują nad własnymi modelami AI w urządzeniu, ale nie ujawniły szczegółów.
Taka współpraca na smartfonach mogłaby nie tylko pomóc Baidu w tym obszarze, ale głęboka integracja funkcji sztucznej inteligencji ze smartfonami mogłaby również zapewnić firmie dostęp do ogromnych ilości danych, co mogłoby pomóc spółce LLM Baidu dogonić inne firmy. Stany.
„Dostosowanie studiów MBA do smartfonów to właściwy moment, aby promować funkcje oparte na sztucznej inteligencji, nawet jeśli obecnie mogą one być ograniczone. W dłuższej perspektywie mogą stać się „niezbędne”” – powiedział Evan Lam, analityk w firmie badawczej Counterpoint.
(Raport: Josh Yee; redakcja: Brenda Goh i Christian Schmollinger)