Duży australijski bank, mający około 130 lat, ujawnił, że trwałe zamknięcie oddziałów w związku z przekształceniem się w cyfrową instytucję finansową zajmie tylko kilka miesięcy.
Bankwest ogłosił w środę, że 45 oddziałów w Australii Zachodniej – 28 w większym Perth i 17 w regionach – zostanie zamkniętych do października 2024 r., co oznacza, że bank „nie będzie już prowadził oddziału fizycznego”.
Obejrzyj wideo powyżej: Bankwest ogłasza zamknięcie wszystkich swoich oddziałów.
Streamuj lokalnie 7NEWS za darmo 7plus
Potwierdzono, że do końca roku kolejnych piętnaście oddziałów regionalnych Commonwealth Bank (CBA) zostanie przekształconych w oddziały CBA.
Bankwest twierdzi, że siłą napędową tej ogromnej transformacji są nawyki ponad miliona jego klientów – 97 procent transakcji jest obecnie realizowanych cyfrowo, a mniej niż 2 procent klientów regularnie odwiedza oddziały osobiście.
Zamknięcia będą odbywać się etapami, w pierwszej kolejności będą to mniej odwiedzane lokalizacje, a bank oświadczył, że zobowiązał się do przeszkolenia około 350 pracowników oddziałów, których to dotyczy, w celu uzyskania możliwości pełnienia stanowisk bankowych „następnej generacji”.
Lokalizacje, które w tym roku zostaną przekształcone w CBA, to Bridgetown, Collie, Dunsborough, Pemberton, Danish, Kojonup, Mount Barker, Corrigin, Dalwallinu, Jurien, Kondinin, Narembeen, Lake Grace, Wagin i Newman.
„Rozumiem, że dla niektórych naszych klientów będzie to trudna wiadomość, dlatego Bankwest oferuje szereg środków wsparcia, które pomogą naszym klientom, którzy regularnie korzystają z oddziałów, w przemyślanym przejściu przez tę zmianę” – powiedział Jason Chan, dyrektor generalny wykonawczy.
„Bardzo ważne jest, abyśmy priorytetowo traktowali inwestycje dla większości naszych klientów, którzy oczekują wiodących usług bankowości cyfrowej i usług maklerskich… ale obecnie skupiamy się wyraźnie na potrzebach naszych stałych użytkowników oddziałów”.
Bank będzie docierał do stałych klientów oddziałów, osób starszych i bezbronnych w sprawie oferowanego wsparcia, włączając w to dedykowany zespół w call center, który działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu dla klientów potrzebujących pomocy.
Klienci będą mogli dokonywać codziennych transakcji bankowych i gotówkowych w 350 urzędach Poczty Australijskiej w Australii Zachodniej oraz będą mieli bezpłatny dostęp do sieci bankomatów CBA.
Pracownicy Bankwest zyskają możliwość obrania nowych ścieżek, w tym obsługi klienta za pośrednictwem popularnych kanałów cyfrowych.
„Nasi koledzy z oddziałów mają bezcenną wiedzę i doświadczenie i wszyscy otrzymają możliwość dostępu do kariery bankowej nowej generacji, aby mogli nadal wspierać klientów w swoich społecznościach w całym kraju” – powiedział Chan.
„Patrząc w przyszłość, klienci będą mieli jasny i zróżnicowany wybór między ofertą bankowości osobistej i biznesowej CBA oraz siecią oddziałów krajowych a prostą i łatwą ofertą cyfrową i pośrednictwa Bankwest, skoncentrowaną na potrzebach właścicieli domów”.
Bankwest jest już pożyczkodawcą oferującym wyłącznie usługi cyfrowe klientom na wschodnim wybrzeżu.