Można śmiało powiedzieć, że rozmowa wywołała gniew i obrzydzenie wśród użytkowników, z których wielu podzieliło się własnymi opowieściami o poczuciu się zdewaluowanym lub odczłowieczonym w swojej poprzedniej pracy.
Inni zauważyli, że menedżer powinien był wziąć na siebie zreorganizowanie listy, aby zapewnić jego pracownikowi czas potrzebny na odzyskanie sił po druzgocącej stracie.
„Pracuję dla Disneya od 35 lat. Kiedy moja siostra niespodziewanie zmarła, powiedziałem mojemu szefowi, że wezmę pięć dni urlopu żałobnego (polityka firmy w przypadku śmierci członka najbliższej rodziny).” Mój przełożony odpowiedział: „Czy byłeś blisko swojej siostry? Właśnie wyszedłem” – powiedział jeden z czytelników.
„Od razu zrezygnowałem z powodu tekstów, tak naprawdę nie obchodziło mnie to… Byłem pracownikiem w niepełnym wymiarze godzin, studentem w pełnym wymiarze godzin. Miałem swój pełny etat podczas tygodnia finałowego i nie mogłem odrzucić ani znaleźć pokrycia … Dużo cierpiałem z powodu Starbucksa”
Jednak niektórzy czytelnicy sympatyzowali z reżyserem i przyznali, że złożyli kondolencje z wyjaśnieniem, że Smith będzie musiał znaleźć schronienie, aby wziąć dzień wolny.
„Chociaż rozumiem, dlaczego byłeś zły, kierownik złożył kondolencje i był wyrozumiały, dopóki byłeś w stanie uzyskać zasięg. Jeśli zrobi dla ciebie wyjątek, będzie musiał to zrobić za wszystkich i może mieć kłopoty i stracić pracę”.
„Kocham, kocham psy, ale to jest prawdziwy świat dorosłych. Prowadzą firmę. Może nie najbardziej wspierający menedżer, ale nie, twoja odpowiedzialność jako pracownika nie kończy się, ponieważ poniżasz swojego ukochanego psa. przekonam się, że to prawda, w miarę postępów”, ociężałość sec, z trzecią aprobatą: „Nie widzę problemu… musisz dostarczyć formalne pisemne zawiadomienie, aby złożyć [your] Dwa tygodnie, bez tekstu. Psy nie popadają w żałobę”.
Rozmawiając z wtajemniczonyA Smith przyznał, że to, że wyglądał na chłodnego, nie było całkowicie winą menedżera, zauważając, że Starbucks zbudował reputację przepracowania swoich pracowników i lekceważenia dobra swoich pracowników; Wydaje się, że istnieje opinia, z którą zgodziłoby się wiele osób w wątku na Twitterze.
Inny były pracownik sieci dodał: „To był największy kawał z pracą tam. Dzwoniłem do mnie chory i kazałem zadzwonić do innych sklepów, aby znaleźć kogoś na zmianę. Jesteś szefem, prawda? To twoja praca? Nie otrzymuję zapłaty”. [US]7,25 dolarów za to. „
„Dla mnie to jest sposób myślenia, który Starbucks promuje za kulisami” – powiedział Smith. wtajemniczony.
Rzecznik Starbucks powiedział, że fragment wiadomości udostępniony przez byłych pracowników nie daje pełnego obrazu.
Rzecznik powiedział, że firma oferowała pracownikom urlopy osobiste i zwolnienia chorobowe, ale w tym przypadku Smith o to nie poprosiła, ani jej kierownik nie zaproponował tego.
„Zdrowie i dobre samopoczucie naszych partnerów było i pozostaje naszym najwyższym priorytetem. W tym przypadku byliśmy w stanie wesprzeć tego partnera w zakresie prowadzenia działalności w tym czasie” – powiedział rzecznik Starbucks w oświadczeniu.
Twórczość Starbucks Smith nie jest znana.