Barrier Air planuje więcej lotów w obie strony między Auckland a Kerikeri

Barrier Air planuje więcej lotów w obie strony między Auckland a Kerikeri

Nowe połączenie Auckland–Kerikeri linii Barrier Air będzie obsługiwane przez 14-miejscowy samolot Cessna Grand Caravan
zdjęcie: dostarczone

Linie Air New Zealand wkrótce znajdą konkurencję dalej na północ, a Barrier Air ogłasza, że ​​planuje do czterech lotów dziennie w obie strony między Auckland a Kerikeri.

Regionalna linia lotnicza ma już silną pozycję w regionie, ponieważ zbudowała udane połączenie Kaitāia od czasu wycofania się Air New Zealand w 2015 r.

Obecnie przewozi około 15 000 pasażerów rocznie między Kaitaia a Auckland.

Dyrektor generalny Grant Bacon stwierdził, że rozszerzenie usług Barrier Air na największe miasto Dalekiej Północy ma sens.

„Wierzymy, że kolejnym logicznym wyborem, jeśli chcemy kontynuować obraną przez nas trajektorię, jest Kerikeri. Odległość do Auckland jest nadal bardzo duża, a na rynku dalekiej północy istnieje potrzeba wyboru, zwłaszcza w przypadku Kerikeri”.

W przeciwieństwie do Kaitāia, w Kerikeri Barrier Air będziesz bezpośrednio konkurować z krajowym przewoźnikiem.

Bacon stwierdził jednak, że opinie płynące z rynku sugerują, że mieszkańcy Bay of Islands chcieli większego wyboru, uczciwych cen i innej opcji w przypadku odwołania lotów Air New Zealand.

Powiedział, że Barrier Air będzie również oferować „dość unikalny” system cenowy.

Zamiast pobierać opłaty już od 89 dolarów za lot w jedną stronę i do 450 dolarów za lot w obie strony, w zależności od zapotrzebowania, Barrier Air zaoferował system kuponów powrotnych o zryczałtowanej stawce.

Od dziś kupony Kerikeri, które kosztują 245 dolarów w obie strony, można wykorzystać na dowolny lot, nawet w godzinach szczytu, w ciągu 12 miesięcy. Istnieje także możliwość zmiany terminu bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Bacon powiedział, że połączenie rozpocznie się 4 sierpnia i będzie obejmować 22 loty w obie strony tygodniowo – cztery dziennie w dni szczytu i dwa w spokojne dni, takie jak wtorki.

Jak już informowaliśmy, w ostatnich latach loty Air New Zealand do i z Northland były często odwoływane.

W ostatnim roku finansowym odwołano 6,5% lotów do Northland, czyli prawie 1 na 15 lotów. Liczba Kerikeri wyniosła niecałe 5 procent, czyli jedną na 20 podróży.

Barrier Air nie odnotował ani jednego odwołania obsługi technicznej na trasie Kaitaia od czasu pandemii Covid-19 i tylko cztery odwołania z powodu pogody w ostatnim roku finansowym – co stanowi wskaźnik około 0,5 procent, czyli jeden na 200, powiedział Bacon.

Powiedział, że będzie to kontynuowane w przypadku lotów Kerikeri, ponieważ linia lotnicza wydała 5 milionów dolarów na nowoczesną Cessnę Grand Caravan, samolot znany ze swojej niezawodności i łatwego dostępu do części zamiennych.

Barrier Air miał także duży zespół pilotów jak na linię lotniczą tej wielkości.

Grand Caravan Barrier Air Cessna na lotnisku Kaitaia w 2015 r., pierwszego dnia, w którym linia lotnicza rozpoczęła obsługę lotów na Daleką Północ.

Grand Caravan Barrier Air Cessna na lotnisku Kaitaia w 2015 r., pierwszego dnia, w którym linia lotnicza rozpoczęła obsługę lotów na Daleką Północ.
zdjęcie: RNZ/Peter de Graaf

Bacon powiedział, że jeśli połączenie z Kerikeri będzie dobrze działać, linia lotnicza rozważy w następnej kolejności ekspansję do Whangarei.

„Będzie to usługa uzupełniająca dla Air New Zealand. Nie chcemy przejmować całego rynku, ale myślę, że posiadanie usługi i rozkładu lotów uzupełniających Air New Zealand będzie bardzo dobre” – powiedział.

Barrier Air lata także do Whitianga, Great Barrier Island i Tauranga. Kerikeri będzie po Taurandze najbardziej zaludnionym kierunkiem tej linii.

Dyrektor ds. regionalnych Air New Zealand, Jason Dawson, powiedział, że linia lotnicza z radością przyjęła konkurencję i już codziennie uczestniczy w wielu lotach krajowych.

READ  Sprinklegate: brytyjska piekarnia zmuszona do zaprzestania produkcji popularnych deserów z powodu nielegalnego rozpylania

Od 1 stycznia do 30 kwietnia tego roku linie Air New Zealand odwołały 20 lotów do i z Kerikeri z łącznej liczby 1178 lotów, co oznacza wskaźnik odwołań na poziomie 1,7 procent.

Dawson powiedział, że linia lotnicza zawsze szukała sposobów na poprawę niezawodności, co obejmowało dodanie pod koniec ubiegłego miesiąca do rozkładu lotów Kerikeri samolotu ATR-72.

ATR-72 ma 68 miejsc w porównaniu do 50 w De Havilland Q300, samolocie, który zwykle obsługuje lotnisko Bay of Islands.

„Szkolenie naszej załogi w zakresie obsługi ATR do i z Kerikeri oznacza, że ​​w przypadku jakichkolwiek problemów z Q300 istnieje możliwość wykorzystania ATR jako alternatywy, jeśli jest dostępny. Większy samolot pomoże również pozyskać więcej klientów tam, gdzie jest to możliwe muszę jechać” – powiedział Dawson na wypadek, gdybyśmy musieli anulować usługę i zwrócić pieniądze za podróż.

Q300 jest używany na trasie Kerikeri od 2015 roku, kiedy to zastąpił znacznie mniejszy 19-miejscowy Beechcraft 1900D.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *