Puchar Ameryki: Ben Ainslie nie może się doczekać zbliżającego się wyścigu wioślarskiego
Autor: Magnus Wheatley/America Cap Media, 23 lipca, 05:19 PST
24 lipca 2024 r
INEOS Britannia – AC75 – 9 lipca 2024 r. – Barcelona © Job Vermeulen / Puchar Ameryki
Z pewnością jedną z najchętniej oglądanych drużyn 37. Pucharu Ameryki Louis Vuitton był Challenger of Record, INEOS Britannia, która od początku stawiała innowacje projektowe w centrum swojej kampanii.
Powszechnie mówi się, że Puchar Ameryki to „wyścig projektantów zakończony wyścigiem”, co trafnie opisuje szczegółowość tego drobiazgowego wyzwania.
Połączenie niesamowitych wewnętrznych możliwości i głębokiej, interdyscyplinarnej wiedzy całej Grupy Sportowej INEOS było kluczem do podjęcia największego wyzwania, jakie stanęło na brytyjskich wybrzeżach od czasu przybycia Sir Toma Sopwitha w 1934 roku.
Kiedy zespół zaprezentował LEQ12 w 2022 roku w swojej zimowej bazie treningowej w Palmie na Majorce, natychmiast zasygnalizował swoje głębokie zamiary podczas 37. Pucharu Ameryki Louis Vuitton. Dzięki technologii i bezpośredniemu połączeniu z bazami Kontroli Misji w Palmie i Brackley w Northamptonshire w ramach partnerstwa z zespołem Mercedes Formula 1 Team było jasne, że zespołowi zależało na precyzji i precyzji w celu wydobycia maksymalnych danych. Nie bez problemów, umiejętne uniknięcie wywrócenia się i niemal zatonięcia oraz złamanie ramienia steru podczas holowania z dużą prędkością z pewnością potwierdziły, że był to zespół gotowy przekraczać granice.
Kiedy w maju 2024 r. zaprezentowano oszałamiający model AC75 zespołu, nagle wszystko nabrało sensu dzięki projektowi, który gołym okiem różnił się od reszty floty i był pełen innowacji. Akcja w Barcelonie przebiegała w szybkim tempie i wkrótce zespół pracował na pełnych obrotach, aby zapewnić imponujące występy, które postawiły cały Port Vell w stanie najwyższej gotowości. INEOS Britannia wie, czego się od nich wymaga, a wokół tego bardzo doświadczonego zespołu panuje cicha pewność, że ich program jest na dobrej drodze.
Na miesiąc do regat Sir Ben Ainslie, dyrektor generalny i kapitan INEOS Britannia, nie może się doczekać zbliżających się trzecich i ostatnich wstępnych zawodów wioślarskich, a zapytany o zespół odpowiedział: „Tak, cóż, jak wszyscy inni jesteśmy podekscytowani możliwością wzięcia udziału w wyścigu i lepszego zrozumienia rywalizacji – kto jedzie. Przy dużej prędkości, w jakich warunkach i oczywiście oceniając kształt wyścigu w miarę zbliżania się do eliminacji, jest to nasza szansa na ocenę siebie przeciwko przeciwnikowi i zaczniemy przygotowywać się do meczów. Oczywiście nieuchronnie będziemy nadal wprowadzać zmiany w ustawieniu łodzi, począwszy od wstępnego wyścigu wioślarskiego, a następnie przed eliminacjami i w miarę postępów. „Podczas zawodów stale dostosowuje ustawienie łodzi, aby znaleźć optymalną wydajność.”
Były zdobywca Pucharu Ameryki w tym ekscytującym meczu z Emirates Team New Zealand w 2013 r., kiedy Ben wszedł na pokład Oracle USA jako trener Jimmy’ego Spita Hilla, wie, czego potrzeba, aby wygrać, i nie ma wątpliwości, które drużyny pokonać, mówiąc: „Wyobrażam sobie, że Podobnie jak wszyscy inni, w szczególności zespół Kiwi, jako zespół, który jest w dobrej formie od ostatniego pucharu i myślę, że w żeglarstwie, które widzieliśmy do tej pory, Luna Rossa i American Magic wydają się mieć dobrze i oczywiście we Francji jest nieznany element, oczywiście ty. Oczekujesz podobnego występu jak Nowa Zelandia, więc wspaniale będzie zobaczyć, jak sobie poradzi.
Późne lato w Barcelonie może przynieść niespodzianki związane z pogodą i Ben doskonale zdaje sobie sprawę, że warunki mogą mieć wpływ na ogólne wyniki, mówiąc: „Myślę, że nieuchronnie będzie to miało duży wpływ na wynik tych zawodów, ponieważ nie ma wątpię, czy stworzymy pewne zespoły zdolne do konkurowania w określonych warunkach w stosunku do innych zespołów, myślę, że Matka Natura będzie odgrywać dużą rolę w wyniku tych zawodów, niemniej jednak jako zespoły wiedzieliśmy, że coś takiego różnorodności przez długi czas i stanowi to część wyzwania projektowego, polegającego na stworzeniu pakietu, który będzie wystarczająco szybki w większości warunków.
W poprzednich wywiadach kilku zawodników sugerowało, że pełną prędkość wyścigową osiągną przed ostatnim, wstępnym wyścigiem wioślarskim, ale Ben jest co do tego ostrożny, ponieważ dobrze zna mecz o Puchar Ameryki: „Myślę, że możemy zobaczyć niektóre zespoły, niekoniecznie takie idą na całość, ale na początku nie jestem pewien, czy zaoferują na imprezę pełen pakiet wyścigowy, że tak powiem, w wielu różnych obszarach i tego można się spodziewać, myślę, że na tym etapie podczas zawodów, rozmawialiśmy o tym, że wszystkie zespoły będą poważnie ewoluować, próbując znaleźć optymalną wydajność, więc będą próbować różnych rzeczy, będą próbować różnych strategii, może różnych kombinacji załogi, będzie myślę, że duża różnorodność.”
Łodzie INEOS Britannia podczas ostatnich sesji świetnie prezentowały się na wodzie dzięki pięknej jeździe i wydajnemu wykończeniu dzięki innowacyjnemu charakterowi, i istnieje silne przeczucie, że pod względem całkowitych osiągów jeszcze wiele przed nami. Ben potwierdza to, mówiąc: „Powiedziałbym, że w tych łodziach pozostało od 5 do 10% wydajności, a w pewnych warunkach prawdopodobnie więcej, a na pewno w większych krajach przybrzeżnych prawdopodobnie więcej, więc nadal istnieje ogromna konkurencja i wiele „Tabela i historia mówią nam, że łodzie, które najlepiej się rozwijają w zawodach, mają większe szanse na ostateczne zwycięstwo”.
Przed wstępnymi wyścigami wioślarskimi i po trzech latach ciężkiej pracy rekordzisty Ben jest podekscytowany występem wszystkich, ale zdaje sobie sprawę, jakie zadanie przed nimi stoi: „To ważny moment dla naszego zespołu, podobnie jak dla wszystkich zespołów, ponieważ wymaga to ogromnego wysiłku. Zawsze powtarzam, że bardzo trudno jest wyjaśnić osobom spoza zespołu, ile wysiłku wymaga zebranie tych zespołów oraz zaprojektowanie, wyprodukowanie, zbudowanie i obsługa tych łodzi – jest to ogromny wysiłek zespołowy, więc Myślę, że każdy powinien być z tego dumny i oczywiście wszyscy chcemy odnosić sukcesy na wodzie, a ostatecznym celem jest „W Pucharze Ameryki, więc dopóki nie dotrzemy do tego punktu, nikt nie może się naprawdę zrelaksować”.
Ze światowej klasy żeglarzami i elitarnymi sportowcami na pokładzie INEOS Britannia stanowi kuszącą perspektywę na 37. Puchar Ameryki organizowany przez Louis Vuitton. Brytyjscy fani mają rację, podekscytowani perspektywami, a rosnące poczucie optymizmu emanujące ze szczęśliwej i niezwykle oddanej grupy jest zaraźliwe. Przywrócenie Pucharu Ameryki klubowi jachtowemu, od którego wszystko się zaczęło w 1851 roku, będzie historią wszystkich historii. Historia wzywa, ale najpierw rozpoczynają się wstępne wyścigi wioślarskie, które rozpoczynają się 22 sierpnia w Barcelonie, gdzie jako widzowie po raz pierwszy zapoznamy się z możliwym kierunkiem 37. Pucharu Ameryki organizowanego przez Louis Vuitton.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.