BEV dla początkujących jeździ Mercedes-Benz EQA – Opinie

To był mój pierwszy raz z BEV (bateryjny pojazd elektryczny). W rzeczywistości był to mój pierwszy raz w jakimkolwiek pojeździe elektrycznym. A czy jest lepszy sposób na rozpoczęcie przygody z pojazdem elektrycznym niż Mercedes-Benz EQA.

Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem po powrocie do domu, było zamontowanie fotelika samochodowego. Wiem, wiem, nie jest to najbardziej ekscytująca rzecz w przypadku zupełnie nowego Mercedesa. Ale biorąc pod uwagę dziewięciomiesięczne dziecko, konieczne jest maksymalne ułatwienie instalacji. Na szczęście rażąco oczywisty Isofix sprawił, że wszystko stało się proste, a fotelik samochodowy został zainstalowany w ciągu kilku sekund.

Następnym na liście było jednak załadowanie rozruchu wszystkimi „rzeczami” związanymi z rodzicielstwem małego dziecka. Oznacza to wózek dziecięcy, torbę na pieluchy, jedzenie, butelki i przenośne krzesełko do karmienia, zapasowe ubranie, zabawki, które zapewnią mu rozrywkę, koc, gdy zrobi się zimno, parasol, jeśli zrobi się zbyt słonecznie… Podsumowanie dzieci, chodź z dużym bagażem.

Niestety okazało się, że 340-litrowy but jest za mały. Kiedy załadowaliśmy się do wózka, nie było już miejsca na wiele innych rzeczy. Ale w kabinie było dużo miejsca i na szczęście nie musieliśmy sadzać nikogo z tyłu, bo nasi pasażerowie skończyliby z torbą na pieluchy na kolanach. Ale myślę, że samochód nie został stworzony z myślą o młodych rodzinach.

Wewnątrz kabina jest bardzo wygodna. Zarówno z przodu, jak iz tyłu jest dużo miejsca na nogi, a przednie siedzenia są nawet wyposażone w przedłużenia siedzeń dla tych, którzy mają dłuższe nogi niż przeciętny Joe. Oświetlenie otoczenia jest również zabawnym akcentem, z 64 kolorami do wyboru. Podsumowując, detale we wnętrzu sprawiły, że samochód był luksusowy.

Teraz do zabawy – jazdy! Teraz pamiętaj, że jestem nowy w DRIVEN i nie doświadczyłem setek samochodów, jak reszta zespołu. Uwielbiałem jeździć tym samochodem.

Adaptacyjny tempomat sprawił, że jazda po autostradzie była dziecinnie prosta. I chociaż czasami uważałem, że funkcje ADAS (automatycznego wspomagania kierowcy) są irytujące, zwiększało to wrażenia kierowcy. Dostępne są trzy tryby jazdy: Eco, Comfort, Sport. Przez większość czasu utrzymywałem samochód w komforcie. Ale od czasu do czasu wrzucałem go do Sportu na szybki start na autostradę, co było całkiem zabawne.

Jako pierwszy kierowca BEV czasami się przestraszyłem, pozwalając, aby bateria była trochę zbyt słaba. Jak już rozmawialiśmy w biurze, często myślą kierowców samochodów benzynowych jest, aby przed uzupełnieniem paliwa włączyć lampkę paliwa. W każdym razie to z pewnością było moje nastawienie. Ale z BEV bardziej chodzi o wypas, a przynajmniej tak mi powiedziano. To doładowanie samochodu w każdej chwili, gdy tylko masz taką możliwość, zamiast czekania, aż bateria się wyczerpie.

Ale jeśli zdarzy ci się, że akumulator twojego samochodu trochę się rozładowuje, zawsze możesz włączyć tryb Eco, aby wydobyć każdy ostatni kilometr.

Zdecydowałem, że gdybym miał mieć samochód elektryczny, zdecydowanie musiałbym mieć zainstalowaną ładowarkę domową. Jest to o wiele bardziej opłacalne niż benzyna, a o wiele łatwiej byłoby po prostu podłączyć samochód każdej nocy, niż biegać do publicznej ładowarki.

Pod koniec dnia samochód był przyjemnością z jazdy. Był nowoczesny, świeży, przestronny (cóż, wszędzie z wyjątkiem bagażnika) i bardzo łatwy dla początkujących.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *