GRUPA przyjaciół przegapiła wakacje na Bali po tym, jak Qantas wziął od nich pieniądze za loty, ale nigdy ich nie wydał, a następnie kazał im czekać tygodniami na zwrot pieniędzy.
Lekarze Ajah i Caitlin Bradley z Christchurch powiedzieli, że wraz z dwójką innych przyjaciół wydali prawie 6500 dolarów na rezerwację lotów na indonezyjską wyspę za pośrednictwem strony internetowej linii lotniczej na początku lipca i planują podróż pod koniec sierpnia.
Podczas rezerwacji lotów lekarka skorzystała z opcji „kup teraz, zapłać później”, aby dać swoim przyjaciołom czas na przelanie pieniędzy.
Zapłaciłem za loty w ciągu 48 godzin, korzystając z usługi POLi, która umożliwia klientom przesyłanie pieniędzy bezpośrednio z konta bankowego do sprzedawcy.
Kiedy jednak po dokonaniu płatności poszedłem dokładnie sprawdzić rezerwację, zdałem sobie sprawę, że loty nie zostały wydane. Skontaktowała się z centrum telefonicznym Qantas, aby odzyskać pieniądze w celu zmiany rezerwacji lotu i choć początkowo powiedziano jej, że linia lotnicza nie otrzymała płatności, zapewniono ją, że pieniądze zostaną zwrócone w ciągu najbliższych dwóch dni.
Pieniądze jednak nigdy nie dotarły, a Doctor i Bradley przez następne dwa miesiące dzwonili i wysyłali e-maile do linii lotniczych, próbując odzyskać pieniądze.
Linia lotnicza za każdym razem wydłuża termin, początkowo twierdząc, że może spodziewać się zwrotu pieniędzy w ciągu 5–7 dni roboczych, a następnie 7–10 dni roboczych.
Powiedziano im, że linia lotnicza potrzebuje dowodu wpłaty, więc lekarz przesłał im wyciąg z rachunku bankowego wskazujący, że pieniądze zniknęły z jej konta. Następnie powiedziano im, że pieniądze znajdą się na ich koncie w ciągu 6–8 tygodni.
Bradley powiedział, że w tym momencie skontaktowali się z POLi w celu uzyskania pomocy w przyspieszeniu procesu zwrotu pieniędzy, ale następnie powiedziano im, że zostanie on rozpatrzony w ciągu dwóch tygodni. Ale ten termin również minął, a po pieniądzach nie było śladu.
Po tym jak do niego zadzwoniłem Rzeczy podróżnicze W tym tygodniu Qantas poinformował, że jego zespół obsługi klienta przetworzył zwrot pieniędzy i skontaktuje się z lekarzem, aby upewnić się, że pieniądze dotarły.
„W tle wystąpił błąd administracyjny, w wyniku którego bilet na tę rezerwację nie został wystawiony, co opóźniło zwrot pieniędzy. Serdecznie przepraszamy i kontaktujemy się bezpośrednio z klientem, aby przyspieszyć proces zwrotu pieniędzy” – powiedział rzecznik firmy.
Jednak na wakacyjne plany grupy było już za późno, gdyż bez zwrotu pieniędzy nie mogli przebukować rezerwacji wyjazdu na Bali.
Lekarz stwierdził, że ironią losu jest to, że widział, jak zewnętrzne strony turystyczne sprzedają tańsze loty, ale zdecydował się dokonać rezerwacji bezpośrednio przez Qantas, myśląc, że będzie to bezpieczniejsza opcja.
Bradley powiedział, że najbardziej frustrującą rzeczą była odmowa Qantas wzięcia odpowiedzialności za problem.
„Spędziliśmy godziny rozmawiając przez telefon i wysyłając e-maile, marnując mnóstwo czasu” – powiedziała.
„Ale wierzymy, że gdybyśmy nie kontynuowali działań, nie odzyskalibyśmy pieniędzy. Nie cierpię, gdy inni ludzie przechodzą przez to samo i się poddają.
To nie pierwszy raz, kiedy klienci Qantas mają problemy z uzyskaniem zwrotu pieniędzy od linii lotniczej.
W zeszłym roku małżeństwo z Wellington straciło ponad 10 000 dolarów „w powietrzu” po tym, jak Qantas nie zorganizował lotów. Para również korzystała z usługi POLi do płacenia, a Qantas twierdziła, że za sortowanie zwrotów odpowiada POLi.
Małżeństwo Nelsonów również czekało ponad 12 tygodni na zwrot pieniędzy po tym, jak linia Qantas odwołała loty. Qantas początkowo twierdził, że POLi wstrzymuje płatności, ale POLi temu zaprzeczyła.
POLi zakończy działalność w Australii pod koniec tego miesiąca, ale będzie nadal działać w Nowej Zelandii.