Obejrzyj: Wyjaśnienie strumieni odrzutowych. Wideo / Ben Cummins
Air New Zealand przeniósł swoje bezpośrednie loty z Nowego Jorku do Auckland na Fidżi, ponieważ główna usługa boryka się z ciągłymi problemami z niesprzyjającą pogodą.
NZ1 z Nowego Jorku JFK zaktualizował dzisiejszy plan podróży, aby uwzględnić postój na międzynarodowym lotnisku Nadi w celu uzupełnienia paliwa.
Rzecznik linii lotniczej potwierdził, że było to spowodowane niekorzystną pogodą i silnymi wiatrami na Pacyfiku. Lot, który pierwotnie miał odlecieć o 21:55 czasu lokalnego, zakończy się teraz na Fidżi. Lot został już opóźniony o dwie godziny do 23:30.
Poinformowano wszystkich 210 pasażerów.
To już trzeci raz po uruchomieniu nowej linii w ten weekend.
Inauguracyjny 787 miał podobne problemy z silnymi wiatrami czołowymi i niesprzyjającą pogodą, co skłoniło lot do wyładowania bagażu pasażerów i zużycia dodatkowego paliwa, aby trasa była zbyt długa.
David Morgan, dyrektor operacyjny i bezpieczeństwa linii lotniczych, powiedział, że zaplanowali bardzo krótki proces konwersji, aby przejąć paliwo
„Naszym priorytetem jest dotarcie do klientów tam, gdzie muszą jechać i dowiezienie ich tam bezpiecznie” – powiedział.
W klubie jest obecnie ponad godzinne okno. Linia lotnicza nie przewiduje konieczności przyjęcia nowej załogi ani przeznaczenia czasu na dodatkowy odpoczynek.
„Będziemy mieć nasz dom NZ1 cały i zdrowy – trochę później niż oczekiwano”.
Lot obejmuje prawie 15 000 kilometrów z określonym czasem lotu wynoszącym 17 i pół godziny i jest najdłuższym lotem, jaki kiedykolwiek odbyła linia lotnicza.
Przeważające kierunki wiatru oznaczają, że jest nawet dłuższa niż droga AKL w kierunku wschodnim do JFK, NZ2.
Usługa NZ1 w kierunku południowym jest transportowana z obniżonymi siedzeniami i bez ładunku, aby kontrolować wagę.
Linia lotnicza twierdzi, że warunki w tygodniu startu były gorsze niż oczekiwali planiści lotu, a wiatry boczne były silniejsze niż przewidywano w ich 12-miesięcznym okresie modelowania.
„Tankowanie Nadi jest naszym standardowym planem awaryjnym w tych okolicznościach” – mówi Morgan.
„Chociaż tego rodzaju wiatry przeciwne są bardzo rzadkie, zdarzają się i to zaplanowaliśmy”.
Linia lotnicza poinformowała Herald we wtorek, że przeprowadzi przegląd tego, jak zmniejszyć ryzyko podobnych zakłóceń związanych z pogodą w NZ1.
Dyrektor operacyjny Air New Zealand, Alex Marin, powiedział, że decyzja o wyładowaniu 65 samolotów była „niesamowicie rozczarowująca”, ale została podjęta w sobotę, kiedy plan lotu został zrewidowany, aby uniknąć spodziewanego huraganu.