Dział promocyjny międzynarodowej wytwórni filmowej znalazł się pod ostrzałem z powodu reklam horrorów, które były na tyle przerażające, że przestraszyły kierowców, którzy zauważyli billboardy, oraz widzów telewizyjnych skonfrontowanych z reklamami.
Komisja ds. skarg Urzędu ds. standardów reklamowych uwzględniła szereg skarg dotyczących trzech wersji reklam Al-Mu’awwidhatayn: Wierzący Reklamy telewizyjne zwiastunów filmów wyświetlane są w ogólnych godzinach oglądania.
Universal Pictures usunęło także billboardy reklamujące film po tym, jak skargi dotyczące „przerażającego” filmu doprowadziły do podjęcia decyzji przez komisję ds. skarg.
Horror o zjawiskach nadprzyrodzonych, który zebrał mieszane recenzje – w tym jedną Rolling Stone’a który mówił, że może pójść „prosto do piekła” i przedstawiał „opętane nastolatki” i symbolikę religijną.
Reklamy na billboardach pokazywały zbliżenie dwóch dziewcząt o diabelskich oczach i zakrwawionych ustach, z których jedna trzymała krzyż.
Skarżący stwierdzili, że używanie symboliki religijnej może być obrazą, a używanie symboli religijnych w obraźliwy sposób narusza zasady dotyczące reklamy.
Jedna ze skarżących powiedziała: „To zdjęcie jest przerażające i wywołało u mnie niepokój, gdy zobaczyłam je na dużym billboardzie”.
Inna stwierdziła, że było to „bardzo przerażające” dla jej córki, która jechała z nią wtedy w samochodzie, i że filmu, który ma ocenę R18, w ogóle nie należy reklamować w ciągu dnia.
W odpowiedzi Universal Pictures stwierdziło, że film jest gatunkiem horroru o zjawiskach nadprzyrodzonych i zawiera wiele scen, które mogą mieć zarówno przerażający, jak i trzymający w napięciu charakter.
„Rozsądne byłoby zatem uzasadnienie, że nasze materiały reklamowe zostały wyprodukowane w kontekście reklamowanego produktu”.
Powiedziała, że w filmie połączyło się wiele religii, aby pokonać zło.
„Billboard przedstawia [out-of-focus] przechodzić. Chociaż jesteśmy katolikami, nie zidentyfikowaliśmy celowo jednej religii ani nie przedstawiliśmy jej w negatywnym świetle”.
Reklamodawca oświadczył, że dołożył wszelkich starań, aby wykorzystana grafika nie była przesadna, i wybrał czarno-biały obraz oraz stylizowaną grafikę, aby wyeliminować „realizm”.
Uważała również, aby nie umieszczać billboardów w pobliżu szkół lub miejsc kultu, lecz raczej je usunęła i przeprosiła za spowodowane przez to cierpienie, co zdaniem władz rozwiązało sprawę w odniesieniu do reklam stacjonarnych.
Skargi dotyczące trzech wersji zwiastuna filmu w reklamach telewizyjnych zostały uwzględnione, gdy organ stwierdził, że czasami były one pokazywane z naruszeniem prawa reklamowego.
Rada stwierdziła, że niewłaściwe jest wyświetlanie sprzecznych reklam horrorów podczas programów, co do których publiczność ma prawo oczekiwać, że nadają się do publicznego oglądania.
Zwiastun pokazywał różne sceny z filmu, w tym przetrzymywane w niewoli dzieci zachowujące się w sposób opętany i demoniczny, mówiące: „Bóg cię oszukał”.
Zarząd nie uwzględnił jednak skarg dotyczących późniejszego wyświetlania reklam, ponieważ stwierdził, że istnieją wystarczające dodatkowe zabezpieczenia.
TVNZ potwierdziła zarządowi, że reklama otrzymała ocenę AO i została wyemitowana podczas programu PG W dół z powodu miłości I Debata międzypartyjna 1News Które nie było sklasyfikowane.
Rada stwierdziła, że dostarczone dane dotyczące oglądalności wykazały, że żaden z programów nie był oglądany przez dużą część dzieci.
Sky TV potwierdziła, że reklama została wyemitowana podczas Pucharu Świata w Krykiecie, programu bez oceny o 20:40, i podała dane Nielsena, z których wynikało, że dzieci nie stanowią znaczącej części wszystkich widzów.
Jednak w odpowiedzi na skargę nadawca przeniósł więcej rezerwacji na godzinę 21:30.
Zarząd stwierdził, że konkretna reklama, która przyciągnęła największą liczbę skarg, prawdopodobnie wywołała strach i niepokój u niektórych konsumentów, którzy nie spodziewali się treści grozy w programie takim jak W dół z powodu miłości.
Jeden ze skarżących określił reklamę jako „szokującą i przerażającą”, inny jako „niepokojącą”, a jeszcze inni – szokującą i przerażającą.
Zarząd zgodził się, że „groźny charakter” 30-sekundowej reklamy, która przedstawiała dzieci w niewoli mówiące demonicznymi głosami, wymaga dodatkowego poziomu targetowania w postaci umieszczania reklam horrorów w określonej treści programu.
Rada stwierdziła, że reklamy stanowiące część podtrzymanej uchwały nie będą ponownie wykorzystywane w ich obecnej formie i statusie.
Al-Mu’awwidhatayn: Wierzący To już szósta odsłona I egzorcysta franczyzy i jest „luźną kontynuacją”. I egzorcysta (1973).
* Ta historia pojawiła się po raz pierwszy Herold Nowej Zelandii.
„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.