Kobieta z Christchurch została wstrząśnięta po tym, jak złodzieje włamali się do jej samochodu, a następnie użyli bankomatu, aby ukraść tysiące dolarów z jej oszczędności.
I zrobili to bez hasła lub kodu PIN do konta bankowego online.
Waveney Teale-Russ wyszła na spacer w sobotnie popołudnie, kiedy na parkingu Lyttelton rozbiło się okno jej samochodu.
Jej telefon i portfel zostały ukryte w bagażniku i skradzione wraz z wieloma innymi rzeczami.
Desperacja pogłębiła się godzinę później, kiedy zadzwoniła do banku i odkryła, że złodzieje obrabowali również jej konto.
„Myślałem, że będę musiał po prostu anulować moją kartę, a potem wróci mi szczęście, ale powiedzieli mi, że mój kod dostępu do bankowości internetowej został zmieniony 15 minut przed tym telefonem, a tysiące dolarów zostały przelane z twojego konta oszczędnościowego na główne konto” – wyjaśniła.
„Potem powiedzieli mi, że kilka tysięcy dolarów zostało wypłaconych z bankomatu”.
Tell Ross powiedział, że był zszokowany, że złodzieje przelali duże sumy pieniędzy, zmieniając jej hasło do bankowości internetowej i PIN karty debetowej, nie zgłaszając żadnych obaw.
„Wygląda na to, że w sekcji ANZ nie ma czerwonych flag. Nie dostałem powiadomienia e-mailem, a jeśli dostanę telefon lub SMS-a, nie będzie to miało znaczenia, ponieważ mój telefon został skradziony.
„Można by pomyśleć, że nagła wypłata 1000 dolarów w gotówce z bankomatu wywoła pewien niepokój w banku” – powiedział Till Ross.
ANZ powiedział, że nie może omawiać środków bezpieczeństwa ze względu na ochronę prywatności, ale potwierdził w oświadczeniu, że posiada system monitorowania oszustw.
W przypadku podejrzenia oszustwa, podczas próby dotarcia do klienta zostanie wykonane połączenie, czy konto powinno zostać zbanowane.
Ale Till Ross powiedział, że to jej telefon zaalarmował bank o problemie.
Powiedziała, że ANZ nie ma poczucia pilności i chociaż czuła, że ich słucha, nie czuła się już z nimi bezpiecznie.
„Drukują Twój numer klienta, który jest ważną informacją przy logowaniu się do bankowości internetowej, na odwrocie Twojej karty debetowej”.
Zamawiając nową kartę, Til Ross zapytał, czy można dostać kartę bez numeru.
Powiedzieli: „Nie, przepraszam, tak właśnie jest. ANZ zdecydowanie musi pomyśleć o wprowadzeniu czegoś nowego. „
Złodzieje wykorzystali ten numer i informacje z jej telefonu, aby uzyskać dostęp do konta Teale-Russ.
Jednak ANZ powiedział, że zachęca klientów do zapoznania się z ustawieniami zabezpieczeń i wiadomości na urządzeniach, aby dodać dodatkową warstwę ochrony podczas korzystania z usług powiadomień tekstowych.