- Mullen GT to elektryczny samochód sportowy od startupu mającego korzenie w Chinach.
- Osiąga prędkość maksymalną 125 mil na godzinę w 4,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h.
- Cena wynosi 150 000 dolarów, a dostawy mają rozpocząć się w 2025 lub 2026 roku.
Głęboko w głębi Citi Field Lot E znajduje się niezidentyfikowane coupe pod zielonym namiotem. Jego nisko zawieszony korpus, pokryty szarą barwą z dużym czarnym logo Swoosh, z każdym krokiem staje się coraz bardziej dyskretny. Na nosie znajduje się logo ważki. Wykończenia wykończono odsłoniętym węglem i skierowaniem powietrza do pary wymienników ciepła. mówi Tail Mullen. To Mullen GT, elektryczny samochód sportowy od startupu, który planuje rozpocząć dostawy samochodów w Stanach Zjednoczonych w 2025 lub 2026 roku.
Podobnie jak wiele startupów motoryzacyjnych, historia Mullena jest złożona. Zaczyna się od debiutu w Szanghaju Qiantu K50 w 2015 r., elektrycznego samochodu sportowego, który spółka matka Great Wall Huaguan będzie sprzedawać w Chinach w latach 2018–2020. Później, podczas New York Auto Show 2019, kalifornijska firma Mullen Automotive Zobowiązałem się do importu zestawów oraz sprzedaż w 2020 r. w pełni certyfikowanych, gotowych modeli. Wyśledziliśmy kilka marek pojazdów elektrycznych, które nie sprzedały jeszcze ani jednego pojazdu w USA, takich jak Bollinger, w którym Mullen ma obecnie 60% udziałów. Mullena IPO Nasdaqa Miało to miejsce w listopadzie 2021 r. i zostało zaprezentowane po raz drugi kilka tygodni później podczas Los Angeles Auto Show, SUV coupe o nazwie Mullen pięć.
Teraz na tym parkingu w Queens spędzamy popołudnie nieuchwytnemu dwumiejscowemu Mullenowi, samochodowi elektrycznemu o zmienionej nazwie, którego produkcję Qianto zaprzestał trzy lata temu. Podczas gdy Mullen przygotowywał się również do zbudowania nowej wytwórni Chińskie samochody dostawcze i ciężarówkiW Mississippi K50 używał co najmniej czterech nazw. Do marca ubiegłego roku były to modele Dragonfly K50, Mullen K50, Qiantu K50 firmy Mullen czy Mullen Dragonfly.
Obok nas siedzi Mitchell Dyche, inżynier o wzroście ponad metr siedemdziesiąt, który wygodnie mieści się w przytulnej kabinie. Mówi, że wybrał 19-calowe koła z centralnym zamkiem, hamulce Brembo i opony Pirelli P Zero. Reszta to oryginalna wizja Qiantu, aż po ryciny producenta na szkle.
Z bliska wygląda nieźle. Wewnątrz i na zewnątrz Mullen GT ma proporcje i proporcje samochodu z silnikiem umieszczonym centralnie. Ma mniej więcej taką samą powierzchnię jak Acura NSX. Szczeliny w nadwoziu mogłyby być węższe, ale GT nie jest prototypem, jakiego się spodziewaliśmy. Wciąż trwają prace nad dużym, zorientowanym na kierowcę, pionowym ekranem dotykowym, cyfrową tablicą przyrządów i dużą, zakrzywioną łopatką zmiany biegów. W odróżnieniu od niezliczonych chińskich samochodów, GT nie kopiuje w sposób wyraźny designu żadnej znanej marki. Choć jest pretensjonalny, zauważalny jest połysk.
Konfiguracja z dwoma silnikami jest cicha i pozbawiona jęków, regeneracja przebiega płynnie, ruchy nadwozia są kontrolowane, a układ kierowniczy jest przyjemnie wyważony. Specyfikacje są rozsądne, jak na osiągi samochodu elektrycznego: około 400 koni mechanicznych umieszczonych w aluminiowej ramie z karbonowymi panelami nadwozia, napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego i akumulator litowo-jonowy w kształcie litery T o pojemności 78,0 kWh z większością ogniw z tyłu Kierowca. i zasięg do 230 mil. W trybie Sport GT staje się znacznie bardziej zabawny, chociaż podczas naszych trzech krótkich okrążeń nie czuliśmy momentu obrotowego silnika. Oczekuje się, że przyczepność i siła hamowania będą wysokie.
Jednak Mullen obniżał osiągi GT od marca, kiedy to miało miejsce Obiecał „supersamochód elektryczny” Przyspieszał do 60 mil na godzinę w 1,95 sekundy i przekraczał 200 mil na godzinę. Wtedy Mullen odzyskał prawa do sprzedaży K50 Rozstrzyganie sporów kontraktowychWedług Dokumenty sądowepo tym, jak rzekomo nie wywiązał się ze spłaty prawie 23 milionów dolarów należnych Qiantu zaledwie kilka miesięcy po doniesieniach w Nowym Jorku. Od tego czasu Mullen przywrócił statystyki supersamochodu do 4,2 sekundy i 225 mil na godzinę. Cena: 150 000 dolarów.
Mullen powiedział, że zbuduje GT (i GTRS) w starej fabryce AM General w Indianie, gdzie planuje również zbudować crossover Five oraz Bollinger B1 i B2 (Bollinger zwrócił depozyty klientów w 2022 r.). Rezerwy wynoszą 1000 dolarów z dostawą pod koniec 2025 lub na początku 2026 roku.
Z punktu widzenia inwestora chce tego Nasdaq Wycofanie z notowań akcji Mullena do handlu poniżej limitu 1 dolara (mniej niż 50 centów od piątku), a także Mullen Jeden pozew na raz Część największych firm inwestycyjnych, w tym Charles Schwab, została oskarżona o manipulowanie akcjami. Tam bardzo więcej Nie będziemy wchodzić w szczegóły dotyczące Mullen, w tym tego, jak wyglądała firma Założona w 2014 roku Po zakupie pozostałości po Coda Automotive i próbie odsprzedaży chińskiego samochodu elektrycznego, którego nazwa została przemianowana na cześć tej firmy Moulin 700e.
Obiektywnie rzecz biorąc, biorąc pod uwagę sytuację w 2023 r., Mullen GT wydaje się możliwy, ale nie pewny. Coraz więcej nowych producentów samochodów zdaje sobie sprawę, że produkcja i sprzedaż samochodów Amerykanom jest bardzo trudna.
Stawka składki
Clifford Attia jest reporterem i fotografem Samochód i kierowca, specjalizująca się w aktualnościach biznesowych, rządowych i sądowych. Jest prezesem stowarzyszenia New England Motor Press Association i angażuje się w ochronę zarówno manualnych, jak i zabytkowych samochodów Volvo.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.