BMW ujawniło nową, siódmą generację serii 7 z odważnym, nowym obliczem, które dodatkowo wzmacnia efekt polaryzacji przodu, wprowadzając oddzielne ustawienie reflektorów obok oczekiwanej masywnej osłony chłodnicy.
Ale chyba największą wiadomością o nowej serii Seven jest fakt, że trafi ona tutaj tylko jako samochód elektryczny. Przynajmniej na początku.
Gdy nowa siódemka zmierza do Australii, mając do wyboru sześciocylindrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy BMW o pojemności 3,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem lub w pełni elektryczny układ napędowy, samochód elektryczny otrzymamy dopiero w momencie premiery.
I7, jak to się nazywa, trafi na nasze brzegi w ostatnim kwartale tego roku jako jeden model – xDrive60, z akumulatorem o mocy 101,7 kWh i dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 400 kW i momencie obrotowym 745 Nm. BMW twierdzi, że duży akumulator powinien wystarczyć na test WLTP o zasięgu od 590 do 625 kilometrów.
Czytaj więcej:
* Recenzja testu drogowego: BMW iX xDrive50
* BMW kupuje Alpinę
* BMW Z4 dostaje kotlety?
7 nowe jest większe niż Poprzednia siódma seriaDługi rozstaw osi jest teraz standardem – rozstaw osi nowej 7, wynoszący 3215 mm, jest o 5 mm dłuższy niż w modelu z długim rozstawem osi szóstej generacji, podczas gdy całkowita długość, szerokość i wysokość pojazdu wzrosły odpowiednio o 130 mm, 48 mm i 51 mm.
Oczywiście wnętrze jest całkowicie luksusowe, co BMW mówi, że nowy system iDrive w połączeniu z najnowszą generacją systemu operacyjnego BMW 8 oferuje „nowe, multisensoryczne wrażenia z pojazdu”.
Deska rozdzielcza jest zdominowana przez w pełni cyfrowy zakrzywiony ekran i nowy „BMW Interaction Bar”, który biegnie w poprzek deski rozdzielczej i na panelach drzwi przednich i działa jako oświetlenie otoczenia i powierzchnia kontrolna, zmieniając wyświetlacz w zależności od różnych „trybów” ustawienia wstępne, a także implementację „dynamicznych animacji świetlnych”, na przykład w celu zapewnienia wizualnej informacji zwrotnej na temat dźwięku przychodzących połączeń telefonicznych.
Dostępna jest również najnowsza wersja wyświetlacza BMW Head-Up, a ulepszona funkcja wyświetlania jest po raz pierwszy dostępna na wyświetlaczu informacyjnym za kierownicą. Kierowca i pasażer z przodu mogą również korzystać ze strumienia wideo na żądanie z YouTube na ekranie sterowania (gdy jest on ustawiony przez kierowcę), podczas gdy system antenowy kompatybilny z 5G zarządza szybkim połączeniem.
Gwiazda wewnętrznego wyświetlacza znajduje się jednak z tyłu kabiny – opcjonalny 31,3-calowy ekran BMW Theater 8K, który składa się z dachu i jest zasilany tym samym oprogramowaniem, co dyski Amazon Fire.
Na liście opcji znajduje się również 36-głośnikowy, 1965-watowy basowy system Bowers & Wilkins Diamond, z 18-głośnikową konfiguracją oferowaną w standardzie.
Oprócz wyższego poziomu komfortu i unikalnego systemu rozrywki w samochodzie, opcja Executive Lounge dla tylnych siedzeń oferuje „ulepszoną” pozycję odchylania i nowe wykończenie wnętrza ze skóry Merino/wełny kaszmirowej.
Inne godne uwagi elementy wnętrza to subtelnie podświetlony panel sterowania w konsoli środkowej z nową dźwignią zmiany biegów, a także szklane aplikacje do wybranych elementów sterujących. Nowo zaprojektowane przyciski funkcyjne na kierownicy obejmują aktywne wejście dotykowe.
Nowo opracowane powierzchnie siedzeń Viganza — materiał o właściwościach skóropodobnych — będą również dostępne w różnych kolorach, aby jeszcze bardziej spersonalizować atmosferę w kabinie.
Podczas gdy Nowa Zelandia otrzyma tylko i7, inne rynki – takie jak Australia – otrzymają wersję z silnikiem benzynowym i 48-woltową technologią mild-hybrid.
Hybrydy plug-in nowego BMW serii 7 mają wejść w ich ślady na „wielu rynkach” od początku 2023 roku. Będą to pierwsze modele BMW M z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym i hybrydą plug-in. system. Wariant z silnikiem wysokoprężnym i 48-woltową technologią łagodnej hybrydy zostanie dodany do oferty w Europie wkrótce po wprowadzeniu na rynek.
BMW twierdzi, że gama modeli na całym świecie zostanie ostatecznie rozszerzona do dwóch modeli M wyposażonych w elektryczne układy napędowe – M760e xDrive o mocy 420 kW i 800 Nm momentu obrotowego, podczas gdy przyszły flagowy model i7 M70 xDrive będzie pompował „ponad” 445 kW i 1000 Nm, co czyni go najmocniejszym BMW, jakie kiedykolwiek nagrano na drogach (lepszy stary model) Niesamowity M760Li napędzany silnikiem V12, który wcześniej nosił tytuł) i przyspieszy od 0 do 100 km/hw mniej niż 4,0 sekundy.
BMW New Zealand twierdzi, że wprowadzi i7 tutaj w ostatnim kwartale tego roku, a ceny i specyfikacje zostaną ogłoszone wcześniej.