BMW pokazuje nowe, odważne oblicze 7

BMW pokazuje nowe, odważne oblicze 7

BMW ujawniło nową, siódmą generację serii 7 z odważnym, nowym obliczem, które dodatkowo wzmacnia efekt polaryzacji przodu, wprowadzając oddzielne ustawienie reflektorów obok oczekiwanej masywnej osłony chłodnicy.

Ale chyba największą wiadomością o nowej serii Seven jest fakt, że trafi ona tutaj tylko jako samochód elektryczny. Przynajmniej na początku.

Gdy nowa siódemka zmierza do Australii, mając do wyboru sześciocylindrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy BMW o pojemności 3,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem lub w pełni elektryczny układ napędowy, samochód elektryczny otrzymamy dopiero w momencie premiery.

Całkowicie nowe BMW serii 7 zostanie wprowadzone w Nowej Zelandii wyłącznie w wersji elektrycznej i7.

dostarczony

Całkowicie nowe BMW serii 7 zostanie wprowadzone w Nowej Zelandii wyłącznie w wersji elektrycznej i7.

I7, jak to się nazywa, trafi na nasze brzegi w ostatnim kwartale tego roku jako jeden model – xDrive60, z akumulatorem o mocy 101,7 kWh i dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 400 kW i momencie obrotowym 745 Nm. BMW twierdzi, że duży akumulator powinien wystarczyć na test WLTP o zasięgu od 590 do 625 kilometrów.

Czytaj więcej:
* Recenzja testu drogowego: BMW iX xDrive50
* BMW kupuje Alpinę
* BMW Z4 dostaje kotlety?

7 nowe jest większe niż Poprzednia siódma seriaDługi rozstaw osi jest teraz standardem – rozstaw osi nowej 7, wynoszący 3215 mm, jest o 5 mm dłuższy niż w modelu z długim rozstawem osi szóstej generacji, podczas gdy całkowita długość, szerokość i wysokość pojazdu wzrosły odpowiednio o 130 mm, 48 mm i 51 mm.

Nowy, pogrubiony nos ma oddzielną konfigurację reflektorów, która została po raz pierwszy ustawiona w niedawno ulepszonym X7.

dostarczony

Nowy, pogrubiony nos ma oddzielną konfigurację reflektorów, która została po raz pierwszy ustawiona w niedawno ulepszonym X7.

Oczywiście wnętrze jest całkowicie luksusowe, co BMW mówi, że nowy system iDrive w połączeniu z najnowszą generacją systemu operacyjnego BMW 8 oferuje „nowe, multisensoryczne wrażenia z pojazdu”.

Deska rozdzielcza jest zdominowana przez w pełni cyfrowy zakrzywiony ekran i nowy „BMW Interaction Bar”, który biegnie w poprzek deski rozdzielczej i na panelach drzwi przednich i działa jako oświetlenie otoczenia i powierzchnia kontrolna, zmieniając wyświetlacz w zależności od różnych „trybów” ustawienia wstępne, a także implementację „dynamicznych animacji świetlnych”, na przykład w celu zapewnienia wizualnej informacji zwrotnej na temat dźwięku przychodzących połączeń telefonicznych.

Dostępna jest również najnowsza wersja wyświetlacza BMW Head-Up, a ulepszona funkcja wyświetlania jest po raz pierwszy dostępna na wyświetlaczu informacyjnym za kierownicą. Kierowca i pasażer z przodu mogą również korzystać ze strumienia wideo na żądanie z YouTube na ekranie sterowania (gdy jest on ustawiony przez kierowcę), podczas gdy system antenowy kompatybilny z 5G zarządza szybkim połączeniem.

Tak, to ogromny 31-calowy ekran, który wysuwa się z dachu z tyłu serii 7.  Oczywiście opcjonalnie.

dostarczony

Tak, to ogromny 31-calowy ekran, który wysuwa się z dachu z tyłu serii 7. Oczywiście opcjonalnie.

Gwiazda wewnętrznego wyświetlacza znajduje się jednak z tyłu kabiny – opcjonalny 31,3-calowy ekran BMW Theater 8K, który składa się z dachu i jest zasilany tym samym oprogramowaniem, co dyski Amazon Fire.

Na liście opcji znajduje się również 36-głośnikowy, 1965-watowy basowy system Bowers & Wilkins Diamond, z 18-głośnikową konfiguracją oferowaną w standardzie.

Oprócz wyższego poziomu komfortu i unikalnego systemu rozrywki w samochodzie, opcja Executive Lounge dla tylnych siedzeń oferuje „ulepszoną” pozycję odchylania i nowe wykończenie wnętrza ze skóry Merino/wełny kaszmirowej.

BMW New Zealand twierdzi, że i7 pojawi się tutaj przed końcem roku.

dostarczony

BMW New Zealand twierdzi, że i7 pojawi się tutaj przed końcem roku.

Inne godne uwagi elementy wnętrza to subtelnie podświetlony panel sterowania w konsoli środkowej z nową dźwignią zmiany biegów, a także szklane aplikacje do wybranych elementów sterujących. Nowo zaprojektowane przyciski funkcyjne na kierownicy obejmują aktywne wejście dotykowe.

Nowo opracowane powierzchnie siedzeń Viganza — materiał o właściwościach skóropodobnych — będą również dostępne w różnych kolorach, aby jeszcze bardziej spersonalizować atmosferę w kabinie.

Podczas gdy Nowa Zelandia otrzyma tylko i7, inne rynki – takie jak Australia – otrzymają wersję z silnikiem benzynowym i 48-woltową technologią mild-hybrid.

Nowy samochód jest wyższy, dłuższy i szerszy niż poprzedni i będzie dostępny standardowo tylko w wersji LWB.

dostarczony

Nowy samochód jest wyższy, dłuższy i szerszy niż poprzedni i będzie dostępny standardowo tylko w wersji LWB.

Hybrydy plug-in nowego BMW serii 7 mają wejść w ich ślady na „wielu rynkach” od początku 2023 roku. Będą to pierwsze modele BMW M z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym i hybrydą plug-in. system. Wariant z silnikiem wysokoprężnym i 48-woltową technologią łagodnej hybrydy zostanie dodany do oferty w Europie wkrótce po wprowadzeniu na rynek.

BMW twierdzi, że gama modeli na całym świecie zostanie ostatecznie rozszerzona do dwóch modeli M wyposażonych w elektryczne układy napędowe – M760e xDrive o mocy 420 kW i 800 Nm momentu obrotowego, podczas gdy przyszły flagowy model i7 M70 xDrive będzie pompował „ponad” 445 kW i 1000 Nm, co czyni go najmocniejszym BMW, jakie kiedykolwiek nagrano na drogach (lepszy stary model) Niesamowity M760Li napędzany silnikiem V12, który wcześniej nosił tytuł) i przyspieszy od 0 do 100 km/hw mniej niż 4,0 sekundy.

BMW New Zealand twierdzi, że wprowadzi i7 tutaj w ostatnim kwartale tego roku, a ceny i specyfikacje zostaną ogłoszone wcześniej.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *