dostarczone
Nowe BMW X2 stanowi znaczącą poprawę w stosunku do poprzedniego modelu.
BMW zaprezentowało przeprojektowany X2, który charakteryzuje się nowym wyglądem, ulepszoną technologią i całkowicie nowym wariantem elektrycznym.
X2 podąża za innymi samochodami X o numerach parzystych w kształcie nadwozia coupe-SUV, ze spadzistą linią dachu, która łączy się z małym spojlerem na krawędzi bagażnika. Prosty pas przedni, duże reflektory i wysoki stan nadają X2 imponującego wyglądu, wspomaganego przez poczwórne rury wydechowe M35i – jedynego modelu spalinowego wprowadzonego na rynek w Nowej Zelandii.
„Prawie sześciokątna” osłona chłodnicy dominuje nad nosem i jest wyposażona w oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow, takie jak w elektrycznej limuzynie i7, zapewniające dodatkowy teatr nocą. Wąskie, kwadratowe tylne światła dopełniają głównych modyfikacji stylistycznych.
Długość nowego BMW Towarzyszący temu wzrost rozstawu osi i rozstawu kół poprawił również przestrzeń wewnętrzną.
Jeśli chodzi o wnętrze, nowy X2 wyposażony jest w standardowy zakrzywiony wyświetlacz, składający się z dwóch dużych wyświetlaczy cyfrowych, jednego za kierownicą i jednego do celów informacyjno-rozrywkowych, „pływającego” podłokietnika ze zintegrowanym panelem sterowania i podobną funkcją bezprzewodowego ładowania skonfiguruj jako X1. Przecież X2 jest w istocie wersją X1 w wersji coupe-SUV.
BMW z Nowej Zelandii potwierdziło, że otrzymamy dwie różne wersje: M35i i całkowicie elektryczny iX2 eDrive20. Silnik spalinowy M35i wykorzystuje czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litra, zapewniający moc 221 kW/400 Nm na wszystkie cztery koła. To wystarczy, aby osiągnąć 100 kilometrów na godzinę w 5,4 sekundy, a zużycie paliwa wynosi około 7,8 litra na 100 kilometrów.
Model ten jest standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie M i hamulce M-spec. Zawieszenie może obniżyć prześwit nawet o 15 mm.
Standardowe systemy wspomagania obejmują adaptacyjny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu, kamerę 360 stopni i asystenta cofania, a inne podsufitki obejmują wyświetlacz przezierny, 12-głośnikowy system dźwiękowy Harman/Kardon, panoramiczny dach i M Sport. Pakiet, wszystko jest w standardzie.
Tymczasem iX2 wykorzystuje pojedynczy silnik montowany z przodu, zapewniający 150 kilowatów i nieujawniony moment obrotowy, w połączeniu z akumulatorem o pojemności 64,8 kilowatogodzin. Zasięg według cyklu WLTP wynosi 477 km.
Będzie to ten sam układ napędowy, który można znaleźć w podstawowym modelu iX1 eDrive 20, którego premiera zaplanowana jest na początek 2024 r., a cena ma spaść poniżej progu odliczenia za czysty samochód wynoszącego 80 000 dolarów. Czas pokaże, czy BMW zaoferuje iX2 oparty na xDrive30, podobnie jak iX1.
Ceny i pełne specyfikacje modelu iX2 zostaną potwierdzone przed jego premierą w drugim kwartale 2024 r., natomiast ceny X2 M35i będą rozpoczynać się od 109 900 USD, a dostawy rozpoczną się w pierwszym kwartale 2024 r.