W zeszłym tygodniu klienci nie mogli zalogować się do bankowości internetowej. Zdjęcie/Fiona Goodall
Sfrustrowani klienci BNZ po raz kolejny zmagali się dziś z problemami z płatnościami po tym, jak firma doznała drugiej poważnej awarii w ciągu zaledwie kilku dni.
W aktualizacji tuż po 19:40 BNZ powiedział, że problem został rozwiązany.
We wcześniejszym poście w mediach społecznościowych BNZ powiedział, że „wie”, że klienci nie mogą korzystać z kart kredytowych BNZ ani payWave.
Strona internetowa BNZ stwierdziła, że firma „bada” awarię zasilania.
„Salda i transakcje bankowości internetowej nie są obecnie wyświetlane dla kart kredytowych. Ciężko i szybko pracujemy, aby rozwiązać problem i poinformujemy Cię, gdy tylko zostanie on rozwiązany. Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane tym problemem technicznym ” powiedział.
„Możesz również zobaczyć saldo swoich kart kredytowych i transakcje online. Rozumiemy, jak frustrujące mogą być awarie techniczne i przepraszamy, jeśli dotyczą Ciebie”.
Caroline z południowego Waikato powiedziała, że wymeldowała się dzisiaj w Count Down około 17:00, kupując mięso na obiad, kiedy odmówiono jej karty.
Miała gotówkę, więc była w stanie zapłacić za jedzenie, ale była zakłopotana i „zestresowana” swoją odmową.
„Niezależnie od tego, czy dostaniesz pieniądze, czy nie, nadal jesteś obserwowany”.
Powiedziała, że to już drugi raz, kiedy ostatnio nie mogła użyć swojej karty BNZ.
W sobotę klienci nie mogli też zalogować się do bankowości internetowej, co przyciągnęło setki klientów w supermarketach i innych sklepach.
Ta awaria została zgłoszona o godzinie 10.19 i została rozwiązana dopiero około godziny 15.20.
Wielu klientów wyrażało swoje rozczarowanie w mediach społecznościowych.
Jedna osoba napisała: „Odmówiono mi transakcji na mojej karcie debetowej, co jest bardzo krępujące i niewygodne. Myślę, że musisz coś z tym zrobić”.
Inny zapytał: „Dlaczego jest tak wiele problemów? Myślałem, że zostały naprawione w weekend”.