Indyjska marka audio boAt rozpoczęła kampanię reklamową skierowaną bezpośrednio do giganta technologicznego Apple. Kampania zatytułowana „Nie bądź fanem” ma na celu pozycjonowanie firmy Boat jako konkurenta na rynku urządzeń audio do noszenia, rzucając wyzwanie dominacji Apple.
Najnowsza kampania reklamowa łodzi
Ogłoszenie opublikowano na kanałach społecznościowych boatAt 30 marca. Pokazuje córkę „iFamily Pro Max” przemieniającą się w Airdopesa na łodzi i spotykającą się z ostrą reakcją rodziców. Przypominają jej o „lojalizacji marki” i „ekosystemie” rodziny, do której należy, i wydają się być skierowane do odbiorców nieufnych przed rezygnacją z kultowej i zaufanej marki, takiej jak Apple.
Używając przedrostków takich jak „i-Family”, pseudonimów w rodzaju Fanboys i podpisu „Podczas kręcenia tego filmu nie ucierpiały żadne owoce (z emotikonami Apple)” nie jest tajemnicą, że docelowym konkurentem jest Apple. Drukowana reklama łodzi pokazuje to równie wyraźnie.
Choć firma boAt stała się marką lokalną i drugą co do wielkości marką urządzeń do noszenia na świecie, trudno jest konkurować z lojalnością użytkowników Apple. Najnowsza reklama łodzi odpowiada na to równanie.
Nowa kampania reklamowa łodzi: reakcja opinii publicznej
Eksperci branżowi i konsumenci mieli mieszane reakcje na strategię marketingową łodzi. Niektórzy uważają to za odważny krok w rozwiązywaniu problemów z Apple, inni zaś kwestionują wykonalność porównania łodzi z takim technologicznym gigantem.
Interakcja ekspertów
Lakshmipathi Bhatt, starszy wiceprezes ds. globalnego marketingu i komunikacji w Robosoft, wyraził wątpliwości co do skuteczności kampanii łodziowej. Uważa on, że jest mało prawdopodobne, aby miało to wpływ na zamożnych konsumentów, którzy zazwyczaj wybierają produkty Apple.
Najnowsza kampania reklamowa łodzi wywołuje kontrowersje w Internecie
Opinie konsumentów na temat kampanii są bardzo zróżnicowane. Niektórzy postrzegają to jako zabawną i skuteczną strategię, inni twierdzą, że łódź nie stanowi bezpośredniej konkurencji z Apple i może mieć trudności z dorównaniem jej jakością i reputacją.
Kampania wywołała poważną dyskusję na platformach mediów społecznościowych, wzbudzając zainteresowanie łodzią. Jednak jego długoterminowy wpływ na postrzeganie konsumentów i decyzje zakupowe pozostaje niepewny.
Decyzja BoAt o bezpośrednim rzuceniu wyzwania Apple odzwierciedla ambicję firmy BoAt, aby stać się znaczącym graczem na rynku urządzeń audio do noszenia. Czas pokaże jednak, czy rzeczywiście będzie w stanie konkurować z Apple pod względem jakości produktów i reputacji marki.
Chociaż kampania firmy Boat „Nie bądź fanem” skutecznie wywołała szum i wywołała dyskusje, jej skuteczność w pozycjonowaniu firmy Boat jako realnej alternatywy dla Apple pozostaje niepewna. Kampania podkreśla ambicje firmy Boat polegające na konkurowaniu na rynku urządzeń audio do noszenia, ale rodzi pytania dotyczące jej zdolności do dorównania jakością Apple i atrakcyjnością dla konsumentów.
Zobacz też: Wyciekła cena Samsunga Galaxy M55 5G India: sprawdź wszystkie szczegóły