W polskim Panattoni Park Rzeszów Airport III otwarta została nowa baza usług dystrybucyjnych Boeinga.
Obiekt podwaja powierzchnię magazynową części do samolotów w porównaniu z poprzednią lokalizacją i rozszerza obecność Boeinga w Dolinie Lotniczej w Polsce, unikalnym centrum przemysłowym.
Poprawiony zapasowy czas dostawy
Powstanie nowej polskiej bazy umożliwia partnerom Boeinga zaawansowane, dostosowane do indywidualnych potrzeb procesy wysyłki i pakowania.
Poprawi to czas dostaw dla klientów komercyjnych i wojskowych, w tym linii lotniczych, producentów oryginalnego sprzętu oraz operacji konserwacji, napraw i wymiany.
„Naszym celem jest rozszerzenie naszej działalności na tętniącym życiem Podkarpaciu iw Europie, tworzenie nowych miejsc pracy i możliwości dla partnerstw przemysłowych” – powiedział. Dr. Michael Heidinger, prezes Boeing Niemcy, kraje Beneluksu, Europa Środkowo-Wschodnia.
Boeing ma serwis w Polsce
Boeing Distribution Services działa w Polsce od 2005 roku i obsługuje ponad 200 klientów z sektora wojskowego i cywilnego lotnictwa kosmicznego.
Siedziba główna w Rzeszowie jest drugim co do wielkości centrum dystrybucyjnym Boeinga w Europie, po zakładzie chemicznym i materiałów specjalnych w Henstadt-Ulsburg w Niemczech.
W październiku 2022 roku Boeing otworzył najnowocześniejsze centrum dystrybucyjne w Henstadt-Ulsburg w Niemczech, które jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów Boeinga.
Obiekt ten wraz z nową bazą w Polsce pomoże firmie sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na części i profesjonalne usługi lotnicze w całej Europie.
„Koncentrujemy się na dalszym rozwijaniu naszych usług dostawczych poprzez ulepszanie i rozszerzanie naszej globalnej sieci” – powiedział. William Ampofo, wiceprezes ds. części i usług zaopatrzeniowych oraz łańcucha dostaw, Boeing Global Services.
„To jeszcze bardziej wzmacnia naszą zdolność do dostarczania naszym klientom produktów i usług, których potrzebują, kiedy i gdzie ich potrzebują”.
Zróżnicowana i wszechstronna oferta części i usług dostawczych firmy Boeing obejmuje ponad 15 milionów części, usług i rozwiązań inżynieryjnych, niezależnych od platformy, które zmniejszają koszty, ryzyko i złożoność dla klientów produkcyjnych i posprzedażowych na całym świecie.
Boeing jest w Polsce od ponad 30 lat. Pracownicy zakładów Boeinga w Warszawie, Gdańsku i Rzeszowie dalej wspierają misję producenta polegającą na opracowywaniu, produkcji i serwisowaniu samolotów komercyjnych, produktów obronnych i systemów lotniczych dla klientów na całym świecie.
Europejski problem łańcucha dostaw
Zaopatrzenie w części i komponenty samolotów stanowiło w ostatnich latach problem dla europejskich operatorów lotniczych. Wynika to z kilku czynników, w tym:
- Pandemia Covid-19 zakłóciła łańcuch dostaw i zwiększyła popyt na części do samolotów.
- Wojna na Ukrainie zakłóciła łańcuchy dostaw i zwiększyła popyt na części do samolotów.
- Europa ma starzejącą się flotę samolotów, która wymaga częstych przeglądów i napraw.
Kwestie związane z łańcuchem dostaw stały się poważnym problemem dla światowego przemysłu lotniczego, a europejscy operatorzy linii lotniczych również doświadczają opóźnień w otrzymywaniu części i komponentów samolotów, co prowadzi do odwołań i opóźnień lotów.
W niektórych przypadkach brak części zamiennych i wsparcia serwisowego skłonił operatorów do podjęcia decyzji o uziemieniu samolotu.
Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) podjęła kroki w celu rozwiązania problemu zaopatrzenia w części i komponenty statków powietrznych:
- Współpraca z producentami samolotów w celu zwiększenia produkcji komponentów.
- Zachęcanie operatorów do gromadzenia części zamiennych.
- Złagodzenie niektórych przepisów bezpieczeństwa, aby umożliwić operatorom korzystanie z części zamiennych.
Pomimo tych środków problem zaopatrzenia w części i podzespoły do samolotów będzie nadal wyzwaniem dla europejskich operatorów lotniczych w przyszłości.
Posunięcie giganta lotniczego Boeinga w celu zwiększenia wsparcia rynku wtórnego w Polsce przynosi pewną ulgę operatorom regionalnym.