Słynna fabryka Tui w mieście Mangatainoka w Tararua od ponad 130 lat nie produkuje już piwa.
Piwo produkowane jest w zakładzie Mangatainuka od 1889 roku.
DB Breweries, właściciel marki Tui, podjął decyzję o zamknięciu swojego głównego zakładu produkcyjnego w 2015 roku, jednak utworzył mniejszy, bardziej nowoczesny browar, aby w dalszym ciągu zaopatrywać pub i lokalną społeczność w piwa specjalistyczne.
Jednak dyrektor ds. marketingu DB Breweries, Fraser Shrimpton, potwierdził teraz, że firma zaprzestała produkcji piwa w Mangatainoka trzy lata temu.
„ [Covid-19] „Ograniczenia związane z pandemią w latach 2020 i 2021 w dużej mierze uniemożliwiły DB prowadzenie browaru, dlatego w 2021 r. przenieśliśmy resztę tej produkcji do naszych browarów w Timaru i Auckland” – powiedział Shrimpton.
„Jesteśmy w trakcie przenoszenia browaru i sprzętu do innych naszych lokalizacji w całym kraju”.
Na początku tego miesiąca DB potwierdził, że zaprzestał sprzedaży wycieczek po browarze w swojej siedzibie głównej w Mangatinoce i zamiast tego zaoferuje degustację piwa, podczas której odwiedzający będą mogli spróbować różnych stylów piwa.
Chociaż firma nie produkuje już piwa w regionie Tararua, jej obecność pozostanie w Mangatinoka, powiedział Shrimpton.
„[It] „Ten browar pozostaje duchowym domem TUI i nadal będziemy zapraszać gości, aby napili się pysznego drinka w kawiarni i barze w siedzibie TUI, przespacerowali się po pięknych terenach i obejrzeli kultową wieżę browaru, którą wzmocniliśmy po trzęsieniu ziemi”.
To nie pierwszy raz, kiedy DB zamyka jeden ze swoich regionalnych browarów.
W 2001 roku ogłosił, że zamknie browar Monteith w Greymouth i zamiast tego przeniesie produkcję do Auckland.
Decyzja ta wywołała jednak ostrą reakcję opinii publicznej i DB zostało zmuszone do ustąpienia, zgadzając się na dalsze warzenie części grupy w mieście na zachodnim wybrzeżu.
Firma kontynuowała tam produkcję piwa przez prawie dwie dekady, ale w 2020 roku ogłosiła, że przeniesie całą pozostałą produkcję do swoich fabryk w Timaru i Auckland.
Greg Ryan, profesor Uniwersytetu Lincolna i historyk piwa w Nowej Zelandii, powiedział, że w przeciwieństwie do Monteitha nie spodziewał się większego protestu opinii publicznej w związku z przyznaniem, że warzenie piwa w Mangatinoce zostało całkowicie wstrzymane.
„Oczywistym podobieństwem jest to, co wydarzyło się 25 lat temu, kiedy zdecydowali, że nie będą już kontynuować produkcji piwa Monteith na wybrzeżu” – powiedział Ryan.
„Kiedy postanowiono tam nie warzyć piwa, na wybrzeżu rozległ się prawdziwy protest w związku z tradycją i całą resztą, ale nie zauważyłem podobnych reakcji”. [in 2015] Kiedy ogłoszono, że Tui jest warzone gdzie indziej.
„Może ludzie z Zachodniego Wybrzeża są trochę bardziej powściągliwi”.
Nie wydaje się, aby Toei miało takie samo powiązanie ze stroną, być może ze względu na popularną, ogólnokrajową kampanię reklamową „Tak, racja” prowadzoną na przełomie lat 90. i 2000., powiedział Ryan.
Powiedział, że ten rodzaj reklamy i jej silne powiązania ze studentami uczyniły z Tui bardziej markę krajową niż markę Manawatu i Wairarapa.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”