Brytyjski supermarket Morrisons usuwa ze swojego mleka daty „używane przed”, prosi klientów o użycie testu zapachu w celu sprawdzenia jakości

Szacuje się, że co roku w Wielkiej Brytanii marnuje się nieco ponad 278 milionów litrów mleka, według organizacji charytatywnej zajmującej się recyklingiem Wrap, i jest to trzeci najbardziej marnowany produkt spożywczy i napoje po ziemniakach i chlebie.

Wrap szacuje również, że ponad 40 milionów litrów marnuje się z powodu przestrzegania przez klientów dat przydatności do spożycia, pomimo badań wykazujących, że mogą one być używane kilka dni po dacie.

„Zmarnowane mleko oznacza zmarnowany wysiłek naszych rolników i niepotrzebny węgiel jest emitowany do atmosfery” – powiedział Good.

„Dobrej jakości i dobrze utrzymane mleko ma dobrą żywotność przez kilka dni po normalnym „używaniu” daktyli – uważamy, że należy je spożywać, a nie przechylać w zlewie.

„Dlatego podejmujemy dziś odważny krok i prosimy klientów, aby zdecydowali, czy ich mleko nadal nadaje się do picia. Poprzednie pokolenia zawsze stosowały test zapachu – i myślę, że my też możemy”.

Firma Wrap jest „zachwycona”, że Morrisons podjął „śmiały krok”, stając się pierwszym brytyjskim supermarketem, który usunie daty „nadające się do użytku przed” w celu ograniczenia marnowania żywności.

Marcus Joffre z The Wrap powiedział: „Cieszę się, że Morrisons jest pierwszym supermarketem w Wielkiej Brytanii, który podjął ten ważny krok w celu ograniczenia marnowania żywności w gospodarstwach domowych – pokazuje prawdziwe przywództwo i nie możemy się doczekać, aż więcej sprzedawców detalicznych oceni etykiety dat na swoich produktach i przyjmie akcja.” .

Morrisons wyeliminował już termin przydatności do spożycia w niektórych jogurtach i twardych serach należących do marki.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *