Redaktorka Pou Tiaki, Carmen Barahi, otrzymała całkowicie elektryczną wtyczkę MX-30 Takami na jazdę próbną.
Kiedy otrzymasz nowy samochód, musisz zrobić tylko jedną rzecz. Daj mu imię. Charakterystyczna ekscentryczna nazwa. Mój obecny samochód nazywa się Bubbles. To jasnoniebieski Mitsubishi Airtrek, w przeciwieństwie do tęczowej przezroczystej bańki.
Bąbelki są niezawodne, lekkie i wytrzymałe. Atrybuty pojazdów, które naszym zdaniem były niezbędne do radzenia sobie z dziurami na wyspie Waiheke, połatanym bitumem, wąskimi uliczkami, stromymi żwirowymi podjazdami i bocznymi drogami oraz żrącym, wilgotnym, słonym powietrzem.
Przetestowaliśmy pełną moc Mazda MX-30 Takami Odkryłem, podobnie jak Bubbles, że może utrzymać się samodzielnie w Waiheke, zwanym również przez miejscowych The Rock.
Czytaj więcej:
* Każdy nowy samochód elektryczny jest teraz w sprzedaży w Nowej Zelandii
* Jak przygotowana jest nowozelandzka sieć ładowania pojazdów elektrycznych?
* Napęd elektryczny: Australia może pomóc nam wytropić Norwegię
* Recenzja testu drogowego: Mazda MX-30 M Hybrid
Zmieniliśmy nazwę MX-30 na Sparkles, ponieważ wszystko w nim jest olśniewające, a jeśli jest opisane w slangu kiwi, flash, co?
Od lśniących czerwonych kryształów po inteligentną technologię jazdy elektrycznej i imponującą cenę początkową 74 990 USD. Pełna kwota 8 625 $ Zniżka na czysty samochód Dostępne, ale wciąż jest dużo pieniędzy do wydania lub spłacenia z biegiem czasu przy wyższych stopach procentowych niż kredyt hipoteczny.
Chcemy kupić samochód elektryczny lub hybrydowy, więc Egzamin na prawo jazdy to dobra okazja Aby zrozumieć, jak działa EV i czy odpowiada naszym potrzebom.
w 2018 roku, Elektryczna wyspa Waiheke Rozpoczęła kampanię, aby do 2030 r. uwolnić paliwo Waiheke od paliw kopalnych. Aby zmniejszyć nasz ślad węglowy, staramy się mieć co najmniej dwa beztroskie dni w tygodniu. W Waiheke jeżdżą autobusy elektryczne, więc jest to dobra opcja na poruszanie się po The Rock. Ograniczam dojazdy do miasta pracując z domu kilka dni w tygodniu.
Podróżowanie w uberach było moim jedynym doświadczeniem z samochodem elektrycznym. Dlatego możliwość prowadzenia Sparkles przez tydzień była nową okazją do jazdy. Jedno słowo opisujące jazdę: płynna. Samochód, nie moje umiejętności jazdy.
Kiedy powiedziałem mieszkańcom Waiheke, że samochód sprawił, że drogi wyspy wyglądały gładko, wszyscy zareagowali takim samym oszałamiającym wyglądem. Ktoś wpadł do mojego garażu, aby zobaczyć, jaki samochód może osiągnąć taki wyczyn na skale.
Częścią czarującego charakteru samochodu jest inteligentna technologia. Pomyśl o KITT bez głosu Williama Danielsa. Jeden z pasażerów powiedział, że było dużo jasnych kolorowych świateł, a duży wyświetlacz z wieloma informacjami był zbyt duży i mylący.
MX-30 ma pięć gwiazdek w rankingu ANCAP 2020, podczas gdy stalowe wzmocnienia są strategicznie rozmieszczone wokół nadwozia, a jego podwozie pochłaniające energię jest ulgą.
dostarczony
Mazda wierzy, że droga do zrównoważonej jazdy obejmuje skupienie się nie tylko na emisji spalin, ale na całym cyklu życia pojazdu.
W lusterkach bocznych znajdują się 360-stopniowe widoki z kamer i przydatne czujniki światła niewidocznego. Kamery bawiły dzieci, próbując dowiedzieć się, jak powstała perspektywa samochodu powyżej. Jednak podczas korzystania z lusterka wstecznego do sprawdzania samochodów z tyłu, tylne zagłówki blokują i tak już małą tylną szybę.
Komfortowe wnętrze z pewnością zapewni poczucie bezpieczeństwa, jeśli nie trochę klaustrofobiczne. Utrzymaliśmy otwarty szyberdach, aby wpuścić naturalne światło i sprawić, by samochód wydawał się przestronny. Szara, czarna i brązowa kolorystyka w połączeniu z materiałami takimi jak korek i wegańska skóra dodają wnętrzu elegancji.
Kiedy załadowaliśmy samochód trzema dorosłymi i dwoma nastolatkami z drużyny netballowej Westlake Club, było ciężko. Jeden ojciec powiedział, że nie przyzwyczaiłby się do pozostania w tyle podczas długiej podróży. MX-30 ma świetne drzwi freestyle, ale nie jest praktyczny dla rodziny z fotelikami samochodowymi dla niemowląt i/lub małych dzieci.
Jako kierowca doceniłem aktywny wyświetlacz jazdy na szklanym ekranie, który pokazywał mi moje ograniczenie prędkości, moje ograniczenie prędkości i znaki drogowe. Czasami, jeśli zbliżę się za bardzo do linii środkowej, kierownica ostrzegawczo popchnie moją rękę.
Automatyczny wybierak biegów nie jest pojedynczą, bezpośrednią linią biegów, więc parkowanie na prawo od wstecznego znajduje się na górze. Spowodowało to pewne problemy, gdy próbowałem zatrzymać samochód na biegu wstecznym. Pomyślałem, że przyzwyczajenie się do wielu cech nieznanego samochodu wymaga czasu.
Osobowość Mazdy do powiększania i pomniejszania jest zakorzeniona w MX-30. Jego szybkość jest imponująca.
Uważnie obserwowałem, jak baterie rozładowują się podczas szybkiego lub umiarkowanego przetaktowywania, a jeśli użyjesz wszystkich dostępnych narzędzi, takich jak podkręcenie 12-głośnikowego systemu audio Bose do pełnej głośności, został on dodany do drenażu.
Akumulatory mają zasięg 224 kilometrów, co nie jest najdłuższym na rynku. Mazda twierdzi, że w celu zmniejszenia wpływu na środowisko zastosowano mniejsze akumulatory. Nigdy nie zszedłem poniżej 50% każdego dnia, nawet gdy podróżowałem po mieście Auckland lub od wschodnich zatok do północnego wybrzeża. Jeździliśmy po Waiheke przez trzy dni bez ładowania.
Próbowałem użyć stacji ładującej Surfdale w Waiheke, ale był to kabel typu BYO i nie miałem kabla. Na wyspie są inne stacje, w tym nasz jedyny supermarket. Na szczęście mieliśmy garaż do ładowania Sparkles przez noc za pomocą standardowego gniazdka ściennego. Garaż pomógł również chronić zewnętrzną część pojazdu przed wilgotnym morskim powietrzem. Zastanawialiśmy się, jak ludzie korzystają z samochodu elektrycznego bez łatwego i niezawodnego źródła ładowania.
Musieliśmy być przekonani, że całkowicie elektryczne komponenty są realną opcją, a Mazda pokazała nam, że tak jest, nawet na wyspie pełnej dziur.
MX-30 to płynny silnik i mnóstwo blasku. Ale wszyscy, z którymi rozmawiałem, którzy widzieli Sparklesa lub podróżowali, zgadywali, że kosztuje połowę lub mniej. Wszyscy byli zaskoczeni jego ceną.
The Hybrydowy MX-30 M To prawie 30 000 USD mniej i może być niedrogą, ale mniej ekologiczną opcją. Ma niektóre z tych samych funkcji, takie jak funkcje techniczne, zabezpieczenia i powiększanie.
Ale to nie Sparkles, superszybki samochód elektryczny.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”