Istnieje polski detalista i hurtownik Grupa Eurocash Przychody wzrosły o 8% W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego skonsolidowana EBITDA wzrosła o 7% do 739 mln zł (167 mln euro).
Tylko w trzecim kwartale przychody ze sprzedaży firmy wzrosły o 4% do 8,6 miliarda złotych (1,94 miliarda euro), przy wzroście skonsolidowanej EBITDA o 7%.
Całkowita wydajność
W obszarze sprzedaży hurtowej grupy, na którą przypada trzy czwarte (72%) sprzedaży, przychody w pierwszych dziewięciu miesiącach roku wzrosły o 9%, przy czym „silne” wzrosty zanotowano w Eurocash Serwis (+19%). i Eurocash Gastronomia (+23%).
Sprzedaż w formacie Eurocash Dystrybucja wzrosła w tym okresie o 4%, natomiast w Eurocash Cash&Carry nieznacznie spadła (-2%).
Tymczasem w pionie detalicznym, który generuje ponad 24% całkowitych przychodów Grupy Eurocash, przychody wzrosły w okresie dziewięciu miesięcy o 6%, podczas gdy podstawowa działalność w zakresie centrów delegacyjnych odnotowała podobny wzrost sprzedaży o 6,4%.
Grupa stwierdziła, że próbuje poprawić „stabilizację cen” swoich sklepów delikatesowych w centrum w wyniku poprawy rentowności – w pierwszych trzech kwartałach roku EBITDA w dziale detalicznym wzrosła o 7%, jak zauważyła, a marża EBITDA wzrosła 4,4%.
„Zrównoważona strategia”
„Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii zaplanowanej na lata 2023-2025 Grupa Eurocash znajduje się na trendzie wzrostowym” – komentuje Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash.
„Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, tj. słabości sprzedaży detalicznej w Polsce, presji inflacyjnej oraz wyższej niż rok wcześniej bazy porównawczej, osiągnęliśmy wzrosty przychodów i EBITDA we wszystkich segmentach naszej działalności.”
Surovka dodał, że spodziewa się w tym roku wyższej sprzedaży i zysków niż w 2022 roku.