Czołowi analitycy twierdzą, że premiera Call of Duty: Black Ops 6 w ramach Game Pass zaszkodzi sprzedaży gry, ale sprawi, że miliony subskrybentów będą korzystać z usługi Xbox.
Prawdziwy sukces nie będzie jednak znany od razu, gdyż będzie zależał od tego, czy Xboxowi uda się utrzymać abonentów usługi w kolejnych miesiącach od premiery gry.
Prezes Wedbush, Michael Pachter, uważa, że umieszczenie Call of Duty w ramach Game Pass może spowodować utratę aż do sześciu milionów sprzedaży, opierając się na założeniu, że 25% abonentów Game Pass i tak mogło kupić grę. Dodaje jednak, że posunięcie to może sprawić, że od trzech do czterech milionów osób zarejestruje się w Game Pass, aby uzyskać dostęp do tytułu.
„Ogólnie dobre dla Microsoftu i konsumentów” – powiedział nam. „Ale nagłówek będzie mówił: «Sprzedaż Call of Duty spadła»”.
Piers Harding-Rolls, starszy analityk ds. gier w Ampere, jest nieco bardziej konserwatywny i wierzy, że Call of Duty doprowadzi do 10% wzrostu liczby abonentów Game Pass Ultimate (czyli 2,5 miliona). Mówi też, że nie wszyscy będą to zupełnie nowi użytkownicy, bo obejmą tych, którzy dokonują aktualizacji z Game Pass Core i Game Pass Standard (Call of Duty będzie dostępne tylko na poziomie „Ultimate”). Jego zdaniem „duża część” nowych abonentów będzie pochodzić z tych poziomów.
Harding-Rolls dodaje, że chociaż nieuchronnie nastąpi utrata sprzedaży premium, istnieje możliwość złagodzenia tego zjawiska poprzez inne formy monetyzacji.
„Usunięcie oferty 14-dniowego okresu próbnego za 1 dolara wskazuje, że Microsoft musi zmaksymalizować przychody z subskrypcji w związku z dostarczaniem jednej ze swoich największych serii gier w momencie premiery” – mówi.
„Nie ma wątpliwości, że dodanie najnowszej wersji Call of Duty będzie kosztowne, przynajmniej na początku, dla Microsoftu, jednak Call of Duty w coraz większym stopniu staje się przede wszystkim grą usługową, która generuje duże dochody w grze Firma Microsoft zamieniła sprzedaż premium pełnej gry na większą publiczność, na której można było zamiast tego zarabiać w grze.
„Jednym z kluczowych pytań jest to, jak może to wpłynąć na sposób monetyzacji gry i czy monetyzacja w grze będzie stanowić większy nacisk w porównaniu z poprzednimi odsłonami serii. Jeśli chodzi o zwiększenie liczby odbiorców, prawdopodobnie będzie to miało miejsce na Xbox i PC podstawowe platformy rozwojowe. Obsługa chmury w momencie premiery ma pewien potencjał, ale uważam, że możliwość strumieniowego przesyłania Call of Duty bardziej pasuje do rozgrywki na ekranach telewizorów i komputerów PC, a nie na urządzeniach mobilnych, gdzie Call of Duty Mobile i Warzone są już bardzo popularne.
Brett Hunt, analityk rynku w Newzoo, uważa, że Black Ops 6 przyciągnie w tym roku większą liczbę odbiorców, z pewnością w porównaniu z zeszłorocznym Modern Warfare 3. Dzieje się tak jednak nie tylko dlatego, że jest zawarta w subskrypcji Game Pass.
„Black Ops zawsze było dobrze odbierane, a dzięki kampanii na wyłączność Modern Warfare, nowemu systemowi poruszania się w trybie dla wielu graczy i powrocie okrągłych zombie, powinno to skutkować liczbami znacznie bliższymi tym z Modern Warfare 2 niż 3. To jest Większa część Call of Duty została odnowiona w ostatnich latach i liczby prawdopodobnie to odzwierciedlają.
Newzoo twierdzi, że Modern Warfare 2 przyciąga w USA 21,7 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie w porównaniu z zaledwie 12 milionami w przypadku Modern Warfare 3.
Jeden z głównych punktów dyskusji dotyczy wpływu Call of Duty: Black Ops 6 na PlayStation. W przypadku poprzedniej generacji Sony miało wyłączną umowę dotyczącą treści i marketingu z Activision dotyczącą Call of Duty, która obecnie wygasła. Game Pass nie jest również dostępny na PlayStation 5. Czy może to spowodować, że niektórzy fani przejdą z PlayStation na Xbox?
„Granie w tę grę na urządzeniach Microsoft może mieć wpływ na posiadaczy zarówno konsoli Xbox, jak i PlayStation, ale gra międzyplatformowa i konta wieloplatformowe oznaczają, że niekoniecznie jest to decyzja trwała” – wyjaśnia Harding-Rolls.
„Rzeczywiście może zaistnieć scenariusz, w którym gracze PlayStation na wielu konsolach najpierw przełączą się na Xbox, aby zagrać w kampanię premium, kontynuując grę F2P Warzone na preferowanej konsoli w ramach jednego konta Activision. W związku z tym nie jestem przekonany, że na dłużej Znaczące zakłócenie długoterminowej publiczności PlayStation, choć potencjalnie podważenie jej udziału w sprzedaży premium w sklepach stacjonarnych.
„Nie jestem przekonany, że będzie to miało znaczący wpływ na długoterminową publiczność PlayStation, chociaż udział jej w sprzedaży premium w sklepach prawdopodobnie nieco się zmniejszy”.
Pierce Hardinge Rolls i &
Wszyscy analitycy, z którymi rozmawialiśmy, byli zgodni co do jednego: powodzenie tego posunięcia będzie zależeć od tego, czy Xbox będzie w stanie utrzymać nowych subskrybentów, których pozyska po premierze gry. Oraz czy są gotowi wdrożyć strategię ciągłego angażowania nowych abonentów do 2025 roku.
Dr Serkan Toto z Katan Games uważa, że Xbox wywiera presję, aby to naprawić.
„Wszyscy wiemy, że konsola do gier Microsoftu nie rozwinęła się tak bardzo, jak oczekiwano, dlatego Microsoft w pierwszej kolejności zatwierdził ogromną umowę z Activision Blizzard” – powiedział. „Obecnie presja na Xbox jest bardzo duża: jeśli chodzi o Call of Duty nie startuje, co może zrobić?” Czy model biznesowy Game Pass działa?
„Nikt nie wie, jakie są oczekiwania Microsoftu co do rozwoju Game Pass po premierze, ale jeśli Black Ops 6 nie osiągnie oczekiwanego celu, sytuacja może bardzo szybko pogorszyć się. Zastanawiam się też, czy Black Ops 6 będzie w stanie utrzymać subskrybentów na długo -term lub jeśli „Liczby ponownie gwałtownie spadną na początku przyszłego roku, gdy minie początkowy szum”.
Pachter uważa jednak, że Call of Duty to idealna gra, która przykuje uwagę użytkowników.
„Gracze w Call of Duty zazwyczaj grają znacznie dłużej ze względu na tryb wieloosobowy i częste aktualizacje map” – mówi. „Myślę, że średnia wynosi bliżej sześciu miesięcy, a gra jest duża przez cały rok. Gracze przez cały rok to zrobią zarejestruj się i zostań.”
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.