Samochody elektryczne stale pojawiają się we wszystkich przedziałach cenowych na rynku samochodów używanych, od tanich samochodów kompaktowych po samochody sportowe o wysokich osiągach. Ale czy to ryzykowny zakup? Zanurzmy się w często zadawane pytania dotyczące używanych pojazdów elektrycznych.
Czy muszę wymienić baterię?
Nie, nowoczesne pojazdy elektryczne z łatwością pokonują duże przebiegi na swoich oryginalnych akumulatorach, więc prawdopodobieństwo konieczności wymiany akumulatora jest bardzo małe, dalekie od rzeczywistego uszkodzenia go w wypadku.
Ale, podobnie jak w przypadku każdego urządzenia elektronicznego z baterią litowo-jonową, degradacja jest problemem, o którym powinieneś wiedzieć. Ogólna zasada dotycząca akumulatorów do pojazdów elektrycznych jest taka, że gdy osiągną 70% swojej pierwotnej pojemności, nie nadają się już szczególnie do użytku w pojazdach. Po tym momencie nadal możesz z niego korzystać, ale twój zasięg będzie ograniczony.
Czytaj więcej:
* Ankieta pokazuje zainteresowanie Nowej Zelandii przyspieszaniem samochodów elektrycznych
* Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego EV
* Czy wszystkie samochody elektryczne działają w ten sam sposób?
* Co musisz wiedzieć o kupnie samochodu elektrycznego w Nowej Zelandii
Oczywiście, jeśli potrzebujesz tylko pojazdu elektrycznego na około 100 km jazdy dziennie, może ci to wystarczyć. Może wysyłka też jest tańsza, bo pojemność jest mniejsza.
Pamiętaj o ładowaniu, baterie mają tendencję do degradacji szybciej im częściej są ładowane. Oznacza to, że pojazdy elektryczne z większymi akumulatorami, takie jak Tesla, są bardziej odporne na zużycie, ponieważ mają mniej cykli ładowania.
Ta sama ogólna zasada „szybko jest zła, powolna jest dobra” dotyczy ładowania pojazdów elektrycznych: chociaż szybkie ładowanie jest odpowiednie, wolne ładowanie jest lepsze dla akumulatora i chociaż większość producentów reguluje sposób ładowania akumulatora, aby zmaksymalizować jego żywotność, wyczerpanie samochód ucierpi Bateria jest skończona z szybkimi ładowarkami pod względem kondycji baterii.
Oprogramowanie do zarządzania akumulatorem i systemy chłodzenia również odgrywają dużą rolę w pogarszaniu się stanu akumulatora, przy czym samochody takie jak Tesla Model S z zaawansowanym oprogramowaniem do zarządzania akumulatorem i kompleksowymi systemami chłodzenia pogarszają się znacznie wolniej niż Nissan Leafs pierwszej generacji, który nie radził sobie tak dobrze . R.
szybki
Koszt
Otrzymuj najnowsze wiadomości o pojazdach elektrycznych na Twoją skrzynkę odbiorczą
Wymiana akumulatora nie jest procesem łatwym ani tanim, co jest równoznaczne z wymianą całego silnika na ICE. Zapasowe baterie papierowe (najczęściej używany pojazd elektryczny) mogą wynosić od 5 000 do 15 000 USD, a czasem nawet więcej.
Dzieje się tak częściowo dlatego, że wciąż są stosunkowo nowe w tabeli używanych samochodów – na przykład na złomowisku jest bardzo mało użytecznych akumulatorów – a częściowo dlatego, że są one ważne do zainstalowania.
Pamiętaj też, że większość nowych pojazdów elektrycznych ma gwarancje, które gwarantują akumulator przez określony czas, zwykle od 5 do 8 lat, lub odległość (np. 100 000 km). Jeśli szukasz czegoś, co mieści się w tym przedziale czasowym, warto również sprawdzić wymianę objętą gwarancją.
Czy wartość odsprzedaży spadnie bardziej niż pojazd napędzany ICE?
Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć na pewno, biorąc pod uwagę, że większość używanych samochodów elektrycznych pochodzi z około 2010 roku, ale może nie.
Pojazdy elektryczne cieszą się bardzo dużym popytem, zwłaszcza na rynku samochodów używanych, i prawdopodobnie utrzyma się to jeszcze przez długi czas. W rzeczywistości, wraz z kształtowaniem się cen gazu, wyobrażamy sobie, że wartość pojazdów spalinowych będzie spadać szybciej, a pojazdy elektryczne utrzymają swoją wartość.
Stephen Greenwood, właściciel i operator Drive EV, profesjonalny importer i sprzedawca pojazdów elektrycznych z siedzibą w Taupo Powiedzieć rzeczy W 2021 roku, podczas jego siedmiu lat w branży samochodów elektrycznych, ceny były bardzo stabilne.
Damien O’Carroll
Oto każdy nowy samochód elektryczny, który można kupić w Nowej Zelandii od września 2022 roku.
„Samochody się starzeją, ale wartości wydają się pozostawać w podobnej kategorii cenowej. Myślę, że głównym czynnikiem jest to, że ludzie mogą zaoszczędzić dużo pieniędzy, jeżdżąc samochodem elektrycznym jako codzienne dojazdy, więc to utrzymuje ceny stałe.
„Wraz z wejściem na rynek najnowszej technologii ceny nowych samochodów rosną wraz ze wzrostem odległości na przesyłkę, więc wydaje się, że nie ma to wpływu na starsze pojazdy”.
Czy naprawdę są lepsze dla środowiska?
Pojazdy elektryczne wytwarzają zerową emisję podczas jazdy i nie przyczyniają się bezpośrednio do emisji z produkcji przy zakupie nowego samochodu, więc jedyne, co naprawdę musisz wziąć pod uwagę, to sposób pozyskiwania energii i to, co dzieje się z akumulatorem po jego okresie użytkowania.
Nowa Zelandia jest bardzo dobra w produkcji energii elektrycznej, a około 80% pochodzi ze źródeł odnawialnych, co, mamy nadzieję, ulegnie poprawie w nadchodzących latach.
Recykling baterii już istnieje, ale branża wciąż jest w powijakach. Obejmuje to również ponowne wykorzystanie baterii do zastosowań takich jak magazynowanie energii w domu.
Czy muszę sprawdzić coś konkretnego?
Jedną z zalet pojazdów elektrycznych jest to, że mają mniej ruchomych części niż pojazdy ICE, co oznacza, że lista kontrolna przed zakupem jest bardzo mała.
Ale nie wierzcie w błąd, że nie wymagają serwisowania, a co za tym idzie nie ma co sprawdzać – nadal mają układy hamulcowe, chłodzące i klimatyzacyjne oraz wiele innych skomplikowanych układów wspólnych z pojazdami ICE, które należy sprawdzić przed zakupem .
Ale jeśli chodzi o kontrole pojazdów elektrycznych – sprawdzenie stanu akumulatora jest w zasadzie koniecznością, szczególnie dla tych, którzy mają tańsze rzeczy.
Czy dostanę zniżkę?
Tylko jeśli jesteś pierwszym właścicielem samochodu w Nowej Zelandii. Oznacza to, że używane importy kwalifikują się do zniżek, a w momencie pisania tego rabatu zniżka na używane pojazdy elektryczne wynosi 3450 USD.
400 dziennikarzy pracuje dla Ciebie w Stuff
Jesteśmy w 100% własnością lokalną, nasz zespół tworzą ludzie i dla ludzi.
Codziennie publikujemy ponad 200 artykułów – tylko dla Ciebie – obejmujących wszystko, od lokalnej polityki po wiadomości ze świata. Te artykuły są bezpłatne.
Jeśli doceniasz to, co robimy, okaż wsparcie już dziś.