Prezes Air New Zealand Greg Foran wyjaśnia, dlaczego ceny są tak wysokie. Wideo / Dostawca
Air New Zealand cieszy się tym, co analitycy opisują jako „kopalnię dochodów”, o niskiej konkurencji i dużym popycie.
Pomógł w tym 20-procentowy wzrost cen biletów krajowych linii lotniczych w ostatnim miesiącu,
Zaostrza to scenariusz, w którym ceny za stosunkowo krótkie podróże po całym kraju są droższe niż na sprzedaż biletów międzynarodowych.
Chociaż istnieje długa lista powodów, dla których może tak się stać, podróżni mogą dostać się z Oakland do Honolulu 16 października za 497 USD w ramach taktycznej taryfy all-inclusive w Hawaiian Airlines podczas jednego lotu do Timaru w Air NZ tego samego dnia, zaczynając od 622 USD . Jeśli zdecydujesz się na całkowicie elastyczny lot do południowego miasta Canterbury, doda to kolejne 60 USD, chociaż ceny biletów spadają w następnym tygodniu po przerwie szkolnej.
Pasażerka podróżująca w tym tygodniu do Gisborne z krótkim wyprzedzeniem powiedziała, że była zaskoczona opłatą powrotną w wysokości 797 USD (całkowicie elastyczną), znacznie wyższą niż ta, którą zapłaciła wcześniej osoba często podróżująca do Torenganui Kiowa.
Tymczasem Air New Zealand sprzedaje bilety do Niue i Nowej Kaledonii już za 249 USD w jedną stronę, a oferowane przez nią taryfy all-inclusive zaczynają się teraz od 553 USD do Honolulu. Niektóre ceny początkowe są niższe, powiedziała rzeczniczka.
Rentowność mierzy średnią opłatę za pasażera na kilometr, a Air New Zealand generalnie osiąga zdrowy zwrot w swojej krajowej sieci, ponieważ ma mniejszą konkurencję niż trasy międzynarodowe. Konkuruje z Jetstar na głównych trasach odrzutowców, ale australijski tani przewoźnik operował tylko na około 60 procent swoich przepustowości sprzed Covid.
Poza tym Air New Zealand konkuruje z niektórymi mniejszymi regionalnymi przewoźnikami i na krótkich trasach samochodami.
Linia lotnicza powiedziała, że gwałtowne podwyżki cen krajowych miały pokryć wyższe ceny, paliwo i koszty dostawców. Prezes Greg Foran powiedział, że nie chodzi o odrabianie ciężkich strat podczas pandemii. Teraz odwraca te sprawy i działa z zyskiem, ogłaszając w zeszłym miesiącu prognozy zysków przed opodatkowaniem w wysokości od 200 do 275 milionów dolarów na obecną połowę roku.
Rzeczniczka Air NZ powiedziała, że porównanie pojedynczego miejsca w konkretnym dniu lub locie nie odzwierciedla całej trasy.
Na przykład początkowa opłata dla osób, które wcześniej rezerwują lot krajowy Air New Zealand, wynosi od 59 do 99 USD w zależności od trasy. Cena startowa z Air New Zealand z Auckland do Honolulu wynosi 378 USD.
Powiedziała, że ceny odzwierciedlają zarówno wysokie koszty, jak i ogromne zapotrzebowanie na podróże. Wstępne taryfy szybko się wyprzedają, więc pasażerowie podróżujący w pobliżu widzą cenę ostatnich miejsc na lot.
Linie lotnicze wyceniają te ostatnie miejsca wyżej, aby upewnić się, że nadal będzie dostępnych kilka miejsc dla klientów, którzy potrzebują pilnej podróży.
Koszt obsługi mniejszego samolotu na krótkiej trasie jest stosunkowo wyższy niż w przypadku większego samolotu na dłuższej trasie, a ponadto jest mniej miejsc do sprzedania i rozkład kosztów.
„Naszą radą dla klientów jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji, aby uzyskać najlepsze możliwe stawki. ”
Wspaniały start
Linie lotnicze mają „wyjątkowy” początek bieżącego roku podatkowego, analitycy z Forsyth Bar Andy Pauli i Paul Kurawa powiedzieli w nocie badawczej, z wyższymi przychodami pasażerskimi i silnymi rezerwacjami wyprzedzającymi, które przyspieszają powrót do ponadprzeciętnych poziomów rentowności.
Wytyczne są takie, że Air (NZ) osiągnie czwarty najwyższy w pierwszej połowie PBT (zysk przed opodatkowaniem) w całej swojej historii, rok po najgorszym wyniku bazowym w pierwszym półroczu!
Kierownictwo linii lotniczych ostrzega przed ekstrapolacją prognoz dotyczących zysków za pierwsze półrocze za cały rok podatkowy, ponieważ przychody prawdopodobnie spadną wraz ze wzrostem zdolności produkcyjnych w branży.
Na trasach północnoamerykańskich Air New Zealand tego lata zmierzy się z falą konkurencji, w tym American Airlines, Air Canada i United Airlines.
Analitycy twierdzą, że krótkoterminowe ryzyko zysków jest wyższe z powodu możliwości wyższych zwrotów, chociaż ostrzegają, że ceny paliw, które spadły z niemal rekordowo niskich na początku tego roku, mogą ponownie wzrosnąć i pozostać ryzykiem.
„Silny popyt i ograniczona podaż stworzyły godne pozazdroszczenia źródło dochodów dla linii lotniczych. Tak bardzo, że obecne przychody Air (NZ) powróciły do poziomów sprzed Covid-19 przy zmniejszonej przepustowości.
Przychody linii lotniczej na dostępny pasażerokilometr (Rask) wzrosły o 40 procent w przypadku usług długodystansowych w lipcu/sierpniu w porównaniu z tymi samymi miesiącami w 2019 r., przed pandemią. Akcje Raske wzrosły o 31 procent na krótkich dystansach.
Analitycy twierdzą, że Rask jest szczególnie silny na drogach Tasmanu i Ameryki Północnej, gdzie jego pozycja rynkowa została tymczasowo wzmocniona, a możliwości przemysłu ograniczone.
Podczas gdy Virgin Australia wciąż jest poza Tasmanem, Air New Zealand i Qantas konkurują tylko ze strony przewoźników Fifth Freedom, takich jak LATAM i China Airlines.
Analitycy twierdzą, że na przychody linii lotniczych duży wpływ mają możliwości branży.
Oczekują, że ogólna wydajność branży, zarówno w przypadku krótko-, jak i długoterminowych usług międzynarodowych, pozostanie ograniczona w bieżącym roku podatkowym, ale powinna stopniowo rosnąć w ciągu roku i do roku podatkowego 2024.
Oznacza to, że linia lotnicza znajdzie się pod zwiększoną presją dochodowości w ciągu najbliższych 18 miesięcy, a Rask w tym czasie osiągnie poziom sprzed Covid.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”