Carrefour Polska przyłącza się do bojkotu PepsiCo

Carrefour Polska przyłącza się do bojkotu PepsiCo

Carrefour Piątym krajem, który umieścił na liście produkty PepsiCo jest Polska.

Francja rozpoczęła kampanię bojkotu 4 stycznia, a później dołączyły do ​​niej sklepy Carrefour w Hiszpanii, Włoszech i Belgii. Gigant supermarketów z siedzibą we Francji umieścił w sklepach banery z napisem: „Nie sprzedajemy już tej marki ze względu na niedopuszczalny wzrost cen”.

W zeszłym tygodniu PepsiCo odpowiedziała za pośrednictwem rzecznika, stwierdzając w oświadczeniu: „Prowadzimy rozmowy z Carrefour od kilku miesięcy i nadal będziemy w dobrej wierze angażować się w zapewnienie dostępności naszych produktów”.

Rzecznik prasowy Carrefour Polska powiedział w oświadczeniu: „W nawiązaniu do narastających informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour a PepsiCo, których celem było obniżenie dla klientów cen produktów tego producenta, pragniemy Państwa poinformować. Carrefour Polska ograniczy także współpracę z tym dostawcą na rynku krajowym.

Doniesienia mediów w Polsce dotyczyły także zakazu produktów PepsiCo. Owies Kwakarski.

Europa jest największym rynkiem geograficznym PepsiCo pod względem przychodów, konkurującym z takimi markami jak przekąski Lay's i Doritos, a także napoje 7Up i Pepsi.

Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.

Profil firmy – bezpłatna próbka

Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania

Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.

Według danych globalnych

Jak wynika z rocznego raportu firmy za te 12 miesięcy, w roku finansowym 2022 amerykańskiej spółki spożywczej, region zapewnił 12,7 miliarda dolarów przychodów, co stanowi łączną kwotę 86,3 miliarda dolarów grupy. W Europie wkład został podzielony w przybliżeniu po 50–50 na napoje i „żywność wygodną”.

READ  Dentons doradza American Heart of Poland przy finansowaniu o wartości 1,57 miliarda złotych

Rok finansowy 2023 PepsiCo kończy się 30 grudnia, zatem wpływ na sprzedaż prawdopodobnie nastąpi dopiero w pierwszym kwartale nowego roku.

Inny gigant supermarketów we Francji – E. Leclerc – w zeszłym tygodniu objął wiodącą rolę w staraniach tego kraju, aby producenci żywności i napojów wywarli presję na dostawców, aby obniżyli ceny.

Prezydent Michel-Edouard Leclerc przekazał swoje uwagi LinkedIn w związku z trwającymi negocjacjami cenowymi.

„Podobnie jak Ty mamy dość inflacji. Czujesz się oszukany. Ponieważ jesteśmy w okresie negocjacji, wywieramy presję na naszego dostawcę.

„W nadchodzącym miesiącu będziemy musieli przekonać wszystkich dużych dostawców, którzy popełnili błąd, że za bardzo podnieśli ceny, a teraz je obniżą lub złagodzą”.

Tego dnia przemawia Telewizja BMF Dziś (8 stycznia) – jak wynika z raportu – powiedział Leclerc Reutera – Negocjacje cenowe ze wszystkimi detalistami zakończą się 31 stycznia, E. Leclerc potwierdza francuskiej sieci, że Pepsi nadal ma na stanie.

Zapytany, czy E. Leclerc pójdzie w ślady Carrefoura w zakresie wycofywania produktów, odważnie oświadczył: „Będę nadal sprzedawał Pepsi”.

W Polsce, podobnie jak we Francji, inflacja cen żywności w dalszym ciągu przewyższała ceny w całej gospodarce. Jednakże wstępne szacunki opublikowane 5 stycznia przez lokalną agencję statystyczną wykazały możliwą zmianę trendu.

Ceny żywności i napojów rosły w grudniu w ujęciu rocznym o 5,9%, w porównaniu z odpowiednio 6,9% i 7,6% w poprzednich dwóch miesiącach. Ogólny wskaźnik cen towarów i usług konsumenckich wzrósł o 6,1% z 6,6% w listopadzie.

Natomiast w ujęciu miesięcznym ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły o 0,2%.

Francuska krajowa agencja statystyczna Insee podała na początku tego miesiąca, że ​​ceny żywności rosły w grudniu w ujęciu rocznym wynoszącym 7,1%, nieznacznie spadając z 7,7% w listopadzie. Przykładowo w grudniu 2022 r. było to 12,1%.

Wskaźnik cen towarów i usług konsumenckich wzrósł o 3,7% w ciągu 12 miesięcy poprzedzających grudzień w porównaniu z 3,5% w listopadzie, jak podała Inseae w swoich tymczasowych danych. W grudniu 2022 r. stopa roczna wyniosła 5,9%.

READ  DEME podpisuje przełomowy kontrakt na morską energetykę wiatrową w Polsce

Agencja statystyczna podała, że ​​w ujęciu miesięcznym inflacja zasadnicza mogła odbić się do dodatniego 0,1% ze spadku o 0,2% w listopadzie.



Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *