ten Cena oleju napędowego nadal rośnie Sankcje nałożone na Rosję wywarły presję na już ograniczone dostawy międzynarodowe.
Pod ciśnieniem roboczym po 91-oktanowej benzynie wzrosła powyżej 3 USD za litr Inwazja Rosji na Ukrainędwa tygodnie temu Rząd obniżył podatki paliwowe od benzyny o 25 centów za litr. Od końca kwietnia użytkownicy diesli odczują ulgę, gdy opłaty drogowe zostaną obniżone o 36 procent.
Obie interwencje trwały trzy miesiące.
Cena oleju napędowego w poniedziałek wczesnym wieczorem wyniosła 2,29 dolara za litr, czyli o 14 procent, czyli 29,2 centa, w porównaniu z ceną sprzed 28 dni.
Czytaj więcej:
* Kierowcy płacą 15 centów za litr więcej niż powinni za wysokooktanową benzynę: AA
* Co wpływa na cenę benzyny i gdzie to się skończy?
* Nie obwiniaj firm naftowych za wysokie ceny paliw, mówi AA
Dla porównania, 91-oktanowa benzyna spadła o 9 centów, czyli 3 procent, do 2,67 dolara. 95 oktanowa spadła o 3,9 centa, czyli 1 procent, do 2,85 USD.
Pomimo cięć podatków rządowych, Cena oktanu 98 Wzrosła o 7,4 centa, czyli 2,5 procent, do 3,00 dolarów za litr.
Terry Collins, główny doradca AA, był zaskoczony, że ceny benzyny nie były wyższe, biorąc pod uwagę wyższe międzynarodowe ceny ropy.
„Nie wiem, jak długo utrzymają te marginesy, ponieważ teraz przyjmują je trochę na brodzie”.
AA był przekonany, że firmy naftowe przekazują oszczędności z obniżki podatku paliwowego i że Komitet Handlu był w stanie to monitorować, powiedział.
Cena oleju napędowego rosła, ponieważ rafinerie wysyłały coraz więcej swoich produktów do Europy, która zbliżała się do wiosennego sezonu sadzenia i wymagała dużej ilości ciężkiego sprzętu.
Według Departamentu Biznesu, Innowacji i Zatrudnienia obniżona cena detaliczna oleju napędowego wynosiła 2,28 dolara za litr dwa tygodnie temu. To był wzrost z 1,72 dolara za litr w styczniu, podczas gdy rok temu było to 1,32 dolara.
Sankcje wobec Rosji, dużego eksportera ropy naftowej, Odciąć część światowych dostawCollins powiedział, że światowe zapasy oleju napędowego są już ograniczone.
„Jesteśmy znacznie poniżej naszej pięcioletniej średniej dla zapasów międzynarodowych, więc nasze poziomy zapasów są niskie na całym świecie. To zajmuje twoją przestrzeń. Połącz to teraz z sytuacją na Ukrainie, ludzie próbują wywieźć olej napędowy z Azji do Europy i inne rzeczy wywierają presję na te ceny”.
W Nowej Zelandii transport komercyjny, w tym pociągi, ciężarówki, promy i przemysł ciężki, opierał się na oleju napędowym.
„Ludzie naprawdę nie doceniają długoterminowych konsekwencji tego, jaki konflikt z Ukrainą, zależność Europy od jej energii i surowców mineralnych, w dłuższej perspektywie będzie miał na ceny pojazdów. inflacja ekonomicznapowiedział Collins.
Ceny ropy spadły ostatnio poniżej 100 USD za baryłkę, ale wzrosły w ciągu ostatniego tygodnia i ponownie stały się drogie, zbliżając się do 120 USD.
„Zjechałem na dół i napełniłem samochód w sobotę. Nie napełniam samochodu, chyba że myślę, że ceny idą w górę, co jest tak proste, jak mogę to ująć” – powiedział.
Ceny benzyny powróciły do poziomów ze stycznia, ale w tym czasie ropa była poniżej 90 dolarów za baryłkę.
„Jeszcze nie widziałem tych międzynarodowych podwyżek cen na rynku krajowym i byłyby one wysokie, gdybyśmy nie mieli Fed. [fuel excise duty] Przerwa ogłoszona przez rząd.”
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”