dostarczony
Słynny „Project X” nie jest już napędzany silnikiem V8.
GM wykorzystał Sema 2021 jako przygotowanie do odsłonięcia najnowszej wersji „Projektu X”, trwającego wspólnego wysiłku Chevy, MotorTrend i Cagnazzi Racing.
Ten Chevrolet z 1957 roku został pierwotnie zakupiony w 1965 roku za 250 dolarów (dziś około 2177 dolarów) i służył jako jazda próbna przez ponad pięć dekad, podczas gdy redaktorzy marki MotorTrend Hot Rod eksperymentowali z nowymi produktami i technologiami, a także z nowymi projektami. .
Był napędzany sześciocylindrowymi i ośmiocylindrowymi silnikami rzędowymi, a czasami używał gaźnika, wtrysku paliwa i doładowania. Klasyczny 57 został przeprojektowany tak bardzo i tak szeroko, że został nazwany Chevy za milion dolarów.
Teraz zrezygnowano z poprzedniego doładowanego silnika LSX V8 na rzecz silnika elektrycznego o mocy około 254 kW i 447 Nm, połączonego z akumulatorem 30 kWh pracującym pod napięciem 400 woltów. Nie ma żadnych szczegółów dotyczących asortymentu, poza obietnicą dostarczenia wystarczającej ilości soku na weekendowy rejs.
Czytaj więcej:
* Posłuchaj nowej Corvette z płaskim dachem na torze Nürburgring
* Wzmocniona klasa Bel Air
* Chevrolet zapowiada całkowicie elektryczne Silverado
Projekt X pozbył się układu wydechowego w wyniku nowego układu napędowego, co pozwoliło Cagnazzi obniżyć samochód o około dwa cale. Istnieją bardziej miękkie sprężyny przednie i różne sprężyny tylne, ponieważ silnik elektryczny nie waży tyle, co silnik spalinowy.
Nieco ciekawsze jest to, że General Motors potwierdził, że pakiet jest „oceniany pod kątem potencjalnego wykorzystania jako wyczynowy produkt Chevroleta nowej generacji”.
Jest to jednostka modułowa, w której budowniczy może wybrać odpowiednią jednostkę w oparciu o wymagany zakres, koszt, opakowanie i wagę. Dostępny będzie wybór mechanizmów różnicowych, które pozwolą na różne przełożenia przekładni głównej dla lepszego zasięgu lub szybszego przyspieszenia.
Chociaż Projekt X jest bez wątpienia świetny (chociaż rzesze rozzłoszczonych komentatorów YouTube uważają, że „testowanie nowej technologii” oznacza „włożenie do niej dużego V8”), mocno przypomina „Evie” Mercury Energy, Ford Fairlane z 1957 r. był tu w Nowej Zelandii od około trzech lat.
„Evie” z łatwością przewyższa Projekt X dzięki mocy do 300 kW dostępnej z silnika „Bus-Strength” firmy Siemens. Zasilany jest akumulatorem o pojemności 50 kWh, który wystarcza na zasięg 120 km.