Zhang Zihan w świątyni Yasukuni w Japonii. Załączone zdjęcie
Chiński aktor i piosenkarz spotykają się z poważnymi reperkusjami po tym, jak pojawiły się zdjęcia z jego wizyty w świątyniach w Japonii.
Zdjęcia Zhanga Zhehana w kontrowersyjnej świątyni Yasukuni i Nogi w Tokio wywołały burzę w ojczyźnie gwiazdy.
Profil społecznościowy Zhanga został usunięty, a jego sceny filmowe zostały usunięte.
The Global Times poinformował, że wszystkie filmy i dramaty, w których pojawił się Zhang, w tym Demon Girl i Word of Honor, zostały usunięte z chińskich internetowych platform wideo.
Sceny Zhanga w historycznym dramacie Nirwana w ogniu również zostały pominięte.
Platformy muzyczne, w tym QQ Music i NetEase Music, usunęły całą jego muzykę i usunęły jego profil.
Zniknął z chińskiej platformy mediów społecznościowych Weibo, która w oświadczeniu stwierdziła, że osoby publiczne muszą być „świadome historii”.
Porzuciły go również marki korporacyjne, w tym firma napojów Wahaha, marka Jewel Pandora i marka Shanghai Mercury Home Textile.
Zdjęcia zostały zrobione w 2018 roku, ale niedawno pojawiły się na Weibo.
Zhang przeprosił, mówiąc, że był na ślubie przyjaciela w Japonii i że „wstydził się” swojego „niewłaściwego postępowania”.
„Nie jestem za Japończykiem, jestem Chińczykiem!” on napisał.
„Nigdy nie zrobiłem żadnych uwag na szkodę mojej ojczyzny. Bardzo kocham moją ojczyznę”.
Obiecał „poważniejsze studiowanie historii i kultury”.
„Niniejszym uroczyście przepraszam (za…) niektóre treści na moich zdjęciach, które głęboko uraziły uczucia Chińczyków” – napisał.
Świątynia Yasukuni upamiętnia poległych podczas wojny, którzy służyli cesarzowi Japonii podczas wojen od 1867 do 1951 roku.
Zawiera szczątki 14 skazanych zbrodniarzy wojennych pierwszego stopnia, w tym premiera Hideki Tojo, który został stracony przez sąd wojenny przez powieszenie.
Świątynia Nogi poświęcona jest Nogi Marisuke, który jest najbardziej znany z masakry w Luchon w Port Arthur podczas pierwszej wojny chińsko-japońskiej.
Stosunki między Chinami a Japonią pozostały napięte z powodu japońskiej inwazji na Chiny przed II wojną światową, z rewizjonistycznymi komentarzami japońskich urzędników na temat incydentów, takich jak masakra w Nankinie, wywołujących napięcie.
W ostatnich latach Chiny stają się coraz bardziej patriotyczne, a Ministerstwo Spraw Zagranicznych krytykuje Litwę za umożliwienie władzom Tajwanu otwarcia „przedstawicielstwa” pod nazwą „Tajwan” zamiast „Tajpej”.
W kwietniu rzecznik Partii Komunistycznej People.cn skrytykował NASA za „niewybaczalną” zbrodnię włączenia „Tajwanu” do opcji „Kraj” na stronie aplikacji do programu „Wyślij swoje imię na Marsa”.
Chiny poprosiły również giganta mody H&M o zmianę „problematycznej” mapy na swojej stronie internetowej.
Sprzedawca mody został poproszony o przestudiowanie różnych chińskich przepisów, aby „pogłębić swoją wiedzę na temat terytorium kraju i zapewnić standardowe wykorzystanie chińskiej mapy”.
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.