Nic dziwnego, że beznadziejne działania podjęte przez polski urząd ds. Konkurencji przeciwko Televiza Bolsat i Discovery.
Muszą sprawdzić, czy przeciwko obu stronom zostaną podjęte działania karne.
Każdy, kto śledzi polski rynek, będzie wiedział, że od jakiegoś czasu krytykuje się sposób, w jaki nadawcy sprzedają swoje treści operatorom telewizyjnym. W rzeczywistości do UOKiK wpłynęło szereg skarg od operatorów, stowarzyszeń branżowych i konsumentów dotyczących „ograniczeń swobody tworzenia ofert programowych lub wyboru kanałów telewizyjnych”.
Patrząc na Televizza Bolsat i Discovery, sprzedają pakiety odpowiednio 28 i co najmniej sześciu kanałów, więc kupowanie poszczególnych kanałów z obu grup nie jest opłacalne dla operatorów. W rzeczywistości dwa kanały Bolsat kosztują więcej niż pełny pakiet 28 kanałów.
Nie trzeba dodawać, że ma to negatywny wpływ na operatorów i konsumentów. Jednocześnie utrzymuje dominującą pozycję na rynku Televisza Bolshoi i Discovery oraz zapobiega konkurencji.
UOKiK ma prawo nakładać kary w wysokości do 10% rocznych przychodów Televisza Polsat i Discovery za nadużywanie ich pozycji.
Chociaż poszczególni operatorzy kablowi nie skomentowali jeszcze niewiernych działań, Związek Pracodawców Mediów Elektrycznych i Telekomunikacji (MediaCom) wydał oświadczenie, w którym poinformował o wcześniejszym trzykrotnym powiadomieniu UOC. Wzywa do wyeliminowania takich praktyk stosowanych przez nadawców, które jej zdaniem dyskryminują operatorów kablowych i ich klientów, w związku z czym z zadowoleniem przyjmuje Televiza UOKIK przeciwko Bolsat i Discovery. Obaj nadawcy stanowią łącznie dwie trzecie widzów polskiej telewizji.
W międzyczasie Jersey Strażowski, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE), powiedział lokalnym mediom, że branża kablowa od dawna czeka na interwencję UOKiK w tej sprawie. Jego zdaniem praktyki nadawców mają negatywny wpływ na funkcjonowanie całego rynku telewizyjnego.
Nic dziwnego, że takie praktyki nie są rzadkością w Polsce. Na przykład w Rumunii podjęto podobne działania dyscyplinarne wobec nadawców, ale ostatecznie niczego nie zmieniło. Piłka jest teraz wysoko na korcie UOKiK.
Więcej informacji o Chris Digital można znaleźć na stronie https://www.chrisdziadul.com
Związane z
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”