Co powinieneś wiedzieć przed zarezerwowaniem podróży w jednej z tych witryn

Co powinieneś wiedzieć przed zarezerwowaniem podróży w jednej z tych witryn

Podczas rezerwacji lotu wielu podróżnych w pierwszej kolejności odwiedza strony takie jak Expedia czy Booking.com.

Często określane jako internetowe biura podróży, te strony osób trzecich to punkty kompleksowej obsługi, umożliwiające porównanie różnych opcji — z obietnicą niskich cen — i dokonanie rezerwacji za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

„Teoretycznie zapewnia to większą konkurencję, ponieważ ludzie są w stanie spojrzeć na ceny we wszystkich dziedzinach i być może podjąć bardziej świadomą decyzję” – powiedziała rzeczniczka Consumer NZ, Gemma Rasmussen.

Podróżni mogą dokonywać rezerwacji w tych witrynach, myśląc, że otrzymują lepszą ofertę. Jednak gdy plany podróży się nie powiodą, sytuacja może się pogorszyć.

Czytaj więcej:
* Ten hack do rezerwacji hoteli pozwolił mi zaoszczędzić 200 $ na pobycie
* Przewodnik podróżnika po najlepszych ofertach
* Expedia i Booking.com podlegają nowym zasadom, ponieważ Komisja ds. Handlu angażuje się w stawki za rezerwacje hoteli w Nowej Zelandii

wcześniej w tym miesiącu, rzeczy podróżne napisał o Para z Wellington spędziła „niezliczone godziny”, próbując uzyskać dostęp do kredytów lotniczych po tym, jak Covid odwołał lot, który zarezerwowali w Expedia w 2020 r..

Witryny innych firm obiecują najlepsze oferty, ale gdy coś pójdzie nie tak, podróżni mogą znaleźć się w jeszcze gorszej sytuacji.

iStock

Witryny stron trzecich obiecują najlepsze oferty, ale gdy coś pójdzie nie tak, podróżni mogą znaleźć się w jeszcze gorszej sytuacji.

Odkąd ta historia została opublikowana, rzeczy podróżne Słyszeliśmy od kilkunastu innych podróżnych, którzy mieli podobne problemy z witrynami stron trzecich i mają trudności z uzyskaniem należnego im kredytu lub zwrotu pieniędzy.

W zeszłym roku konsument z NZ Ostrzeżenie przed internetowymi biurami podróży eDreams, po otrzymaniu wielu skarg od klientów, którzy mają problemy ze zwrotem kosztów i wsparciem. w przeciwnym razie Para ostrzegała przed rezerwowaniem lotów z Kiwi.compo tym, jak zarezerwowany przez nich plan podróży okazał się nieważny z powodu ograniczeń Covid-19.

W 2022 roku Komisja Handlu otrzymała 95 zapytań dotyczących OTA – są to Webjet (27), Expedia (24), Flight Center (20), Booking.com (20) i Agoda (4).

Zapytania te dotyczyły głównie zwrotów, ale obejmowały również szereg innych kwestii, w tym odwołania, obsługę klienta, nieujawnione opłaty, kwestie umowne, zmiany planów podróży, promocje, płatności, zmiany warunków i różnice w cenach.

Radzenie sobie z pośrednikiem

Jeśli Twoje plany podróży ulegną zmianie z jakiegokolwiek powodu, będziesz chciał mieć możliwość szybkiego ich zorganizowania.

Ale jeśli dokonałeś rezerwacji za pośrednictwem witryny innej firmy, w większości przypadków będziesz musiał je przejrzeć – nie możesz skontaktować się bezpośrednio z linią lotniczą ani hotelem.

Nie zawsze jest jasne, gdzie znajduje się witryna strony trzeciej, ponieważ często kupują oni lokalną domenę, co sprawia wrażenie, jakby mieli zespół w Nowej Zelandii. Zwykle masz do czynienia z zewnętrznym centrum obsługi klienta, mówi Rasmussen.

„Może dodać warstwę trudności”.

Obecność tego mediatora może również utrudniać ustalenie, kto ponosi odpowiedzialność, gdy coś pójdzie nie tak. Wielu z tych, którzy dzwonili rzeczy podróżne O swoich doświadczeniach przekazywanych między witryną osoby trzeciej a linią lotniczą, z których każda przekazuje odpowiedzialność za rozwiązanie problemu drugiej osobie.

Komunikaty z witryn stron trzecich również mogą wyglądać na nieprofesjonalne. ostatni rok, rzeczy podróżne Książki o rodzinie w walce z firmą Expedia warte ponad 20 000 dolarówpo przybyciu na lotnisko i stwierdzeniu, że nie ma tam ich biletów.

Expedia powiedziała, że ​​podjęła kilka prób skontaktowania się z klientem w sprawie rezerwacji, ale klient powiedział, że otrzymał tylko jeden „dziwny” e-mail, który odrzucił jako spam.

Zrób swoje badania

Rasmussen mówi, że strony osób trzecich mogą być użytecznym narzędziem dla ludzi do szukania dostępnych opcji. Ale zachęca również ludzi do samodzielnego wyszukiwania witryn przed dokonaniem rezerwacji.

„Jeśli uważasz, że umowa jest zbyt dobra, aby mogła być prawdziwa, lub masz jakieś obawy dotyczące witryny innej firmy, przeprowadź szybkie wyszukiwanie w Google, aby zobaczyć, co mówią ludzie – czy istnieją inne doświadczenia klientów, szczególnie w lokalnej Nowej Zelandii? „

Nawet jeśli uważasz, że znalazłeś świetną ofertę i masz pewność, że witryna jest wiarygodna, zawsze warto było udać się bezpośrednio do źródła, aby zobaczyć, co jest dostępne.

„Poprzednie badania wykazały, że ludzie byli w stanie uzyskać lepszą ofertę, gdy kontaktowali się bezpośrednio z hotelem”.

Warto skontaktować się z hotelem, aby sprawdzić, czy będą pasować do oferty lub czy zrobisz to lepiej.

Brooke Sabin/Personel

Warto skontaktować się z hotelem, aby sprawdzić, czy będą pasować do oferty lub czy zrobisz to lepiej.

Ważne jest również, aby podróżni sprawdzili drobny druk na stronie przed dokonaniem rezerwacji, mówi Vanessa Horn, dyrektor generalny Komisji ds. Sprawiedliwego Handlu.

„Głównym czynnikiem, który zadecyduje o prawach lub obowiązkach każdej ze stron, będą warunki uzgodnione w momencie rezerwacji lub transakcji” — mówi Horn.

W przypadku rezerwacji lotów należy również zapoznać się z polityką i warunkami przewozu linii lotniczej. Jednak konsumenci mają również prawa, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu wynika z przyczyn leżących pod kontrolą linii lotniczej.

kiedy coś idzie nie tak

Rezerwując podróż z dowolnego źródła, zawsze dobrze jest zabezpieczyć się ubezpieczeniem podróżnym – pamiętaj jednak o dokładnym sprawdzeniu polisy, aby dokładnie wiedzieć, co obejmuje.

Rasmussen zaleca również opłacenie lotu kartą kredytową lub debetową.

„Oznacza to, że możesz zażądać zwrotu pieniędzy od swojego banku w określonym czasie, jeśli coś naprawdę pójdzie nie tak”.

Jeśli masz trudności z uzyskaniem kredytu lub zwrotu pieniędzy za pośrednictwem strony trzeciej, wiedz, że ustawa o sprawiedliwym handlu jest po Twojej stronie.

„Firmy nie mogą składać konsumentom fałszywych lub wprowadzających w błąd oświadczeń dotyczących ich prawa do odszkodowania lub zwrotu pieniędzy, w tym terminu zwrotu pieniędzy lub procesu, który nastąpi w celu uzyskania zwrotu pieniędzy” – mówi Horn.

„Kiedy firma otrzymuje pieniądze od dostawcy lub osoby trzeciej, które mają zostać zwrócone konsumentowi, najlepszą praktyką jest przekazanie tych pieniędzy klientowi tak szybko, jak to możliwe w danych okolicznościach.

„Firmy powinny regularnie komunikować się z konsumentami w sprawie terminów zwrotów oraz ustalać z wyprzedzeniem jasne i przejrzyste zasady”.

Jeśli firma ma siedzibę w Nowej Zelandii, możesz przejść Trybunał Rozjemczy. Jednak sytuacja staje się bardziej skomplikowana, gdy firma ma siedzibę za granicą – jak większość witryn stron trzecich.

Rasmussen mówi, że w takich przypadkach byłby to wybór Złóż skargę do Komisji Handlu. Jeśli wystarczająca liczba osób ma problemy z konkretną firmą, komisja może pozwać je do sądu za naruszenie ustawy o uczciwym handlu.

„Istnieją przykłady, gdzie międzynarodowe firmy zostały uwzględnione w Nowej Zelandii”.

Konsument z Nowej Zelandii Możesz również otrzymywać informacje o wszelkich problemach z witrynami innych firm.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *