Consumer NZ wycofuje sieci supermarketów po tym, jak twierdzi, że wysłało ponad 300 przykładów „podejrzanych ofert supermarketów” od kupujących.
Zawierał 78 przykładów „ofert specjalnych”, które nie były okazją do oszczędzania, 54 przykładów klientów, którym naliczono więcej niż cena sklepowa, oraz 18 przykładów „podejrzanych” multi-urządzeń – gdy produkty są tańsze, gdy są kupowane osobno.
„Objętość i częstotliwość wprowadzających w błąd cen i promocji na półkach supermarketów budzi niepokój” – powiedział John Duffy, dyrektor generalny Consumer NZ.
Pojawia się po tym, jak grupa poprosiła o przykłady „wprowadzających w błąd” cen.
Powiedział, że dzieli się swoimi odkryciami z sieciami supermarketów – Woolworths, który jest właścicielem Countdown – oraz Foodstuffs, operatorem New World i Pak’nSave.
1News Woolworths odniósł się do „listu otwartego” opublikowanego na strona z odliczaniem Mówi, że w ciągu ostatniego miesiąca jej pracownicy ciężko pracowali, aby zapewnić dokładne ceny, ale czasami zdarzały się błędy.
Dyrektor zarządzający Spencer Son, przypominając personelowi o znaczeniu dokładnego wystawiania biletów, powiedział o swojej polityce zwrotów — klient może poprosić o pełny zwrot pieniędzy za produkt, jeśli został źle wyceniony, i zatrzymać go za darmo.
Szefowa działu public relations Foodstuffs NZ, Emma Wooster, powiedziała, że prosi o więcej szczegółów na temat problemów, które Consumer NZ znalazła w swoich sklepach. Consumer NZ powiedział, że dostarczył siedem przykładów.
„W tym samym okresie konsumenci z Nowej Zelandii twierdzili, że zbierali przykłady, a nasze sklepy zrealizowały 100 milionów transakcji z klientami” – powiedziała.
„Większość z siedmiu przykładów wydaje się być przykładami różnic między cenami na poziomie marki a cenami w poszczególnych sklepach, co skutkuje niezamierzonymi konsekwencjami w wyświetlaniu biletów. Jednak klient otrzymał najlepszą cenę w punkcie sprzedaży”.
Poczyniła postępy w usprawnianiu promocji i ustalania cen, zgłaszaniu ich publicznie, a także aktualizowaniu informacji w Consumer NZ.
W zeszłym roku rząd opublikował swoją odpowiedź na badanie rynku przeprowadzone przez Komisję Handlu w sektorze handlu detalicznego artykułami spożywczymi, które wykazało, że konkurencja nie działa dobrze dla konsumentów.
od tego czasu rząd Poprawki uchwalone Aby kodeks handlowy zajmował się restrykcyjnymi umowami dotyczącymi gruntów i dzierżawami, w celu zwiększenia konkurencji.
Śledztwo Fair Go
Na początku tego roku Fair Go zbadało również kwestię cen w supermarketach. Powiedziała Komisji Handlu, że w ciągu ostatnich 15 lat zainicjowała jedną próbę w supermarkecie.
Firma, która jest właścicielem Pak’nSave Māngere, została ukarana grzywną w wysokości 78 000 USD w 2020 r. Po tym, jak przyznała się do sześciu zarzutów na podstawie ustawy o uczciwym handlu w związku z błędami cenowymi, które nie zostały natychmiast naprawione po wskazaniu ich przez tajemniczych klientów.
„Nie ma znaczenia, czy jest to celowe, czy przypadkowe; jeśli postawią jedną cenę na półce i spróbują obciążyć cię inną, jest to wprowadzenie w błąd” – profesor nadzwyczajny Alex Sims, ekspert w dziedzinie prawa handlowego na University of Auckland Business School , powiedział w oświadczeniu program.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”