Ricky Wilson/Rzeczy
Model członkostwa Costco jest nietypowy w Nowej Zelandii, ale firma twierdzi, że kupujący przyjęli tę koncepcję.
Rok po otwarciu pierwszego magazynu w Nowej Zelandii Costco twierdzi, że jest „zdecydowanie zainteresowane” ekspansją na cały kraj.
Otwarcie sklepu Westgate hurtowni detalicznej 28 października ubiegłego roku przyciągnęło ogromne tłumy, w tym część kupujących, którzy rozbili obóz na noc, aby jako pierwsi przekroczyć próg sklepu.
Costco sprzedaje artykuły spożywcze w większych rozmiarach niż zwykle dostępne w supermarketach. Aby móc tam robić zakupy — a nawet wejść do środka — ludzie muszą wykupić członkostwo za 60 dolarów rocznie.
Chociaż model członkostwa był nietypowy w Nowej Zelandii, kupujący przyjęli koncepcję Costco, powiedział dyrektor zarządzający Nowej Zelandii Patrick Nunn.
Powiedział, że liczba subskrypcji pokazuje, że produkty firmy i ceny odpowiadają kupującym, a magazyn w West Auckland zapewnia silną konkurencję na rynku spożywczym.
1 wiadomość
Pierścionki z diamentami, pianina i trumny, a także artykuły spożywcze luzem można kupić w sklepie Costco w Oakland.
„Zdecydowanie jesteśmy zainteresowani otwarciem kolejnych magazynów w Nowej Zelandii, ale znalezienie odpowiedniej lokalizacji to długi proces.
„Nasze magazyny są tak duże, że możemy pomieścić całą naszą gamę towarów i specjalistycznych usług działów.”
Sklep Costco Westgate ma powierzchnię 14 800 metrów kwadratowych – około 1,5 hektara, czyli półtora boiska do rugby – z 800 miejscami parkingowymi i stacją benzynową.
„Zawsze koncentrujemy się na znalezieniu właściwej lokalizacji spełniającej nasze specyfikacje, abyśmy mogli mieć pewność, że każdy magazyn jest kompleksowo zaopatrzony i oferuje szeroką gamę produktów i usług” – powiedział Noon.
Powiedział, że choć na piątek nie mógł potwierdzić żadnych nowych lokalizacji, Costco rozważa lokalizacje w takich obszarach jak Wellington, Christchurch i większe Auckland.
Entuzjazm Costco wobec ekspansji pojawił się kilka dni po tym, jak supermarket internetowy Supie przeszedł do dobrowolnego zarządu, powołując się na „trudności z przepływem środków pieniężnych” w wyniku wycofania finansowania przez dużego inwestora.
Założycielka Supie, Sarah Ball, założyła firmę w połowie 2021 r., mając na celu stworzenie konkurencji w wielomiliardowej branży supermarketów zdominowanej przez dwóch graczy: Foodstuffs i Woolworths NZ.
Według Consumer NZ, Supie dostarczała produkty do Auckland, Waikato i Tauranga i często była tańszą opcją na domowe fast foody.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”