Od czasu wybuchu pandemii zaszło wiele zmian w podróżowaniu i trudno jest być na bieżąco z tym, co się dzieje.
Z Air New Zealand ogłaszającym dzisiaj, że Pasażerowie krajowi będą zobowiązani do pełnego zaszczepienia lub przedstawienia negatywnego wyniku testu na Covid-19 Od połowy grudnia przyjrzymy się, czego mieszkańcy Kiwi mogą spodziewać się podczas lotów tego lata. Bez względu na poziom alarmu lub obszar ram ochrony Covid-19, w którym się znajdujemy, można śmiało powiedzieć, że nie będzie on działał tak, jak zwykle.
Czy potrzebuję pełnego szczepienia?
Od 14 grudnia 2021 r. do 31 marca 2022 r. wszyscy pasażerowie linii Air New Zealand w wieku co najmniej 12 lat będą musieli udowodnić szczepienia lub ujemny wynik testu na Covid-19 przed odprawą na loty krajowe. Wszystkie szczepionki i testy zatwierdzone przez rząd są akceptowane. Dzieci w wieku do 11 lat nie potrzebują dowodu szczepienia ani badań i mogą się zameldować jak zwykle.
Jetstar nie wymaga szczepienia pasażerów krajowych ani poddania się badaniu na Covid. Zapytany, czy planuje to zrobić, rzecznik linii lotniczej powiedział: „Będziemy nadal postępować zgodnie z najnowszymi radami rządowymi, w tym przestrzegać wszelkich wymogów dotyczących szczepień i testów. Jeśli nastąpią jakiekolwiek zmiany w istniejących wymogach dotyczących podróży krajowych, zapewnimy aktualizacja bezpośrednio do naszych klientów.”
Czytaj więcej:
* Covid-19: Air NZ wprowadza obowiązek pełnego szczepienia lub negatywnego testu w przypadku podróży krajowych
* Covid-19: Eksperci twierdzą, że otwarcie granic Auckland na poziomie 90 procent w związku z wybuchem delty jest „nierozsądne”
* Bańka podróżnicza Wysp Cooka: co musisz wiedzieć przed wyjazdem
Duane Emini, dyrektor operacyjny Chathams Airlines, powiedział: rzeczy W poniedziałek prawdopodobnie złoży wniosek o zostanie zatwierdzoną firmą certyfikującą szczepionki. Oznacza to, że pasażerowie będą musieli okazać na pokładzie zaświadczenia o szczepieniach.
Jak udowodnić, że jestem zaszczepiony?
Pasażerowie linii Air New Zealand będą musieli udowodnić swój status szczepień, korzystając z rządowej przepustki My Vaccine Pass, która jest obecnie opracowywana.
Zachęcamy podróżnych do pobrania aplikacji Air New Zealand na swój telefon, aby mogli łatwo połączyć ją z kartą szczepionki.
Greg Foran, dyrektor generalny Air New Zealand powiedział RNZ Stworzy to „proces weryfikacji, który pozwoli ludziom uzyskać kartę pokładową i wejść na pokład samolotu”.
„Naciśnij przycisk i połączy Cię z Moją przepustką szczepionek, która jest zbudowana i przechowuje cyfrowo Twoje rejestry szczepień… Możesz rozpocząć ten proces 24 godziny przed lotem i zabierze Cię on aż do wejścia na pokład mijasz i możesz wejść na pokład samolotu.
rzeczy
W szczepionce Pfizer Covid-19 znajduje się 10 składników. Microchip nie jest jednym z nich.
Jeśli nie masz aplikacji lub smartfona, musisz wejść na stronę My Vaccine Pass i „wydrukować lub zapisać tam kod QR, który zawiera twój status szczepienia, a nadal będziesz mógł się odprawić przez kiosk na lotnisku”, powiedział Foran.
Pozostają pytania O tym, jak dzieci w wieku 12-15 lat udowadniają swój status szczepień. Na stronie internetowej Departamentu Zdrowia znajduje się Mój Rejestr Covid, który będzie niezbędny do uzyskania mojej karty szczepień, Obecnie niedostępne dla dzieci w wieku 12-15 lat.
„Jeśli masz od 12 do 15 lat i potrzebujesz dowodu szczepienia (na przykład w przypadku podróży za granicę), możesz poprosić o list potwierdzający” – mówi strona internetowa.
Foran powiedział, że nie był tego świadomy, i że „jeśli stwierdzimy, że tak jest, odpowiednio się dostosujemy”.
Jak mam przystąpić do testu?
Jeśli podróżujesz liniami Air New Zealand i nie otrzymałeś podwójnej dawki, będziesz musiał przejść test na Covid-19 w ciągu 72 godzin od wylotu. Będziesz potrzebować dowodu negatywnego wyniku w postaci wiadomości tekstowej lub listu od lekarza.
Linia lotnicza poinformowała, że wyniki zostaną zaakceptowane z „bezpłatnych testów społecznościowych” lub lekarza rodzinnego, ale nie jest jasne, czy bezpłatne testy społecznościowe będą dostępne.
Rządowa strona internetowa Covid-19 mówi, że bezpłatne wspólnotowe stacje testowe mogą nie być akceptowane w celu uzyskania zezwolenia na podróż dla międzynarodowych przylotów z Australii.
Jednak rzecznik Air New Zealand potwierdził, że klienci, którzy nie mogą udowodnić swojego statusu szczepień, będą mogli udać się do kliniki testów społeczności, aby otrzymać bezpłatny test na Covid-19.
Skontaktowano się z Ministerstwem Zdrowia, aby skomentować, czy nieszczepieni podróżni będą mogli uzyskać bezpłatne testy na Covid-19 z ośrodków badań środowiskowych.
Czy na lotnisku iw samolocie będą odległości fizyczne?
Będzie to zależało od poziomu alarmu lub obszaru ram ochrony Covid-19, w którym znajduje się lotnisko. Na dzień dzisiejszy na lotnisku i podczas wchodzenia na pokład wymagany jest fizyczny dystans. Klienci są również zachęcani do odprawy online lub za pośrednictwem aplikacji, aby ograniczyć kontakt z personelem.
W samolocie pasażerowie są rozmieszczeni jak najdalej od siebie, ale możesz znaleźć się obok nieznajomego, jeśli samolot jest pełny lub nieco pełny.
W strefach „czerwonych” i „pomarańczowych” pod ochroną Covid-19 (system sygnalizacji świetlnej) w obiektach użyteczności publicznej wymagana jest odległość jednego metra. Fizyczne odstępy nie są wymagane w „zielonej” strefie.
Rzecznik lotniska w Auckland powiedział, że jego personel operacyjny przygotowuje się na szereg scenariuszy, aby umożliwić kiwi bezpieczne podróżowanie tego lata.
„Kiedy przechodzimy do Covid-19 Protection Framework – lub systemu sygnalizacji świetlnej – niektóre rzeczy są spójne na wszystkich poziomach – potrzeba zachowania skanu QR, przygotowania się z maską na twarz do noszenia na stacji i podczas lotu oraz aby pozostawić wokół siebie trochę miejsca.
„Wiemy, że lotniska mogą być zatłoczone, szczególnie w okresie wakacyjnym, a jest wiele miejsc, w których mogą tworzyć się kolejki – przy odprawie, przez ochronę lub przy kawie. Będziemy prosić wszystkich, aby odegrali swoją rolę i byli uważni zapewnienia sobie bezpieczeństwa, robiąc miejsce i mając pod ręką wszelkie dokumenty.”
Czy muszę nosić maskę?
Tak, wszyscy pasażerowie są zobowiązani do noszenia osłony twarzy na lotnisku i podczas lotów, a to ma być kontynuowane w obszarach „czerwonych”, „pomarańczowych” i „zielonych” systemu sygnalizacji świetlnej. Możesz przynieść własną maskę lub wybrać ją przy bramce wejściowej.
Czy będą serwowane napoje i przekąski?
Air New Zealand zawiesił usługi gastronomiczne na lotach krajowych, ale woda jest dostępna na życzenie. Rzecznik linii lotniczej powiedział, że nie zdecydowała jeszcze, kiedy usługa zostanie przywrócona.
Posiłki i przekąski można kupić na rejsach Jetstar ze zmodyfikowanym przetwarzaniem karty.
Myślę o podróży do iz Auckland tego lata. Kiedy wymagana jest rezerwacja?
Podczas gdy Aucklanderzy będą musieli poczekać do przyszłego tygodnia, aby zobaczyć, kiedy będą mogli podróżować poza obszar, Furan spodziewa się, że lato będzie zatłoczone w powietrzu.
„Myślę, że będzie się to rozwijało bardzo szybko, ponieważ w wielu częściach kraju będzie naprawdę stłumiony popyt, aby ludzie mogli łączyć się z Wannau, i oczywiście jesteśmy w drodze na Boże Narodzenie”.
Air Nowa Zelandia Wygląda na to, że 6 grudnia zostanie wybrany jako dzień otwarcia granic Auckland, przy czym od tego czasu lokalna przepustowość poza miastem rośnie, a ceny biletów lotniczych dramatycznie spadają. Jetstar ma loty z Auckland od 30 listopada, również po obniżonych stawkach.
Ogólnie rzecz biorąc, im wcześniej dokonasz rezerwacji, tym lepsze będą wyświetlane stawki, ale dobrym pomysłem jest przeczytanie najpierw małymi literami, ponieważ niektóre stawki nie podlegają zwrotowi.
Jakie mam opcje, jeśli mój lot jest objęty ograniczeniami podróży?
Rzecznik Air New Zealand powiedział, że polityka linii lotniczych Covid nadal obowiązuje, więc klienci będą mogli zaliczyć rezerwację, jeśli ich lot zostanie odwołany z powodu nałożonych przez rząd ograniczeń podróży. Osoby ze stawkami „Flexirefund” mają prawo do zwrotu pieniędzy.
Zgodnie z nową strukturą taryf linii lotniczych posiadacze taryf „Flexirefund” mają prawo do zwrotu pieniędzy, jeśli zdecydują się nie podróżować, i mogą bezpłatnie zmienić datę, godzinę, miejsce docelowe i punkt odlotu do czasu odlotu.
Posiadacze taryfy Flexichange mogą bezpłatnie zmienić datę, trasę i godzinę lotu do czasu wylotu, ale nie mają prawa do zwrotu pieniędzy. Osoby, które wykupią tańsze taryfy „miejsce” i „miejsce + torba”, mogą zmienić datę i godzinę lotu w dniu podróży, ale muszą uiścić odpowiednią opłatę. Nie przysługuje im również zwrot pieniędzy.
Jetstar oferuje również kupony kredytowe osobom, których loty są objęte zamknięciem lub ograniczeniami granicznymi. W zależności od rodzaju taryfy możesz mieć również prawo do zwrotu pieniędzy.
Polityka Jetstar „Fly Flexible”, która obowiązuje do 31 grudnia, umożliwia bezpłatną zmianę daty podróży. W przypadku niektórych lotów możesz kupić „Kredyt taryfowy”, który uprawnia do otrzymania kuponu kredytowego, jeśli z jakiegokolwiek powodu zdecydujesz się anulować rezerwację.
Czy sale się otworzą?
Wszystkie krajowe i regionalne poczekalnie Air New Zealand inne niż Auckland i Hamilton są obecnie otwarte, ale ich liczba jest ograniczona ze względu na wymagania dotyczące fizycznej odległości.
Auckland i Hamilton mogą zostać otwarte do lata, jeśli regiony przejdą na nowe ramy ochrony Covid-19.