Covid-19: Jak przyzwoita wentylacja może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa w klasach o 80%, ale niewiele szkół to ma

Covid-19: Jak przyzwoita wentylacja może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa w klasach o 80%, ale niewiele szkół to ma

Nowe badania pokazują, że rozprzestrzenianie się Covid w klasie można zmniejszyć nawet o 80 procent dzięki wentylacji mechanicznej.

Jednak mniej niż 1 na 10 szkół w Nowej Zelandii ma zainstalowane systemy wentylacji kanałowej, a ich wytrzymałość jest bardzo zróżnicowana.

Rząd poinformował w styczniu, że zamówił 5000 przenośnych oczyszczaczy powietrza dla szkół, z których 500 będzie dostępnych do marca, a reszta w szkołach do czerwca.

Ale eksperci mówią Studium Fundacji Hume Pokazuje, że w miarę zbliżania się zimy i zamykania okien, aby chronić się przed zimnem, jest jeszcze więcej do zrobienia w zakresie wentylacji w 36 000 klas w kraju.

Czytaj więcej:
* „Zupa Covid”: Szkoły przebijają się przez oko burzy Omicron
* Covid-19: Frekwencja w szkole spada o ponad 100 000 w ciągu dwóch tygodni, gdy Omicron się rozprzestrzenia
* Niepewność w Omicron: 10 procent szkół ma przypadki Covid, może mieć trudności z pozostaniem otwartym
* Covid-19: Rządowe „zaniedbanie” w szkole z wentylacją po przybyciu Omicron
* Małe dzieci są bardziej narażone na epidemie omikronów ze względu na słabą wentylację w ośrodkach opieki dziennej
* Covid-19 NZ: Rząd zamówił 5000 oczyszczaczy powietrza dla szkół, ale tylko 500 będzie gotowych do marca

Badanie przeprowadzone w ponad 10 000 klasach we włoskim regionie Marche podczas wybuchu choroby delta wykazało, że infekcje Covid były znacznie niższe w 316 klasach wyposażonych w systemy wentylacji mechanicznej.

Uczniowie w klasach we Włoszech wzięli udział w eksperymencie, którego celem było sprawdzenie, jak skuteczna wentylacja mechaniczna zapobiega rozprzestrzenianiu się COVID-19.

Stefano Guidi / Getty Images

Uczniowie w klasach we Włoszech wzięli udział w eksperymencie, którego celem było sprawdzenie, jak skuteczna wentylacja mechaniczna zapobiega rozprzestrzenianiu się COVID-19.

Spadek liczby przypadków był najbardziej wyraźny w zależności od siły systemów:

  • Gdy powietrze było wymieniane 2,4 razy na godzinę przez system wentylacyjny, infekcja została zmniejszona o 40 procent
  • Gdy powietrze było wymieniane cztery razy na godzinę, obrażenia zmniejszyły się o 66,8 procent
  • Gdy powietrze było wymieniane sześć razy na godzinę, infekcja zmniejszyła się o 82,5%

Dr Julie Bennett, badaczka zdrowia publicznego z Uniwersytetu Otago, powiedziała, że ​​budynki szkolne we Włoszech są porównywalne z tymi w Nowej Zelandii, gdzie większość z nich nie ma odpowiednich systemów wentylacyjnych.

Rady każdego rządu – by otwierać okna tam, gdzie to możliwe – były porównywalne.

Bennett powiedział, że eksperyment – ​​przeprowadzony między wrześniem 2021 a styczniem – przed uderzeniem fali Omicron – pomógł utrwalić naukowe zrozumienie, w jaki sposób wentylacja zapobiega rozprzestrzenianiu się Covida i był ważnym przypomnieniem, gdy zbliża się zima.

„Myślę, że wentylacja została prawie całkowicie pominięta – nie chodzi tylko o szkoły, chodzi o firmy, rodziny i wszystkie budynki.

„Można powiedzieć, że pod pewnymi względami bardzo łatwo jest zapewnić dobrą wentylację szkół, ale trzeba zostawić wszystkie okna otwarte, a problem polega na tym, że nie działa to w naszym klimacie.

„Nie chcesz mieć dużej wentylacji przez otwieranie okien kosztem niewystarczającego ogrzewania, ponieważ zimne środowisko również nie jest dobre dla zdrowia ludzi”.

Klasy w Nowej Zelandii są mieszanką wieków i stylów, niektóre są dobrze wentylowane, a inne bardzo potrzebne, powiedziała Sherry Taylor Patel, prezes Stowarzyszenia Administratorów Szkół.

Sherry Taylor Patel, prezes Stowarzyszenia Dyrektorów Szkół, wzywa do przeprowadzenia ogólnokrajowej oceny wentylacji w salach lekcyjnych.

dostarczone/rzeczy

Sherry Taylor Patel, prezes Stowarzyszenia Dyrektorów Szkół, wzywa do przeprowadzenia ogólnokrajowej oceny wentylacji w salach lekcyjnych.

„Nakłaniałem zespół ds. nieruchomości wydziału, czyli ludzi zajmujących się teraz konserwacją, do przeprowadzenia przeglądu wentylacji w klasach w każdej szkole.

„Byłoby to ogromną pomocą dla rodziców, którzy martwią się wysyłaniem uczniów do szkoły, a także dla uczniów”.

Taylor Patel powiedziała, że ​​rozumie, że w kraju istnieją przenośne oczyszczacze powietrza, o które mogą się ubiegać administratorzy szkół mający pilne priorytety w swoich klasach.

Powiedziała, że ​​ministerstwo ma do przekazania szkołom 5 tys. Powiedziała, że ​​niektóre szkoły również wyszły i kupiły własne.

„Nie jestem pewien, czy istnieje potrzeba masowej instalacji wentylacji mechanicznej” – powiedział Taylor Patel.

„Ale byłoby wspaniale, gdyby wszystkie szkoły zostały poddane ocenie i gdyby oczyszczacze powietrza były właściwym rozwiązaniem, powinno wystarczyć na każdą szkołę i dla miejsc, które tego potrzebują”.

Taylor Patel powiedział, że obecnie w szkołach na Wyspach Południowej istnieje „zatroskanie”, z pik omikronowy A okna muszą być zamknięte ze względu na niskie temperatury.

„Rozpiętość wydaje się w tej chwili bardzo nierównomierna, aw ciągu ostatnich dwóch tygodni Christchurch i Dunedin były najgorętszymi punktami Omicron dla szkół.

„Zdarzyło się wiele przypadków, w których klasy i szkoły musiały zostać zamknięte lub częściowo zamknięte z powodu Omicron, podczas gdy w Auckland wydaje się, że fala minęła. Nadal są dotknięte osoby i rodziny, ale jest to mniej niż to kiedyś było.”

Sam Fowler, rzecznik Departamentu Edukacji, powiedział, że badanie potwierdziło dobrze rozumiane korzyści płynące z wentylacji mechanicznej i że departament analizuje opcje w tej sprawie.

„Większość szkół w Nowej Zelandii jest naturalnie wentylowana z oknami, które można otworzyć” – powiedział Fowler.

„Najszybszym, najłatwiejszym i najskuteczniejszym sposobem na doprowadzenie świeżego powietrza do sal lekcyjnych lub pomieszczeń przeznaczonych do naturalnej wentylacji jest otwieranie okien, drzwi i wszelkich innych otworów”.

Fowler powiedział, że departament opublikował konkretne porady dla szkół z kanałami, jak najlepiej korzystać z konserwacji i obsługi ich systemów, aby uzyskać najlepsze źródło świeżego powietrza z zewnątrz.

„Zapewniamy wszystkim szkołom publicznym i szkołom integracyjnym oczyszczacze powietrza do użytku w obszarach o wysokim ryzyku przenoszenia wirusa Covid-19 z powietrzem.

„Prowadzimy również więcej badań, aby sprawdzić, w jaki sposób różne podejścia do zarządzania i interwencje na rynku nieruchomości mogą odgrywać różne role we wspieraniu wentylacji w chłodniejsze dni, w tym proste systemy mechaniczne wspomagające jakość powietrza i naturalną wentylację w szkołach”.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *