Covid-19: Jetstar przeprowadzi „niespodziewane kontrole” pozwoleń na szczepionki, testy poza lotniskiem w Auckland

Pasażerowie Jetstar latają z Auckland po Granice ponownie się otwierają Byli zaskoczeni, gdy linia lotnicza nie sprawdziła, czy mają pozwolenie na szczepionkę lub negatywny wynik testu na Covid-19, Jest to również obowiązkowe dla wszystkich opuszczających teren.

Linia lotnicza twierdzi, że przeprowadza „wyrywkowe kontrole” pasażerów, na co zezwalają przepisy rządowe. Ale linia lotnicza jest jedynym przewoźnikiem operującym między Wyspą Północną a Wyspą Południową, który nie kontroluje wszystkich pasażerów – i to zmartwiło jednego eksperta ds. zdrowia publicznego.

Jetstar twierdzi, że proces lotów do Auckland został opracowany w porozumieniu z rządem.

Ricky Wilson/Personel

Jetstar twierdzi, że proces lotów do Auckland został opracowany w porozumieniu z rządem.

Leonardo Zag leciał samolotem Jetstar z Auckland do Wellington w środę rano, kiedy zniesiono limity.

Na podstawie informacji, które otrzymał od linii lotniczych i wytycznych rządowych, zrozumiał, że wszyscy pasażerowie otrzymają szczepienia lub negatywne testy przed lotem.

Czytaj więcej:
* Covid-19: Co wiesz, jeśli podróżujesz poza Auckland, gdy granice są otwarte?
* Granice w Auckland ponownie otwarte: Air New Zealand ostrzega, że ​​w środę lotnisko będzie bardzo zatłoczone
* Czego można się spodziewać, podróżując tego lata liniami Air New Zealand?

Ale Zag, który poprzedniego wieczoru zameldował się online, odkrył, że jest w stanie udać się prosto do ochrony.

„To, co zebrałem od załogi lotniczej… to to, że każdy, kto podszedł do osobistego stanowiska w celu odprawy lub odprawy bagażu podczas lotu, miałby przepustkę/test. Nie miałem nic z tego niesprawdzonego.”

Konkurencyjne linie lotnicze Air New Zealand umożliwiają podróżnym przesłanie karty szczepień do swojego profilu Airpoints.

dostarczony

Konkurencyjne linie lotnicze Air New Zealand umożliwiają podróżnym przesłanie karty szczepień do swojego profilu Airpoints.

Inni pasażerowie Jetstar również wyrazili zaniepokojenie w mediach społecznościowych, że nie są sprawdzani pod kątem pozwolenia na szczepienia lub wyniku testu.

Jetstar powiedział w oświadczeniu, że operacje jego lotów do Auckland zostały opracowane w porozumieniu z rządem.

„Ściśle współpracowaliśmy z rządem Nowej Zelandii w celu opracowania zatwierdzonych procesów, aby upewnić się, że klienci są świadomi wymagań i spełniają normy lotnicze” – napisano w oświadczeniu.

„Obejmuje to powiadomienia e-mail i SMS przed podróżą, aktualizacje alertów dotyczących podróży Jetstar, informacje o stanie zdrowia i szczepieniach przed lotem, które klienci muszą wypełnić podczas odprawy, oraz natychmiastowe kontrole certyfikacyjne lub wyniki testów przed odlotem na lotnisku w Auckland”.

Zapytany o więcej szczegółów, rzecznik Jetstar Felipe Castillo powiedział, że „duża liczba” pasażerów zostanie prześwietlona losowo.

„Może to nastąpić w dowolnym momencie procesu – odprawa, przy bramce, wejście na pokład”.

Zapytany, dlaczego tania linia lotnicza nie przeprowadziła kontroli wszystkich pasażerów, Castillo powiedział, że przepisy rządowe pozwalają na wyrywkowe kontrole. „To był system, który miał dla nas największy sens”.

Profesor Michael Baker powiedział, że linie lotnicze i promy powinny kontrolować wszystkich pasażerów.

dostarczony

Profesor Michael Baker powiedział, że linie lotnicze i promy powinny kontrolować wszystkich pasażerów.

Rzecznik Departamentu Premiera i Grupy Covid-19 przy rządzie powiedział, że operatorzy transportowi byli w stanie ustalić poziom praktycznej kontroli swoich usług, zgodnie z wymaganiami pasażerów i ich warunkami transportu.

„Może to obejmować na przykład wymaganie od osób wypełnienia zezwolenia na podróż podczas rezerwacji”.

Policja przeprowadza również wyrywkowe kontrole osób podróżujących drogą poza Auckland. Rzecznik potwierdził, że pasażerowie linii lotniczych, którzy naruszają wymogi, mogą również zostać ukarani grzywną w wysokości 4000 USD.

„Personel ochrony lotnictwa i policja lotniskowa wspierają linie lotnicze, odmawiając wejścia na pokład pasażerom, którzy nie spełniają wymogów dotyczących szczepień lub testów”.

Jednak podejście Jetstar różni się od podejścia innych operatorów transportowych. Air New Zealand wymaga od wszystkich pasażerów krajowych w wieku od 12 lat do trzech miesięcy i starszych – Nie tylko osoby podróżujące poza Auckland – aby uzyskać dowody negatywnej szczepionki lub testu.

Klienci mogą przesłać swoją kartę szczepień online lub zeskanować ją podczas odprawy. Osoby z negatywnymi wynikami testów muszą logować się ręcznie.

Promy Interislander i Bluebridge Wszyscy pasażerowie w wieku od 12 lat do 3 miesięcy i starsi są również zobowiązani do przedstawienia przy odprawie pozwolenia na szczepienia lub przepustki biernej.

Obaj operatorzy promowi potwierdzili, że wszyscy pasażerowie zostali przebadani, a nie tylko losowo.

Michael Baker, profesor zdrowia publicznego na Uniwersytecie Otago, powiedział, że spodziewał się, że linie lotnicze i promy Cook Strait będą sprawdzać wszystkich pasażerów, i był zaniepokojony słysząc, że Jetstar nie jest.

Zwrócił uwagę, że skoro Jet Star świadczy usługi gastronomiczne na pokładzie, zasady systemu sygnalizacji świetlnej muszą być stosowane, podobnie jak w przypadku kawiarni i restauracji na lądzie.

„Pomyślałem, że to byłoby bardzo nieodpowiedzialne, gdyby to nie było pokazem wszystkich, tak jak po prowadzeniu restauracji lub kawiarni oczekuje się, że będziesz sprawdzać wszystkich”.

Baker powiedział, że linie lotnicze i promy były również jedynym sposobem podróżowania między wyspami północnymi i południowymi, co sprawia, że ​​kompleksowa kontrola na tych trasach jest jeszcze ważniejsza.

„To ważna bariera, która może oznaczać ochronę Wyspy Południowej przez znacznie dłuższy okres transmisji wirusa”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *