Covid-19: Troska o społeczność niepełnosprawnych w Nowej Zelandii, wsparcie pracowników po modelowaniu przewidującym powszechne rozprzestrzenianie się Omicron

Covid-19: Troska o społeczność niepełnosprawnych w Nowej Zelandii, wsparcie pracowników po modelowaniu przewidującym powszechne rozprzestrzenianie się Omicron

z rządem Ogłoszenie, że Nowa Zelandia przenosi się doUstawiamy czerwone światło uliczne Z powodu społecznych przypadków firmy Omicron wiele osób przygotowało się do pracy w domu i zaopatrywania się w żywność z supermarketu.

Jednak dla niektórych osób ze społeczności osób niepełnosprawnych martwienie się o podstawowe potrzeby podczas pandemii było dodatkowym problemem — zwłaszcza w przypadku ekspertów przewidujących, że Omicron może Zainfekuj połowę wszystkich Nowozelandczyków w ciągu kilku miesięcy.

Scott Boyle, mieszkaniec Christchurch, powiedział, że początek pandemii był „bardzo trudny”, ponieważ jego personel pomocniczy miał do czynienia z 10 klientami dziennie.

„Wystarczy pomyśleć o zarażeniu jednego z tych pracowników, co spowodowałoby masową epidemię”.

Czytaj więcej:
* Tsunami w Tonga: potrzebna jest większa gotowość osób niepełnosprawnych na wypadek klęski żywiołowej
* Pracodawcy obawiają się przygotowań na „wielkich chorych”
* Mandat dotyczący szczepień „musiał zostać wykonany” – mówią pracownicy służby zdrowia w Waikato

27-latek cierpi na rdzeniowy zanik mięśni typu 2 i porusza się na wózku inwalidzkim.

Ma zespół siedmiu stałych pracowników wsparcia, którzy dzwonią do niego trzy razy dziennie – jego personel pomaga mu w jego osobistej opiece, jak prysznic i korzystanie z toalety.

Scott Boyle ze swoimi dwoma psami - Owczarkiem Niemieckim Hazelem i Archie the Border Collie.

dostarczony

Scott Boyle ze swoimi dwoma psami – Owczarkiem Niemieckim Hazelem i Archie the Border Collie.

Potencjalny wybuch omicron był „zdecydowanie niepokojący”.

„To bardzo stresujące i wpływa na ciebie na wiele różnych sposobów i niekoniecznie myślisz o tym, dopóki nie wpłynie na ciebie” – powiedział Boyle.

Chociaż wszyscy jego pracownicy noszą maski na twarz i stosują środki do dezynfekcji rąk przed wejściem do domu, ze względu na charakter działalności związanej z higieną osobistą „niewiele można zrobić, aby zapobiec transmisji, gdy jesteś tak blisko, co jest niepokojące”.

34-letnia Keri Bonner ma zespół czterech pracowników pomocniczych, którzy pomagają jej w czynnościach fizycznych, takich jak ubieranie się, jedzenie, przygotowywanie posiłków i zakupy spożywcze.

READ  Covid-19: Wczesne kolejki do fast foodów, gdy Auckland przechodzi na poziom alertu 3

Pochodząca z Christchurch, która cierpi na porażenie mózgowe, sama rekrutuje zespół wsparcia i znajduje go poprzez poszukiwanie pracy dla studentów i handel danymi.

„Ponieważ jestem pracodawcą, nakładam na mnie dużą odpowiedzialność za zarządzanie aspektem BHP. Jeśli dostanę Covid, oczywiście nadal będę potrzebować wsparcia, ale chodzi o wymyślenie, jak mogę to zabezpieczyć dla personelu pomocniczego ”.

Keri Bonner ma zespół czterech pracowników pomocniczych, którzy pomagają jej w rzeczach, które sprawia jej trudność, w tym ubieraniu się i jedzeniu.

dostarczony

Keri Bonner ma zespół czterech pracowników pomocniczych, którzy pomagają jej w rzeczach, które sprawia jej trudność, w tym ubieraniu się i jedzeniu.

Bonner może również mieć pracowników, którzy muszą odejść, jeśli są w interesie i muszą się izolować, dopóki nie pojawią się wyniki ich testów, co wywiera dodatkową presję na innych pracowników pomocniczych.

Musiała też pomyśleć o tym, co by się stało, gdyby kilku pracowników dostało Omicron w tym samym czasie.

„Do tej pory miałam szczęście, że jeśli ktoś zachoruje, inni pracownicy pomocniczy będą się ukrywać i są w tym bardzo dobrzy” – powiedziała.

„Byłoby dobrze, gdyby Ministerstwo Zdrowia zawierało więcej wskazówek dotyczących tego, jak osoby niepełnosprawne, które zatrudniają swoich pracowników, powinny podejść do tego, ponieważ jesteśmy pracodawcami i mamy obowiązek zapewnić, że nasz personel pomocniczy pracuje w bezpieczny sposób”.

Tom Lee/Personel

Hannah McClaren, 31 lat, jest niepełnosprawną kobietą, której udało się zapewnić sobie pracę dzięki normalizacji warunków pracy z domu podczas pandemii. Wcześniej jej niepełnosprawność ruchowa przez wiele lat uniemożliwiała jej biznes.

Wiele organizacji wspierających osoby niepełnosprawne w Nowej Zelandii znajduje nowe sposoby zarządzania personelem, aby zapewnić bezpieczeństwo personelu i osób, które go wspierają.

CCS Disability Action zatrudnia około 800 pracowników pomocy domowej i społecznej w całym kraju.

Dyrektor generalny, Mel Smith, powiedział, że organizacja podzieliła swój bezpośredni personel kontaktowy na różne grupy, dzięki czemu zawsze są dostępni pracownicy wsparcia.

READ  Awaria pliku: dyrektor generalny Kiwibank Steve Gurkovich

„Może nie jest to normalna osoba, ale trzymając ją w oddzielnych bańkach, które nie krzyżują się w miejscu pracy, naszym celem jest, aby zawsze mieć ludzi, którzy nie muszą się izolować lub którzy nie czują się dobrze, ponieważ ja Myślę, że część izolacyjna stanie się problemem, a nie tylko chorobą” – powiedziała.

Organizacja dostarczała również osobom ze społeczności osób niepełnosprawnych informacji i zasobów o tym, co mogą zrobić, aby zapewnić im bezpieczeństwo.

„Myślę, że to strach, że ludzie nie mają kontroli nad tym, czy mogą być bezpieczni, ponieważ nie możesz ich zobaczyć” – powiedział Smith. „Naprawdę zależy nam na dokonywanych przez nas wyborach, które stają się naprawdę jasnymi i przejrzystymi wyborami, w przeciwieństwie do rzeczy, o których myślimy później.

„A jeśli dodasz do tego obawy o to, czy masz wirusa i co może to oznaczać dla twojego zdrowia i dobrego samopoczucia, staje się to niesamowicie niepokojącym czasem dla ludzi”.

Geneva Healthcare zapewnia opiekę domową szerokiej gamie klientów – osobom niepełnosprawnym, osobom starszym oraz osobom powracającym do zdrowia po chorobach i urazach.

Spodziewała się, że od 10 do 30 procent pracowników będzie nieobecnych w dowolnym momencie.

„Nasze plany obejmują wdrożenie szeregu działań: przeszkolenie nieformalnego personelu, zwiększenie naszych wysiłków w celu przyciągnięcia większej liczby pracowników i rekrutacji oraz współpracę z naszymi kolegami z Narodowego Banku Dubaju, ACC i Ministerstwa Zdrowia, a także z innymi usługodawcami w całym sektorze, aby zidentyfikować CEO, New Zealand Health Group, „Możliwości wzajemnego wspierania się i dzielenia się obciążeniami”.

„Nasz oddany zespół „szybkiej reakcji” jest po to, aby wypełnić wszelkie luki pozostawione przez zwykłych pracowników, aby zapewnić, że nasi klienci będą nadal pod opieką”.

Zdrowie i bezpieczeństwo mają „kluczowe znaczenie” w obecnej epidemii, mówi Maggie Polotto, krajowy dyrektor medyczny w Drake Medox, agencji zajmującej się wsparciem osób niepełnosprawnych i opieką domową.

READ  ACC twierdzi, że liczba incydentów związanych z używaniem telefonów komórkowych rośnie

„Nadal koncentrujemy się na zdrowiu fizycznym i bezpieczeństwie naszych klientów, zapewniając naszym pracownikom środki wspomagające, które chronią naszych klientów i naszą społeczność, zapewniają wymagany sprzęt ochrony osobistej i przestrzegają rygorystycznych środków bezpieczeństwa i higieny” – powiedziała.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *