Revolut dla kont cyfrowych i płatności został uruchomiony w Nowej Zelandii z nadzieją na odciągnięcie biznesu od banków.
To nie bank, ale Revolut oferuje usługi i konta bankowe oraz możliwość dokonywania płatności cyfrowych w sieciach Visa i Mastercard.
Nazywa się „super uniwersalną aplikacją finansową”, ponieważ użytkownicy wykonują całą swoją bankowość za pośrednictwem tej aplikacji.
Użytkownicy mogą przechowywać pieniądze w pięciu walutach i płacić w ponad 200 walutach, bez prowizji za przewalutowanie.
Revolut, który wystartował już w 40 krajach za granicą, zarabia na opłatach za przelewy międzynarodowe, opłatach interchange, które handlowcy płacą za transakcje, a także nie płacąc odsetek osobom, które przechowują pieniądze na koncie.
Środki zdeponowane w Revolut są przechowywane na „rachunku powierniczym” w nowozelandzkim banku, ponieważ Revolut złożył wniosek o licencję bankową w Australii, ale nie został zdeponowany w Nowej Zelandii i nie jest zarejestrowanym depozytariuszem.
Mimo to Revolut skrytykował duże banki, a jego dyrektor generalny w Australii i Nowej Zelandii Matt Buckby powiedział, że niezmiennie wysokie zyski banków „wskazują na brak konkurencji dostępnej dla nowozelandzkich konsumentów”.
Szlafrok kuchenny / rzeczy
Komisja Handlu bada konkurencję w bankowości detalicznej
Baxby oczekiwał, że ludzie będą korzystać z Revolut, utrzymując jednocześnie relacje z istniejącym bankiem, za pośrednictwem których będą mogli przekazywać środki w celu doładowania swoich „kasetonów” Revolut.
Revolut nie planuje jeszcze oferować kredytów.
Wydaje się, że zainteresowanie opinii publicznej jest duże. Firma podała, że 26 000 Nowozelandczyków zapisało się na listę oczekujących przed startem.
Uruchomienie następuje w momencie, gdy rząd próbuje wprowadzić konkurencję do bankowości detalicznej.
Zleciła Komisji Handlu przeprowadzenie „badania rynkowego” konkurencji w usługach bankowych, ale podjęła też kroki w celu przyspieszenia rozwoju „otwartej bankowości”.
Otwarta bankowość to termin określający napędzaną technologią rewolucję w zagranicznych usługach finansowych, która obejmuje pozabankowe firmy technologiczne budujące usługi zarządzania pieniędzmi i aplikacji płatniczych dla konsumentów, reklamowane jako sposób na zwiększenie konkurencji w bankowości.
Revolut powiedział, że jego aplikacja ułatwiła ludziom zarządzanie pieniędzmi i dokonywanie płatności w porównaniu do tego, co nazywa starszymi bankami.
Ale ludzie muszą przeczytać drobny druk przed zarejestrowaniem się, aby zrozumieć opłaty Revolut i różnice między nim a starszymi bankami, z których kpi.
Revolut figuruje w Rejestrze Dostawców Usług Finansowych, ale zdecydował się nie być członkiem programu Rzecznika Praw Obywatelskich ds. Bankowości.
Alternatywnie, klienci powinni kierować swoje skargi do Financial Services Complaints Limited Ombudsman System.
Firma twierdzi, że oferuje „nie mniejszą ochronę ani wsparcie niż klienci, którzy padli ofiarą oszustwa” i twierdzi, że odpowiada na zapytania o oszustwa szybciej niż starsze banki.
Powiedział, że jego zabezpieczenia przed oszustwami, w tym uwierzytelnianie dwuskładnikowe i uwierzytelnianie biometryczne, są najnowocześniejsze i wykryły 99% prób oszustwa.
Nie jest jednak członkiem stowarzyszenia bankowego Te Rangapū Pekē, którego banki członkowskie zobowiązują się do zwrotu strat wynikających z oszustw klientom, którzy nie byli nieuczciwi ani nie dopuścili się zaniedbania, przestrzegali warunków swoich banków dotyczących bankowości elektronicznej lub korzystania z kart i podjęli rozsądne kroki w celu ochrony swoich usług bankowych.
Rząd dąży też do wprowadzenia systemu gwarantowania depozytów.
Chociaż nie oczekuje się, że zostanie uruchomiony do końca przyszłego roku, Revolut, w obecnej postaci, pozostanie poza tym systemem, ale dostosuje swoją ofertę, gdy pojawi się system gwarancji depozytów, podała firma.
Revolut został założony w Londynie w 2015 roku przez Ukraińca Vlada Yatsenko i byłego tradera instrumentów pochodnych Lehman Brothers, Nicka Storonsky’ego.
Zarejestrowana i licencjonowana w Republice Litewskiej, ma siedzibę główną w Londynie i jest obecnie najcenniejszą firmą zajmującą się technologiami finansowymi w Wielkiej Brytanii.
Jego rozwój nie przebiegał bez problemów, w tym pokrycie w Wielkiej Brytanii rosnących strat związanych z oszustwami, aw 2022 r. doszło do masowego naruszenia danych w 2022 r., narażając 50 000 klientów na próby oszustwa.
Revolut powiedział, że dotyczy to „niewielkiej liczby australijskich kont”.
„Od tego czasu Revolut wdrożył ulepszone środki bezpieczeństwa, przeprowadził szczegółowe dochodzenia i wzmocnił naszą infrastrukturę, aby zapobiegać podobnym naruszeniom, zapewniając najwyższe bezpieczeństwo danych naszych klientów”.