Czas na większe zyski od Hamilton Airport Operator – Consultant

Czas na większe zyski od Hamilton Airport Operator – Consultant
Odległe wstrząsy Waikato Regional Airport Limited odnotowało duże zyski netto w ciągu sześciu miesięcy do grudnia 2022 r. i powinno płacić więcej swoim akcjonariuszom, mówi Ewan Wilson z Rady Miasta Hamilton.

Crystal Yardley/takie rzeczy

Odległe wstrząsy Waikato Regional Airport Limited odnotowało duże zyski netto w ciągu sześciu miesięcy do grudnia 2022 r. i powinno płacić więcej swoim akcjonariuszom, mówi Ewan Wilson z Rady Miasta Hamilton.

Operator lotniska Hamilton musi zacząć wypłacać większe dywidendy radzie miasta, ponieważ walczy o zbilansowanie ksiąg.

To apel od Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego Ewana Wilsona – postaci branży lotniczej.

Wspieramy tę organizację od 20 lat. Teraz potrzebujemy trochę pomocy. Może mieć postać pliku [much bigger] Dywidenda.”

Mówi również, że otwarcie udziałów na lotnisku dla prywatnych interesów może być częścią rozwiązania.

Czytaj więcej:
Opóźnienia w realizacji projektów i cięcia w wydatkach, ponieważ Rada Miasta Hamilton próbuje zaoszczędzić 6 milionów dolarów
* Ostra debata, gdy pracownicy Rady Miejskiej nakazali szukać kolejnych 6 milionów dolarów cięć
* Hamilton jest „w dobrej pozycji”, aby przetrwać zbliżającą się recesję i skutki burz

Właścicielami Waikato Regional Airport Limited (WRAL) są obecnie Hamilton (50%) i cztery samorządy lokalne.

Wilson uważa jednak, że zastrzyk zewnętrznego finansowania mógłby pomóc uwolnić pieniądze na dywidendę i oznaczać, że firma nie została poszkodowana pod względem operacyjnym.

„Nie będę przeciwny prywatyzacji niektórych aspektów akcjonariatu”.

Jego uwagi pojawiły się w związku z czwartkowym posiedzeniem komisji.

Wspieramy tę organizację od 20 lat.  powiedział Ewan Wilson, przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego

Tom Lee / Personel

Wspieramy tę organizację od 20 lat. „Teraz potrzebujemy trochę pomocy” – powiedział Ewan Wilson, przewodniczący Komitetu Rozwoju Gospodarczego.

Podążyli za Wilsonem na początku tego miesiąca, prowadząc do żądania od pracowników znalezienia 6 milionów dolarów oszczędności na lata 2023-24, aby zmniejszyć deficyt operacyjny do 11 milionów dolarów. Członkowie Rady mają rozważyć raport na temat opcji w przyszłym tygodniu.

Dokumenty z czwartkowego spotkania pokazują, że WRAL – który obejmuje lotnisko i inne operacje – odnotował aż 17,7 miliona dolarów zysku netto w ciągu sześciu miesięcy do grudnia 2022 roku. To w porównaniu z zaledwie 1,4 miliona dolarów w tym samym okresie rok wcześniej. Nastąpiło to po znacznych zyskach ze sprzedaży gruntów i niezrealizowanych zyskach w wycenie aktywów.

READ  Rząd Wielkiej Brytanii tnie pakiet dotacji na rachunki za energię o 85%

Całkowite aktywa wzrosły do ​​punktu, w którym 50% udziałów Hamiltona jest obecnie teoretycznie warte prawie 115 milionów dolarów, po początkowej inwestycji kilka dekad temu wynoszącej około 7 milionów dolarów.

Ale ostatnia dywidenda – jedna z nielicznych w ostatnich latach – dostarczyła Hamiltonowi zaledwie 250 000 $.

Wilson powiedział, że zadaniem konsultantów nie było sugerowanie dokładnej wielkości tegorocznych zarobków, aby pomóc zrównoważyć księgi w latach 2023-24, ani sugerować wielkość przyszłych zarobków.

Powiedział jednak, że w oparciu o obecne wyniki WRAL „mam wysokie oczekiwania co do znaczących zysków w ostatnim roku podatkowym”, które są „znacznie wyższe” niż w ostatnim roku podatkowym wynoszącym 250 000 USD.

Podczas przesłuchania Wilsona na temat potencjalnego wzrostu dywidendy, Scott Kendall, dyrektor generalny ds. finansów i biznesu WRAL, powiedział na spotkaniu, że „nasze umysły nie zwróciły się ku temu”.

Wilson pochwalił sposób, w jaki firma działała, ale porównał stosunkowo skromne zyski z płatnością „pół miliarda dolarów”, którą Rada Auckland otrzymała z kontraktu na lotnisko w tym mieście, oraz niedawną wypłatą dywidendy w wysokości prawie 6 milionów dolarów od lotniska Queenstown. , który w 75% należy do gminy.

Rada Auckland chciała sprzedać swój udział.

Signs of the Times - przykład odrestaurowanego dwujęzycznego oznakowania na lotnisku Hamilton, które było częścią wielomilionowej przebudowy tego miejsca.

Crystal Yardley/Personel

Signs of the Times – przykład odrestaurowanego dwujęzycznego oznakowania na lotnisku Hamilton, które było częścią wielomilionowej przebudowy tego miejsca.

W Hamilton radna Maxine Van Oosten powiedziała, że ​​udział w lotnisku to coś, co powinno być „w naszych księgach przez bardzo długi czas”. Przewodnicząca Komisji Finansów i Nadzoru powiedziała, że ​​nie chce badać żadnej sprzedaży.

Wilson twierdziła, że ​​​​wskazuje to, że mówiła, że ​​​​Hamilton powinien trzymać się status quo w zakresie własności, ale zachęcała do rozważenia innych pomysłów.

Wilson powiedział, że płatnicy w Queenstown „pójdą na łatwiznę” z dywidendą, ale Hamilton walczył o zbilansowanie ksiąg.

READ  North Island Foods odpiera zarzuty Komisji Handlu, że supermarkety osiągają ogromne zyski

„Mamy też inwestycje, które powinny wypłacać lepsze dywidendy”.

Wilson powiedział, że poza zwiększeniem potencjalnych zysków, wniesienie kapitału do WRAL przez inwestorów zewnętrznych może pomóc w wydłużeniu pasa startowego.

W raporcie dyrektora generalnego Marka Morgana zauważono, że grupa utrzymywała „konserwatywne” stanowisko w sprawie pożyczania w czasie, gdy „nadchodziły przeciwności gospodarcze dla naszej gospodarki, tworząc niepewne perspektywy”.

Wiceprezes zarządu, Sean Murray, powiedział, że przegląd struktury akcjonariatu WRAL może pomóc w określeniu przyszłej polityki dywidendowej.

W oświadczeniu intencyjnym WRAL na nadchodzący rok czytamy: „Dyrektorzy będą co roku przeglądać wyniki i przyszłe perspektywy grupy przed ogłoszeniem jakiejkolwiek dywidendy”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *