Pilot biznesowego odrzutowca, który przeleciał nad Waszyngtonem i rozbił się w odległej części Wirginii w niedzielę, najwyraźniej spadł i nie reagował, powiedziało dwóch amerykańskich urzędników zaznajomionych ze sprawą.
Śledczy federalni przeszukali dzisiaj nierówny teren, szukając szczątków odrzutowca biznesowego, aby rozwiązać zagadkę, dlaczego samolot zboczył z kursu i uderzył w górę, zabijając cztery osoby.
Dzień po tym, jak samolot przeleciał nad stolicą, co skłoniło wojsko do walki o myśliwce, FAA poinformowała w krótkiej aktualizacji, że pilot i trzech pasażerów zginęło, a samolot został „zniszczony” w katastrofie. Ich tożsamość nie została od razu ujawniona.
Dwóch amerykańskich urzędników zaznajomionych ze sprawą poinformowało, że pilot biznesowego odrzutowca, który przeleciał nad Waszyngtonem i rozbił się w Wirginii, najwyraźniej upadł i nie reagował przed rozbiciem. Funkcjonariusze nie byli upoważnieni do omawiania szczegółów operacji wojskowej i wypowiadali się pod warunkiem zachowania anonimowości.
Śledczy NTSB, Adam Gerhardt, powiedział dziennikarzom, że dotarcie do odległego miejsca katastrofy, położonego od trzech do pięciu kilometrów na północ od Montebello, zajmie kilku śledczych. Spodziewają się, że będą na miejscu przez co najmniej trzy do czterech dni. Śledczy musieli iść na miejsce ze względu na górzysty teren.
Zainteresowanie katastrofą i jej przyczynami wzrosło z powodu niezwykłej trasy lotu nad Waszyngtonem oraz boomu dźwiękowego spowodowanego przez samoloty wojskowe, który był słyszalny w całej stolicy oraz w częściach Maryland i Wirginii.
Północnoamerykańskie Dowództwo Obrony Powietrznej i Kosmicznej powiedziało w oświadczeniu, że samoloty wojskowe są upoważnione do podróżowania z prędkością ponaddźwiękową, powodując bum dźwiękowy. Samoloty również używały flar, aby przyciągnąć uwagę pilota.
Według nagrań na LiveATC.net dźwięk kontroli ruchu lotniczego z pół godziny przed katastrofą odbiera głosy, które identyfikują się jako piloci wojskowi próbujący komunikować się z pilotem samolotu.
„Jeśli usłyszysz tę transmisję, zadzwoń do nas” – powiedział jeden z pilotów, który został zidentyfikowany jako pracujący dla Air National Guard.
Po kilku minutach pilot wojskowy powiedział: „Zostaliście przechwyceni. Zadzwońcie do mnie”.
Wrak jest „bardzo rozdrobniony”, a śledczy przyjrzą się najdokładniejszym dowodom na miejscu, powiedział Gerhardt na konferencji prasowej, po czym wrak zostanie przetransportowany, prawdopodobnie helikopterem, do Delaware, gdzie będzie można go dalej zbadać. powiedział. .
Gerhardt powiedział, że samolot nie musi mieć rejestratora lotu, ale inne wyposażenie awioniki prawdopodobnie będzie miało dane, które można sprawdzić.
Virginia State Police poinformowała, że miejsce katastrofy znajduje się ponad 1,5 km od Blue Ridge Parkway w hrabstwie Augusta, w pobliżu granicy hrabstwa Nelson. Wraz z NTSB rozpoczynają gromadzenie dowodów i próby odzyskania ciał. Szczątki zebrane na miejscu zdarzenia zostaną przewiezione do gabinetu lekarza medycyny sądowej w Wirginii w celu przeprowadzenia sekcji zwłok i pozytywnej identyfikacji.
Powiedział, że śledczy przyjrzą się, kiedy pilot przestał reagować i dlaczego samoloty leciały trasą, którą leciały. Powiedział, że przyjrzą się kilku czynnikom, które są rutynowo sprawdzane podczas takich dochodzeń, w tym samolotowi, jego silnikom, warunkom pogodowym, kwalifikacjom pilota i zapisom z obsługi technicznej.
„Wszystko jest na stole, abyśmy powoli i metodycznie usuwali różne komponenty i elementy, które będą istotne dla tego dochodzenia w sprawie bezpieczeństwa” – powiedział Gerhardt.
Powiedział, że wstępny raport zostanie wydany w ciągu 10 dni, a raport końcowy w ciągu jednego do dwóch lat.
Z drugiej strony Biały Dom w poniedziałek złożył „najgłębsze kondolencje” rodzinom osób na pokładzie.
„Musimy trzymać ich z przodu iw centrum” – powiedział rzecznik Rady Bezpieczeństwa Narodowego John Kirby.
Kirby odłożył pytania dotyczące raportu uzupełniającego w sprawie reakcji bezpieczeństwa nad przestrzenią powietrzną Waszyngtonu do Pentagonu i wywiadu USA. Ale powiedział: „To, co zobaczyłem, było po prostu klasyczną odpowiedzią na scenariusz”.
Kirby powiedział, że Biały Dom był na bieżąco informowany, gdy samoloty Sił Powietrznych próbowały skontaktować się z pilotem cywilnego samolotu i monitorować ścieżkę małego samolotu z przestrzeni powietrznej Waszyngtonu do wiejskiej Wirginii.
FAA poinformowała, że Cessna Citation wystartowała z Elizabethton w stanie Tennessee i skierowała się na lotnisko MacArthur na Long Island. W niewytłumaczalny sposób samolot przewrócił się nad Long Island w Nowym Jorku i leciał po prostej trajektorii poniżej stolicy, zanim się rozbił.
Samolot przeleciał bezpośrednio nad stolicą kraju, mimo że technicznie leciał nad jedną z najbardziej ograniczonych przestrzeni powietrznych kraju.
Według Pentagonu sześć myśliwców F-16 zostało natychmiast wysłanych w celu przechwycenia samolotu. Jako pierwsze do Cessny przybyły dwa samoloty ze 113. Skrzydła Myśliwskiego z Joint Base Andrews w stanie Maryland, aby rozpocząć próby nawiązania kontaktu z pilotem. Odpowiedziały również dwa F-16 z New Jersey i dwa z Południowej Karoliny.
Strony internetowe śledzące loty pokazały, że samolot gwałtownie opadał po spirali, opadając w pewnym momencie z prędkością ponad 9144 metrów na minutę, zanim rozbił się w St Mary’s Wilderness.
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.